Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Jaki reduktor do 2,4 VTEC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:16, 23.11.2009

Nie chodzi o to, że żydzę kasy na instalację i włożę pierwszą lepszą jaka w ręce wpadnie. Zgodzę się z Tobą iż na pewnych rzeczach nie można oszczędzać tak jak elementy zawieszenia, opony, hamulce to co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo, ale po co przepłacać skoro podobny produkt, działający równie dobrze i bez problemów jest za 60% ceny tym bardziej, że mam na co kasę wydawać, nadchodzi zima i zaczną się narty :mrgreen:
Zamówiłem już podzespoły i będzie to:
- elektronika STAG 300 PREMIUM
- reduktor Magic 3
- wtryskiwacze MATRIX HD 544
- filtr FL02
- miedz fi 8
- tankowanie pod klapką
- butla w koło 650x220 - 58 litrów
Dokładną cenę będę znał w środę jak gazownik zgromadzi wszystkie podzespoły.
Waszą listę z uwagami jak montować i jak nie montować ;-) instalacji mam już wydrukowaną i przedstawię Panu. oczywiście instalator nie jest pierwszym lepszym kajtkiem który montuje tylko gościem polecanym przez znajomych. Poza tym wezmę wolne w pracy i będę przy instalacji. Biorę ze sobą aparat aby zrobić fotorelację z montażu.
Dziękuję wszystkim za pomoc
  • 0

#17 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Konin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:41, 23.11.2009

k...a. Oszczędności? Kupię auto za 40-50tyś i pożałuje mu 2tyś żeby założyć najlepszą instalację na rynku? Nigdy....


nie zawsze to co najdroższe jest najlepsze. Czasami te 2tys płacisz za marke nie za jakość...

Zamówiłem już podzespoły i będzie to:
- elektronika STAG 300 PREMIUM
- reduktor Magic 3
- wtryskiwacze MATRIX HD 544
- filtr FL02
- miedz fi 8
- tankowanie pod klapką
- butla w koło 650x220 - 58 litrów


:ok zanim odstawisz samochód pamiętaj zdemontować metalową obudowe zamka podłogi bagażnika inaczej ta butla nie wejdzie (bez demontażu tego wchodzi jedynie 650x200) -to zaledwie kilka śrubek i 5 minut roboty a prawie 5L gazu w butli więcej :)
Co do montażu to zwracaj uwage żeby przy montażu butli wielozawór był z tyłu samochodu (nie z boku butli czy z przodu bo takie przypadki też bywają)
Jak chcesz to jutro moge wrzucić kilka zdjęć.
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:23, 23.11.2009

nie zawsze to co najdroższe jest najlepsze. Czasami te 2tys płacisz za marke nie za jakość...

:db
Jeśli możesz zapodaj fotki też przedstawię gazownikowi i dzięki za uwagę o osłonie podłogi, wspominałeś wcześniej ale wypadło mi z głowy
  • 0

#19 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:53, 24.11.2009

I oczywista oczywistość, (pewnie doskonale o tym gazownik wie) ale przypomnę się, bo różnie to czasami bywa - podczas nawiertów w kolektorze ssącym należy go odkręcić aby opiłki z wiertła nie wpadły do silnika.

[ Dodano: 2009-11-24, 09:00 ]
Aha i butla z wielozaworem powinna być zamontowana tak:

Dołączona grafika

Patrząc od strony zderzaka.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#20 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 24.11.2009

nie zawsze to co najdroższe jest najlepsze. Czasami te 2tys płacisz za marke nie za jakość...

Postaram się w nidługim czasie wstawić na forum tekst pt: "dlaczego warto wydać te 2tyś więcej" ;-)
  • 0

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:14, 02.12.2009

Cena instalacji w konfiguracji jak napisałem wyżej 2500 zł - po znajomości, umówiony jestem na sobotę, będę przy montażu więc zdam relację po instalacji
  • 0

#22 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Konin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 02.12.2009

Przepraszam Cię ale wcześniej zapomniałem o wstawieniu zdjęć więc nadrabiam zaległości teraz:

Pod klapką mieści się to tak (jest mało miejsca i przy zamykaniu klapki zamek mija się na milimetry):
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zamek podłogi bagażnika -trzeba zdemontować osłonę i zeszlifować dwie podpórki (pozostały po nich + na zdjęciu):
Dołączona grafika

Butla (wielozawór koniecznie z tyłu samochodu, nie daj sobie wmówić że z boku lub przodu będzie wygodniej):
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Przełącznik w moim wypadku jest przy drzwiach:
Dołączona grafika

Pod maską (wiem że Glinuś ma bardziej schowany komputer gazowy ale mi to nie przeszkadza, przy Valtec'ach osłona na kolektorze się nie mieści) :
Dołączona grafika

Tu widać reduktor (troche schowany):
Dołączona grafika
  • 0

#23 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:02, 02.12.2009

boryskonin, oby działało Ci jak najlepiej ale.....
nie mam przekonania co do Valteków, no i sprawa kompa od gazu, producent zaleca montowanie wiązką do dołu tak aby wilgoć się do niej nie dostawała. Pewnie odpiszesz, że w tym miejscu nie ma wilgoci, to ja zapytam a sprawa zimy i nagrzewania od silnika a potem skraplanie ??
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#24 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Konin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:34, 02.12.2009

boryskonin,
nie mam przekonania co do Valteków, no i sprawa kompa od gazu, producent zaleca montowanie wiązką do dołu tak aby wilgoć się do niej nie dostawała. Pewnie odpiszesz, że w tym miejscu nie ma wilgoci??


Co do Valtec'ów spierać się nie będę ale poki co dają rade -i oby tak było dalej i nie ma co ich grzebać (polecany reduktor Skorpion też ma wady czyli nic nie jest idealne).
Co do kompa zgadzam się z Tobą w pełni -wilgoć jest wszędzie pod maską. Miał być na wzór Glinusia (schowany) przy przegrodzie jednak montażyści wybrali to miejsce (ponoć: komp mniej narażony na przegrzanie) a może po proastu łatwiejszy dostęp przy obsłudze wygrał -niewiem...
  • 0

#25 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 03.12.2009

nie mam przekonania co do Valteków

Z tymi Valtekami to różnie jest. Jedni uważają je za bardzo dobre a inni(na innych forach), za bardzo złe. Pytałem znajomego gazownika dlaczego tak jest. Odpowiedź była taka, że Valteki to bardzo dobre wtryski, tylko nie każdy wie, iż wymagają bardzo dokładnego skalibrowania przed montażem.W stanie surowym na dobrą sprawę nie nadają się do montażu, w przeciwieństwie np. do MEDów. Kto tego nie zrobi, będzie jeździł ale będą problemy. On zakłada valteki. Pokazywał mi swój mały szrocik (części z instalacji) i nie będę mówił, czego było tam najwięcej ale valteków nie miał. Myślę więc, że jakość valteków to kwestia wiedzy o tym produkcia a nie samego produktu.
Podsumowująć:Jeśli kolega ma dobrze skalibrowane to będzie jeździł długo i szczęśliwie, i tego mu życzę :-D
  • 0

#26 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:06, 03.12.2009

Dzięki za fotki i uwagi, będą przydatne przy montażu
  • 0

#27 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:53, 03.12.2009

Pokazywał mi swój mały szrocik (części z instalacji) i nie będę mówił, czego było tam najwięcej ale valteków nie miał.

Tak wiem, miał tam dużo magic jetów. Skalibrować Valteki przed montaż trzeba to prawda, ale na długo to nie starcza i trzeba to robić często. O czym świadczy, że trzeba kalibrować nowe z fabryki? O kiepskim wykonaniu. Ta duża "tolerancja" przy produkcji powoduje, że są odporne na syf. Inne wtryskiwacze są precyzyjne, ale to powodu, że są mniej odporne i przez to potem opinia, że się psują. Tak to jest jak stosuje się standardowe, byle jaki filtry fazy lotnej.
Odporność na syf i niska ceny, to jedyne zalety valteków. To, że są za wolne do silników Hondy to nikt nie wspomina. 2.5ms na biegu jałowym to valtek nie obrabia. Poza tym dysz nie ma co wiercić powyżej 2.6mm bo już nic to nie zmienia.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#28 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:39, 03.12.2009

Miał być na wzór Glinusia (schowany) przy przegrodzie jednak montażyści wybrali to miejsce (ponoć: komp mniej narażony na przegrzanie) a może po proastu łatwiejszy dostęp przy obsłudze wygrał -niewiem...

Chyba łatwiejszy dostęp wygrał-nie chciało im się wykonać trochę gimnastyki.Mam Staga od roku i nie było nawet najmniejszych z nim problemów.W każdym razie nie przegrzewa się jest poprawnie zamontowany i nie widać go (zresztą widziałeś) i gdyby nie filtr (widoczny pod maską) nikt by nie wiedział,że jeżdżę na podtlenku Lpg :mrgreen: Jeżeli gazownicy wykonali swoją pracę zgodnie z Twoimi oczekiwaniami i nie ma problemów to musi być super :ok
  • 0

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:52, 03.12.2009

Patrze ktoś kto robił tą instalacje nie przyłozył się. bardzo niechlujnie zamontowana instalacja. zrobie kilka fotek jak w swoim 2,0 w V gen zamontowałem. Co do reduktorów to Tomasetto artic jest moim idolem prosty i naprawde mocny.
Valteki dobre bo tanie w naprawie i proste idealne na nasz zasyfiony polski gaz.
stag-premium u mnie narazie leży montowałem 2 sztuki i 2 do serwisu nie ma mocniejszych jak stag 300 poszło ok 300 takich stagów i może 1 serwis miałem.
  • 0

#30 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:37, 03.12.2009

Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq