Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zapieczona śruba w tulei

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#16 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:45, 03.03.2015

Miałem dokładnie taki sam problem u siebie jesienią jak robiłem wahacze  Na porządne wygrzanie śruby to nie ma  zbyt dużo miejsca bo zaraz obok jest gumowa osłona :p Ja kupiłem na allegro 2 same wachacze (trafiłem za 60 zł oba plus przesyłka)  w ASO tuleje i śrubę 17 stare wahacze wyciełem :) może mało profesjonalnie i może z niepotrzebnym wydatkiem na zakup na allegro ale przynajmniej bez nerwów i poszło szybko :) i teraz przez następne ponad 200 kkm nie mam zamiaru ich ruszać :)

 

To jest dobra metoda.Zrobiłem podobnie jak zmieniałem zawieszenie u siebie. Męczyłem się pół dnia z widełkami bo nie chciała śruba puścić. W końcu pojechałem na szrot kupiłem widełki za 20zł stare fleksem i jazda :D Śruby dostaniesz w metalowym tylko musisz brać te 10.9. Co prawda nie sa takie karbowane (brakuje rowków wzdłuż śruby jak w tych oryginalnych) i niby mogą się szybciej zapiec, ale jak dobrze posmarujesz to nie powinno być problemu przez kilka lat. Zresztą tym bym się akurat nie przejmował bo jak widać mimo tych rowków i tak co ma się zapiec to się zapiecze.


  • 0

#17 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:12, 06.03.2015

Znalazłem w pracy jeszcze nagrzewnicę indukcyjną to może jak będą chęci jeszcze w tym tygodniu to spróbuje pomęczyć śrubę tym urządzeniem jak nic to nie da to dopiero wtedy będę chlastał wahacz 


  • 0

 


#18 waldicrx

waldicrx
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 06.03.2015

w tym modelu to standard a nagrzewnica indukcyjna powinna dac rade, dobry sprzet :)


  • 0

#19 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:05, 04.05.2015

no właśnie - i mnie spotkał ten problem ale z tylnymi wahaczami. Do odkręcenia mam dwie śruby żeby wymienić sprężynę. Podpowiedzcie jak najlepiej zrobić, żeby nie uszkodzić tulei, bo nie chcę wchodzić w koszta. Taki palnik z allegro daje rade?

 

ostatecznie skończyło się tak, że śrubę przeciąłem, tuleję wewnętrzną wybiłem (i tak była obrócona w gumie) i brzeszczotem naciąłem tę zewnętrzną tuleję i ją wywaliłem. Nowa weszła bez problemu i bez żadnych uszkodzeń przy użyciu młotka.


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 08:38, 20.05.2015

  • 0

#20 lubega

lubega
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:kutno
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CN
  • KM:250000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:28, 24.02.2016

ta tuleja to meka ja wypaliłem gume w tuleji przesunalem wahacz i cialem lisem  w wewnątrz od strony lba sruby wiertłem nawierciłem ucietom tulejke żeby wyszzedl kawalek sruby itak go wyjallem meka i nie chce tego wicej robic


  • 0

#21 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:29, 26.02.2016

Miałem to samo jak chciałem zmienić sprężyny na ebiach i z tyłu gdzie jest zamocowany amortyzator . Stukalem pukalem psiakalem i poszło . Teraz muszę ustawić zbieżność i musze jakimś cudem te śruby z tyłu od zbieżności odkręcić ☺ będzie wesoło czuje ☺
  • 0

#22 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:25, 05.01.2018

koledzy a czy urwana nakrętka śruby 18 przy tuleji 8 ta ktora jest na gorze przyspawana mozna ja zastąpić jaką kolwiek inna nakrętka? Pytam bo średnica śruby 18 jest nieco mniejsza niz ta dziura w której bedzie siedziala i czy nie bedzie powodowalo to ruchu calego wahacza?? mial ktos taki problem?
  • 0

#23 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:37, 05.01.2018

skręcasz na sruby o twardości 10 i będzie ok. przerabiałem to w wakacje.


  • 0

#24 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:42, 05.01.2018

no tak tez zrobilismy ale wolalem sie upewnic!;)
  • 0

#25 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:17, 05.01.2018

niestety ale jest to zgroza 7 gena i 8 gena.. w 8 genie juz też zapiekają się te śruby w tulejach i na patentach trzeba jest wyciągać


  • 0

#26 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:35, 09.01.2018

w 8 genie z tego co wiem mocniej zabudowana jest ta tuleja duża przednia więc podejść szlifierką jest tam dramat;p


  • 0

#27 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 05.12.2018

Mam ten sam problem może ktoś zna wymiary i skok gwintu śruby nr17 co bym mógł się zabezpieczyć na wypadek rozcinania gdy grzanie palnikiem nic nie zdziała. A wiadomo bez samochodu jak bez zimnego piwka w letni wieczór 😊

Użytkownik Baryla edytował ten post 10:48, 05.12.2018

  • 0

#28 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:21, 05.12.2018

17? to wahacz na rysunku... jeżeli piszesz o tej od zbieżności (nr 18) to jest to śruba mimośrodowa więc w zwykłym żelaźniaku nie kupisz, tylko aso albo u niezależnych sprzedawców oryginalnych cześci, ktoś tu dorabiał też te śruby, zerknij do giełdy

wymiary innych śrub masz na rysunku, skok gwintu 1.25 w chyba wszystkich


Użytkownik rafisz edytował ten post 11:22, 05.12.2018

  • 0

#29 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 05.12.2018

Wg rysunku nr17 prosta śruba która mocuje tuleje nr 9
  • 0

#30 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:59, 05.12.2018

do 7 gena kombi i sedana mam takie sruby do geometrii na tył 70 zł za 2 szt :) nówki

a tobie chodzi o przedni wahacz do tulei poziomej.. tamta srube mozna zapodac zwykła albo jak cos mogę ci takie na magazynie poszukać OEMowe


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq