Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

drgania

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 cysiu202

cysiu202
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:47, 25.02.2015

Witam jak wrzucam 2 to auto wchodzi w drgania. Dodam że jest uszkodzony synchronizator co może być
  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:54, 25.02.2015

a możesz napisać coś konkretniej? Co na 1 co na innych biegach? co drży? kierownica? cała karoseria? no i jak zadajesz pytanie to zakończ je znakiem zapytania.


  • 0

#3 cysiu202

cysiu202
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 25.02.2015

Drży cala karoseria kierownica też, na 1 nic się nie dzieje trochę na 3 .4,5 ok
  • 0

#4 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:24, 25.02.2015

Wymień na początek synchronizator bo prawdopodobnie to jest przyczyna. 


  • 0

#5 cysiu202

cysiu202
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 25.02.2015

Ok dzięki za info.
  • 0

#6 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 26.02.2015

A co ma synchronizator do drgania budy ? Bzdura !

 

 

Po pierwsze to synchro odpowiada tylko za płyną zmianę biegów.

Proponuje pojechać do mechanika i sprawdzić wewnętrzne przeguby. to obstawiał bym na pierwszy temat !

Powodzenia !


  • 0

#7 Dann

Dann
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Niebylec [RSR]
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 26.02.2015

Ja też mam takie luzy i przy puszczaniu sprzęgła szarpie i zrywa.Akurat u mnie dużo przyczyn.Główną, jest luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów.Przeguby jedne jak i drugie nie maja luzów.Do tego dochodzi jeszcze zwichrowana tarcza sprzęgła.Mam jeszcze coś nie tak z wysprzęglikiem chyba bo tak dziwnie bierze na dole raz u góry ciężko wyczuć to sprzęgło.


  • 0

#8 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:46, 26.02.2015

Synchronizator na dzień dobry skoro jest uszkodzony. A co do przegubu wewnętrznego ten element przy prędkości x wykonuje taką samą pracę przy określonej prędkości bez względu na to czy jest wrzucony 1 bieg na wyższych obrotach czy 2 na niższych obrotach wiec jeśli Michuu twierdzisz że walnięty synchronizator nie ma nic wspólnego a przegub wewnętrzny jak najbardziej to ja poproszę o dokładne uzasadnienie. 

 

P.S cysiu202 sprawdź jeszcze poduszkę silnika (przednią) bo wtedy też może trząść całą budą. 


  • 0

#9 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:50, 26.02.2015

A może warto opony wyważyć ??


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#10 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:35, 28.02.2015

Synchronizator na dzień dobry skoro jest uszkodzony. A co do przegubu wewnętrznego ten element przy prędkości x wykonuje taką samą pracę przy określonej prędkości bez względu na to czy jest wrzucony 1 bieg na wyższych obrotach czy 2 na niższych obrotach wiec jeśli Michuu twierdzisz że walnięty synchronizator nie ma nic wspólnego a przegub wewnętrzny jak najbardziej to ja poproszę o dokładne uzasadnienie. 

 

P.S cysiu202 sprawdź jeszcze poduszkę silnika (przednią) bo wtedy też może trząść całą budą. 

 

Synchronizator odpowiada za wyrównywanie prędkości obrotowej biegów podczas przełączania.

Uszkodzony synchronizator nie będzie wyrównywam dzięki czemu biegi będą zgrzytać podczas przełączania.

 

Uszkodzone przeguby dają wibracje podczas przyspieszania.

W aucie z silnikiem benzynowym będą odczuwalne na niższych biegach ponieważ jest mały moment obrotowy. W przypadku diesla i na wyższych.

 

 

Panie sławex proponuje zapoznać się troszkę z budową w aucie. A tu troszke lektury dla ciebie:

http://www.motofakty...napedowe-1.html

 

Pozdrawiam i życzę miłego czytania :)


  • 0

#11 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:17, 28.02.2015

Na filmiku który podesłałeś w pewnym momencie jest widać że mocno trzęsie gałką, a nawet można stwierdzić że trzepie ją konkretnie tylko że pozostałe elementy w aucie nie zadrżały ani trochę więc raczej z przykładem nie trafiłeś. 

Jeśli trzęsie gałką,kierownicą i całą budą to deska też powinna skakać. A ja napisałem że jeśli ma walnięty synchronizator to żeby to na początek go zrobił. Skoro problem związany jest z jednym z biegów(bo występuje tylko na 1 z biegów) a jest uszkodzony element ściśle powiązany ze zmianą biegów to w pierwszej kolejności naprawia się elementy które są uszkodzone jeśli o tych elementach wiemy. Na ten przykład jak Ci bije kierownicą w całym zakresie i wiesz że masz uszkodzoną tarczę lub szczękę to nie idziesz najpierw wyważać kół żeby sprawdzić czy to to tylko wymieniasz/toczysz tarczę lub naprawiasz szczękę. 


  • 0

#12 Jarod32

Jarod32
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:ZDR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:ES
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:45, 28.02.2015

Z tym , że bicia z układu kierowniczego, mogą być np tylko w danym zakresie obrotów (kół) .. Ale oczywiście w aucie należy najpierw naprawić to co wiemy , że jest uszkodzone. Może to przekłamywać kolejne diagnozy. 


  • 0

Z moimi opiniami nie trzeba się zgadzać i chętnie zawsze poznam inne :D

stajnia:Honda Pilot 3,5 V6 AWD 2006; Honda Accord 2003 2,4 LPG ; Mitsubishi Pajero 1988 2,5TD po kilku modach ; MB C-klasa 270CDI 


#13 Michuu

Michuu
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:3city
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:197
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:07, 09.03.2015

Dałem przykład.....

 

Tym bardziej to jest A4 czyli silnik wzdłużny i do tego quattro.

W a4 jest inny system zmiany biegów niż w Hondzie dlatego gała sie bardziej trzęsie.

Poza tym zamocowanie silnika i skrzyni biegów jest zupełnie inne.

 

 

W hondzie przenosi się to inaczej też dlatego iż silnik to poprzeczniak.

Choć byś wymienił wszystkie synchra w skrzyni to nie ma wpływu na drgania !


  • 0

#14 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:25, 20.11.2015

Czesc ja się podłączę bo temat nie zamknął sie konkluzja. Mam objawy podobne do kolegi podczas ruszania. Na jedynce puszczam sprzęgło i zaczyna się mocne trzepanie - aż deską zacznie walić. Na zimnym rusza płynnie, kiedy samochód sie dobrze rozgrzeje i pojeździ troche to zaczyna się co powyżej.w korku to mega upierdliwe. Mam wrażenie jakby tarcza sprzeglowa lub docisk był problemem a przyznaje ze objawy zaczęły sie ok 15 tys km po wymianie kompletu sprzęgła (valeo phc) zawory reguluję regularnie, olej w skrzyni wymieniam. Samochód z udokumentowanym przebiegiem (250 tys obecnie)nie męczony poduszka silnika przednia wymieniona. Nie wiem jak się ma tylna. Poza tym wszystkie części eksploatacyjne wymieniam regularnie. Łącznie z olejem w skrzyni. Lewarkiem mi nie trzęsie :) ktos ma pomysł o co kaman? PodejrZewam sprzęgło bo lozysko oporowe mocno slychac na luzie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq