Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Normy emisji spalin w generacjach accorda

all_gen katalizator spaliny

Najlepsza odpowiedź niemcu , 10:26, 21.12.2023

Po rozmowie z urzędnikami i licznymi telefonami przedstawiam na ten moment działającą metodę co do zmiany błędnej normy emisji spalin przypisanej w systemie.

 

1. Uzyskanie odpisu świadectwa homologacji - jeżeli ktoś ma to punkt 2, jeśli nie - składamy wniosek o wystawienie takowego na adres honda.pl@honda-eu.com wpisując numer VIN, dalej już pójdzie.

2. Wysyłamy maila na adres uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl ze skanem dokumentu i danymi pojazdu podając opcjonalnie swój numer telefonu.

3. Czekamy na zmianę danych.

 

Można kontaktować się bezpośrednio z człowiekiem odpowiedzialnym za bazę CEPIK pod numerem 734117664. Uzyskałem również informację, że pracują nad usprawnieniem urzędów, aby na podstawie tego konkretnego dokumentu możliwa była zmiana danych normy - co aktualnie odmawiają ze względu na brak jasnej informacji o normie (są natomiast wartości, ale urzędnicy są nieogarnięci). Można próbować walczyć o swoje w urzędzie - ale to dla chętnych i walecznych :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#76 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:54, 07.01.2024

Jak masz jednoznacznie wpisane to nie będzie kłopotu, bo ten dokument jest normalnie honorowany. Gorzej jak nie ma jasnej informacji. Choć uzyskałem informację, że urzędnicy powinni również na podstawie norm wpisać odpowiednią normę, ale to jest dla nich chyba za trudne.

 

Ja już jestem po zmianie wpisu w CEPIK. Dla mojej Hondy Accord z 2008r. mam już wpis dla normy emisji spalin Euro 5. Tak jak kolega napisał, ja w Certyfikacie Zgodności mam wyraźnie napisane Euro 5/A.

Dla spokojności uzyskałem jeszcze płatne zaświadczenia z Honda Motor Europe Limited Oddział w Polsce. Obydwa dokumenty powinny być uznane w Urzędzie.

:)


  • 0

#77 Ahmed

Ahmed
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:30, 12.01.2024

Właśnie dostałem odpowiedź z uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl dla przedlifta:

 

Dzień dobry,
 
Została zlecona korekta. Za 1-2 miesiące klasa emisji spalin powinna zostać poprawiona.
 
M.Bryś
 
Treść maila jaką wysłałem + certyfikat zgodności, może komuś pomoże:
 
Dzień dobry, w związku z błędnym oznaczeniem normy EURO mojego pojazdu Honda Accord, nr VIN XXXXXXXXXXXXXXXX jako EURO3 załączam świadectwo homologacji mojego pojazdu. Prosiłbym o korektę wpisu w systemie CEPIK, ponieważ pojazd spełnia normę EURO4.
 
Zgodnie z normą Euro 4 dopuszczalna wartość emisji spalin w samochodach z silnikiem benzynowym wynosi: 1 g/km CO, 0,1 g/km HC, 0,08 g/km NOx. Na podstawie załączonego świadectwa można stwierdzić, że normy te są spełniane.

Użytkownik Ahmed edytował ten post 15:31, 12.01.2024

  • 1

#78 spooky14

spooky14
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:RFN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:SPORT
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:CR2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:29, 14.01.2024

Tak dla informacji, mi dla IX gen 2.4L (2017r.) wpisali EURO 6


  • 0

Accord VII Type S ==> ACCORD IX SPORT


#79 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:52, 14.01.2024

to się zgadza, Euro 6 dla benzyniaków obowiązywało od chyba września 2015 roku, faktem jest że tego Euro 6 było kilka odsłon, ale póki co w wymaganiach SCT nie ma rozróżnienia na poszczególne wersje tej normy

 

mam i ja cert od hondy, accord 8 gen z początku produkcji, rocznik 2008, silnik K24Z3, Euro 5 wypisane na cercie, trzeba się do WK wybrać na korektę


  • 0

#80 coral_snake

coral_snake
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:32, 14.01.2024

Z ciekawości sprawdziłem u siebie - R20A3 z 2013 na historiapojazdu.gov.pl ma EURO 5.


  • 0

#81 Ahmed

Ahmed
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:52, 15.02.2024

 

Właśnie dostałem odpowiedź z uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl dla przedlifta:

 

 
 
Treść maila jaką wysłałem + certyfikat zgodności, może komuś pomoże:
 
 

 

 

Dziś sprawdziłem i wpadło w CEPIKu EURO4


  • 0

#82 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:59, 15.02.2024

Mi również zmienili na EURO 4, jedynie z dokumentem, który był wymieniony czyli świadectwo homologacji, uzyskane za darmo. Urzędy nie chciały mi tego zmienić.
  • 0

#83 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 22.02.2024

U mnie się też udało, wpisali EURO4. 


  • 0

#84 GrzeCord

GrzeCord
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 18.03.2024

Siema.
Teraz ja się użeram z tym, masakra w tym wydziale komunikacji, oni na podstawie Świadectwa zgodności WE nie poprawią błędu, nie mają tabelki z danymi, żeby parametry emisji spalin przeliczyć na daną normę Euro. Ułomni na maksa Ci ludzie tam za biurkami.

Pytanie mam do tych co już z tym się uporali, a jak wygląda temat ze zmianą w dowodzie rejestracyjnym?
Nie mieliście tam wbite Euro 3?
W środkowej karcie dowodu rejestrcyjnego, adnotację urzędowe.

Użytkownik GrzeCord edytował ten post 18:24, 18.03.2024

  • 0

#85 Hank

Hank
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:24, 19.03.2024

Siema.
Teraz ja się użeram z tym, masakra w tym wydziale komunikacji, oni na podstawie Świadectwa zgodności WE nie poprawią błędu, nie mają tabelki z danymi, żeby parametry emisji spalin przeliczyć na daną normę Euro. Ułomni na maksa Ci ludzie tam za biurkami.

Pytanie mam do tych co już z tym się uporali, a jak wygląda temat ze zmianą w dowodzie rejestracyjnym?
Nie mieliście tam wbite Euro 3?
W środkowej karcie dowodu rejestrcyjnego, adnotację urzędowe.

Wyślij emaila zgodnie z instrukcją która jest na górze tematu. Ja 2 tygodnie temu wysłałem takiego emaila, załączyłem świadectwo zgodności. Otrzymałem odpowiedź że w przeciągu 2-3 miesięcy norma zostanie zmieniona na EURO 4.


  • 0

#86 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:07, 19.03.2024

Siema.
Teraz ja się użeram z tym, masakra w tym wydziale komunikacji, oni na podstawie Świadectwa zgodności WE nie poprawią błędu, nie mają tabelki z danymi, żeby parametry emisji spalin przeliczyć na daną normę Euro. Ułomni na maksa Ci ludzie tam za biurkami.

Pytanie mam do tych co już z tym się uporali, a jak wygląda temat ze zmianą w dowodzie rejestracyjnym?
Nie mieliście tam wbite Euro 3?
W środkowej karcie dowodu rejestrcyjnego, adnotację urzędowe.


W dowodzie nie miałem nic wpisane bo wtedy nie było obowiązku wpisywania tych danych. Wymyślili je dopiero w 2018 r.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, katalizator, spaliny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq