Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Olej do skrzyni P2C4 <1996

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:59, 01.03.2015

Hej,

Jak to jest naprawdę z zaleceniami stosowania oleju do manualnej skrzyni P2C4 (Accord V USA Aerodeck/Coupe)?

W service manualu pt. honda_accord_1994_aerodeck_service_manual_supplement jest napisane:

 

Use only SAE 10 W - 30 or 10 W - 40, API service SF
or SG grade.

Co raczej nie bardzo w ogóle wskazuje na olej przekładniowy.

 

Natomiast w manualu: Service Manual - Honda Accord Coupe (1996)

 

Honda Genuine MTF.

If MTFis not available, you may use an API service SG or SH motor oil wth a viscosity of SAE 10W-30 or 10W-40 temporarily.

Motor oil can cause increased transmission wear and higher shifting effort.

 

O ile dla modeli >'96 sprawa jest jasna, to jak się odnieść do modeli <'96?

Lać silnikowy 10W-40, czy jest może jakiś przekładniowy 10W-40?

A może lepiej MTF?

 

Zniszczyłem trzeci bieg, nie bardzo chcę się bawić w naprawę, więc będę kupował skrzynię i chciałbym wiedzieć co zalewać. Poprzednio lałem silnikowy 10W40 i zastanawiam się, czy zniszczyłem przez olej, czy po prostu zużycie i trochę moja głupota ;)

A zamierzam przejechać Aerodeckiem kolejne 430 000 km ;)


Użytkownik Bigos edytował ten post 11:00, 01.03.2015

  • 0

#2 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:15, 01.03.2015

Ja wlewam do skrzyni oryginał MTF. Czytałem, że skrzynie mają słabą tolerancję na inne oleje ale mogę się mylić. Do skrzyni wchodzi 1,9L a butelka ( niecały litr ) MTF Hondy kosztuje ok 60zł więc chyba nie dużo, a pewność jest, że nic się nie stanie.


  • 0

Accord CD7

 

 


#3 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:39, 01.03.2015

A nie ma jakichś oficjalnych źródeł mówiących o tym, że do starszych aut nie powinno się używać MTF?
  • 0

#4 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:14, 01.03.2015

Na jakimś forum hondy tylko nie pamiętam czy to był Accord czy Civic. Ze 2 lata temu wymieniałem olej w skrzyni i wyczytałem, że wiele osób miało problem ze skrzynią biegów na olejach innych firm niż Hondy i właśnie po wymianie na oryginalny chodziło jak trzeba. Najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto miał styczność z innymi smarowidłami bo ja nie próbowałem innego oleju niż ten od Hondy.


  • 0

Accord CD7

 

 


#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:02, 02.03.2015

Jak się poczyta manuale Hondy to do wszystkich Accordow można lać olej silnikowy o lepkości SAE 10W-30 lub 10W-40 zamiast MTF.
Zastrzeżenie: od + - roku 1996 TYLKO jeżeli MTF nie jest dostępny = nie ma się oleju MTF można przejściowo użyć olej silnikowy o lepkości SAE 10W-30 lub 10W-40.
Użycie oleju SILNIKOWEGO  może spowodować cięższe wrzucanie biegów, bo brakuje w nim specjalnych dodatków.
Tak wiec olej silnikowy jest dopuszczalny ale ze względu na brakujące w nim dodatki powinno się moim zdaniem taki olej częściej zmieniać.
 

Dlaczego: od około 1996 została zmniejszona ilość dodatków  w olejach silnikowych jak np. ZDTP-dodatek przeciwzużyciowy bo ten dodatek  dużych ilościach "zatruwa" katalizator.
 

Z tego względu jest moim zdaniem nawet w Accordach młodszych < 1996 lepiej używać olej MTF Hondy. Naturalnie można użyć także oleje MTF innego producenta jak ma te same specyfikacje = właściwości jak np. firmy RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 ze specyfikacjami Honda MTF III Ultra (JAPAN) 08261‐99964.
Link: http://www.ravenol.d...sae-75w-80.html

 

Kiedyś znalazłem obrazek z porównaniem ogólnym lepkości olei do skrzyni biegów (przekładniowy) z olejami silnikowymi.

 

mtf-pl.jpg?lgfp=3000
 

link: http://www.atvpolska...hp?f=28&t=51786


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:24, 02.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:28, 02.03.2015

O widzisz kolego. Bardzo merytoryczna wypowiedź. Dziękuję.
  • 0

#7 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 24.04.2017

Witam 

Jak w tytule: Co za oleje macie w skrzyniach ? 

 

-Pisać Generacje Acco

-Nazwa oleju 

-MT czy AT 

-przejechane na nim km,

-ogólnie opisy jak wchodzą biegi na wyższych obrotach,

-jak głośno pracuje skrzynia :) 

 

Bo wiem że nie każdy zalewa OEM Honda MTF 

a chciałbym sie dowiedzieć co takiego niezwykłego jest między olejami na rynku które są ogólnie dostępne w każdym sklepie a tym nadzwyczajnym OEM :) 

 

Pozdrawiam 


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:46, 24.04.2017

W każdym sklepie są dostępne ?
Do manuala to za dużo to sobie raczej nie poszalejesz w wyborze
Chyba ,że mówisz o 10w40 ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:17, 24.04.2017

  • 0
                       

#9 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:53, 06.05.2021

MITASU ULTRA LV GEAR OIL GL-4 75W Synthetic Tech

To olej przekładniowy o bardzo niskiej lepkości, opracowany w technologii syntetycznej z nowoczesnym pakietem dodatków, bezpiecznym dla metali nieżelaznych i stopów. Zaprojektowany, aby zapewnić jedwabiście płynną zmianę biegów w szerokim zakresie temperatur, a także lepszą oszczędność paliwa.

ZASTOSOWANIE
Japoński olej przeznaczony jest do stosowania w mechanicznych (ręcznych i zrobotyzowanych) skrzyniach biegów, skrzyniach rozdzielczych i mechanizmach kierowniczych samochodów, autobusów, SUV-ów i innych pojazdów, w których producent zaleca olej o lepkości SAE 75W i API GL-4.

Technologia spełnia:
API GL-4
ACURA / HONDA MTF-III Ultra
ACURA / HONDA 08798-9031
ACURA / HONDA 08261-99964
ACURA / HONDA 08261-99967
ACURA / HONDA 08267-99908-HE
TOYOTA LV 75W MT
TOYOTA 08885-81001
TOYOTA 08885-81007
TOYOTA 08885-81040
VW G 052 178 /
Stosował ktoś do VI gena. Czy to temat z cyklu podcieranie szkłem ......

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq