Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zapieczona śruba w tulei

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 777 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:08, 01.03.2015

Przybrałem się do wymiany tulei w przednich wahaczach:

 

04fec7374b5c79begen.jpg

 

Nr 8 na rysunku. Ale żeby wymontować wahacz należy odkręcić amortyzator, zwożeń zwrotnicy i śrubę tulei nr 9 na rysunku. Ta tuleja jest wmontowana w takie nazwijmy to uszy które wychodzą z tego co pamiętam z sanek. I problem polega na tym że śruba nr 17 jest zapieczona w tulei nr 9. Jak założyłem pokrętło to śruba nr 17 obraca się tylko tyle, na ile pozwala guma w tulei ( sprężynuje ). Ewidentnie widać że śruba jest zapieczona w tulejce. I co dalej z tym robić? Prawdopodobnie jakbym poszedł na żywioł to albo urwie się główka śruby albo porwie się guma w tulejce. Ktoś już przerabiał podobny problem? 

 


Użytkownik Beef edytował ten post 21:11, 01.03.2015

  • 0

 


#2 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:56, 01.03.2015

Miałem ten sam problem jak wymieniałem tylne amortyzatory. Zapieczone śruby w tulejach. Więc albo rozwalasz tuleje tak by śruba była cała i można ją było wykręcić z tych sanek ( tuleja jest dość twarda i nie wiem czym można ją rozpruć ... ) albo rozcinasz śrubę tak by wyjąć wahacz i próbujesz wykręcić kawałek tej śruby co został. W obu przypadkach będziesz musiał kupić nową tuleję i śrubę.

Prędzej urwiesz łepek śruby niż przekręcisz tulejkę tak na marginesie.


  • 0

Accord CD7

 

 


#3 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:11, 02.03.2015

Też miałem problem. Niestety musisz uszkodzi tuleje alby wykręcić tą śrubę.

Ale tuleja oryginalna kosztuje 57zł wiec koszt nie taki straszny.

Jak rozmawiałem z kumplem w aso H to niestety wada 7 gena.

Powodzenia


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1179 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:36, 02.03.2015

W takich przypadkach potrzeba dużo cierpliwości. b040.gif
 

Np. (1)najpierw poluzować = odkręcić śrubę tyle o ile można bez urwania gumy i (2)popryskać płynem (olejem) do luzowania  zardzewiałych części. (tulejka i śruba jest pod napięciem, obydwie lekko odsunięte od nakrętki)
(3)Trochę poczekać i (4)przywalić młotkiem od strony nakrętki, żeby śruba się trochę przesunęła w tulei.
 

(5)Potem dokręcić śrubę i....od początku (1,2,3,4,5) ta sama procedura aż śruba w środku tulei powo.o..oli się poluzuje. c090.gif

 

  :adios: Proponuje spróbować.

 

sruba__1_.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 01:56, 02.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:31, 02.03.2015

No cierpliwości trzeba dużo jak mówi kardynal. Mi się cierpliwość skończyła już drugiego dnia bo miałem dosyć walenia młotkiem i pryskania z tym, że moja ma już 20lat i nie szkoda mi bylo tego porozcinać bo i tak tuleje były do wymiany. Spróbuj tak jak mówi kolega wyżej, a jak nic to nie da to pruj :p
  • 0

Accord CD7

 

 


#6 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1447 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 25
Super

Napisano 08:01, 02.03.2015

Ostatnio zakupilem sobie taki palnik

http://allegro.pl/pa...5049131771.html

Moza nie powala rozmiarami, ale jak nagrzewalem przez pare minut sruby na wahaczach to puscily. Wczesniejsze psikanie preparatami, walanie mlotkiem nic nie daly.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 5238 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 73
Super

Napisano 08:43, 02.03.2015

Jacob masz rację bez palnika i młota to uj nie robota


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#8 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 777 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:26, 02.03.2015

Robiłem już tak jak napisał Kardynał ale efektów brak. Spróbuje jeszcze w pracy lekko ruszyć i jak uda się dojść to załatwić temat pneumatem w najgorszym wypadku zerwę gumę i zostanie wycinanie tulei


  • 0

 


#9 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3091 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:50, 02.03.2015

Beef nie próbuj odkręcać bo urwiesz śrubę. Wewnątrz tulei "spuchła" rdza i nie ruszysz. Jak się da to wycina tuleję.
  • 0

#10 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 777 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:58, 02.03.2015

To już wtedy chyba jeden wuj jak urwę śrubę to brzeszczot w łapę i ogień. Tylko od razu będę musiał poszukać śrub podobnych do tych, które trzymają amortyzator w tulei, takie śruby nie ma wuja żeby się pozapiekały


  • 0

 


#11 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1808 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Super

Napisano 15:08, 02.03.2015

Jak by było dobre podejście to jeszcze można spróbować odpowiednim ściągaczem, rodzaj ściągacza zależny od podejścia, czyli dobrego uchwycenia łapami


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1179 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:31, 02.03.2015

Albo...

Podjeć do warsztatu Hondy i tam ci może pomogą za grosze.
 

W dobrych warsztatach wiedzą gdzie powstają trudności i mają swoje metody na oporne śruby.   n020.gifn045.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:32, 02.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 392 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:01, 02.03.2015

Tylko ze nikt nie jest głupi... Albo robią kompleksową wymianę tulei, albo nie zawracają sobie głowy jakaś śrubką. Jak bardzo się uprzesz to śrubę ruszą, inkasując jak za kompleksową wymianę.


Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk

Użytkownik Ulababu edytował ten post 17:03, 02.03.2015

  • 0

#14 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 589 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 02.03.2015

Miałem dokładnie taki sam problem u siebie jesienią jak robiłem wahacze  Na porządne wygrzanie śruby to nie ma  zbyt dużo miejsca bo zaraz obok jest gumowa osłona :p Ja kupiłem na allegro 2 same wachacze (trafiłem za 60 zł oba plus przesyłka)  w ASO tuleje i śrubę 17 stare wahacze wyciełem :) może mało profesjonalnie i może z niepotrzebnym wydatkiem na zakup na allegro ale przynajmniej bez nerwów i poszło szybko :) i teraz przez następne ponad 200 kkm nie mam zamiaru ich ruszać :)


  • 0

#15 Kędzior

Kędzior
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.2
  • Wersja:type-r
  • KM:215
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:35, 02.03.2015

też tak miałem bierz palnik w rękę grzej tą tuleje i wyjdzie tyle że tuleja będzie zniszczona


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq