Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Normy emisji spalin w generacjach accorda

all_gen katalizator spaliny

Najlepsza odpowiedź niemcu , 10:26, 21.12.2023

Po rozmowie z urzędnikami i licznymi telefonami przedstawiam na ten moment działającą metodę co do zmiany błędnej normy emisji spalin przypisanej w systemie.

 

1. Uzyskanie odpisu świadectwa homologacji - jeżeli ktoś ma to punkt 2, jeśli nie - składamy wniosek o wystawienie takowego na adres honda.pl@honda-eu.com wpisując numer VIN, dalej już pójdzie.

2. Wysyłamy maila na adres uslugicepik2.0@cyfra.gov.pl ze skanem dokumentu i danymi pojazdu podając opcjonalnie swój numer telefonu.

3. Czekamy na zmianę danych.

 

Można kontaktować się bezpośrednio z człowiekiem odpowiedzialnym za bazę CEPIK pod numerem 734117664. Uzyskałem również informację, że pracują nad usprawnieniem urzędów, aby na podstawie tego konkretnego dokumentu możliwa była zmiana danych normy - co aktualnie odmawiają ze względu na brak jasnej informacji o normie (są natomiast wartości, ale urzędnicy są nieogarnięci). Można próbować walczyć o swoje w urzędzie - ale to dla chętnych i walecznych :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#1 w.mateusz

w.mateusz
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 23.02.2015

Właśnie zastanawiam się jakie normy emisji spalin spełniają poszczególne generacje, czy różne silniki w generacjach mają odmienne normy? Wiem tak:

 

Accord VI (1.8) - euro3

Accord VII (2.0) - ?

Accord VII - euro5

 

ktoś coś więcej może powiedzieć?


  • 0

#2 pablo_020

pablo_020
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 23.02.2015

W google nie było?

http://www.gnomon.pl...czne,309,1.html


Użytkownik pablo_020 edytował ten post 22:04, 23.02.2015

  • 0

#3 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:55, 01.11.2023

Może warto odświeżyć temat.

 

W planach od 4 kwartału 2024r. jest wprowadzanie nowego podatku związanego z użytkowaniem silników spalinowych. Na obecną chwilę za dużo nie ma jeszcze informacji jak będzie wyliczana składka podatkowa.

Można jednak już teraz sprawdzić na stronie rządowej : http://www.historiapojazdu.gov.pl jakie normy emisji spalin są przypisane do naszych aut. Do Accorda VIII 2.0 z silnikiem R20A3 przypisana jest na przykład norma: Euro 4.

 

Dla chcących poznać trochę temat nowego podatku wrzucam kilka linków:

https://gazetawroclawska.pl/nowy-podatek-od-samochodu-od-2024-znamy-zasady-i-wyliczenia-oplaty-1112023/ar/c4-18019233

https://orka.sejm.gov.pl/proc5.nsf/projekty/735_p.htm

 

Ciekawe na ile te informacje są wiarygodne ?


Użytkownik yellow edytował ten post 14:11, 01.11.2023

  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:39, 01.11.2023

www.motokalkulator.pl
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:34, 01.11.2023

W czwartym kwartale 2024r. ma być pierwsza opłata tzw. rejestracyjna związana z zakupem auta spalinowego, a od drugiego kwartału 2026r. opłata ma być już coroczna. Takie są informacje zamieszczone w różnych artykułach w Internecie.


  • 0

#6 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:24, 01.11.2023

Można jednak już teraz sprawdzić na stronie rządowej : http://www.historiapojazdu.gov.pl jakie normy emisji spalin są przypisane do naszych aut. Do Accorda VIII 2.0 z silnikiem R20A3 przypisana jest na przykład norma: Euro 4.

 

Mi przypisali Euro 5.


  • 0

#7 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:39, 01.11.2023

Widać rozbieżność, pewnie podają według rocznika nie według wskazań producenta. Na stronie autocentrum jest podana norma Euro 5 : https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/honda/accord/viii/sedan/silnik-benzynowy-2.0-vtec-156km-2008-2016/ .

 

Podobnie jest na stronie hondanews.eu : https://hondanews.eu/pl/pl/cars/media/pressreleases/47312/caand321kowicie-nowa-honda-accord1 - tutaj nawet napisali tak:

 

"Trzy nowe silniki - zaawansowana technologia i jeden z najniższych poziomów emisji spalin w segmencie.
W całkowicie nowej gamie modelu Accord dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 r.".


  • 0

#8 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:51, 01.11.2023

w cepiku są dane wg roku produkcji, norma euro5 została zatwierdzona we wrześniu 2009, a w życie weszła od 1 stycznia 2011, https://www.autodna....d_emisji_spalin

a więc wszystkie ósemki przedlifty mają przyklepaną normę euro4, no i teraz żeby to ewentualnie wyprostować, trzeba się udać do WK z dokumentem potwierdzającym, coś czuję że potrzebne tu będzie świadectwo zgodności, którego wtórnik kosztuje 175 Euro czyli na dzień dzisiejszy około 800 zł  :bojesie:  https://www.honda.pl...licata-coc.html za darmola jedynie gdy nie wystawiali wcześniej, ma ktoś wiedzę jak to z tym było? wydawali do wszystkich sprzedanych sztuk?

no i druga sprawa - czy przed liftem było badane pod kątem euro5 skoro wymagane było euro4


  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:28, 02.11.2023

Wejdzie sobie w link który wcześniej napisałem a policzycie sobie ile kasy za widzi misie UE trzeba będzie oddac
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:30, 02.11.2023

Accord VII 2004 benzyna 2.0 wpisali mi normę EURO 3. W sieci widnieją informacje, że Honda ma euro 4 z tym silnikiem. To jak jest?
  • 0

#11 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:57, 02.11.2023

Nie wiem o co tu chodzi z tym podatkiem, na mojego krajowego accorda wylicza 2.5k ale wystarczy zaznaczyć że pojazd był sprowadzony np w 2020r i podatek maleje do 1k zł. Inne marki to samo 1800/400zl. Dlaczego jest nagonka na krajowe auta, to te same samochody i normy emisji spalin przecież?
  • 0

#12 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:07, 02.11.2023

mam nadzieję że to nie wejdzie w tej wersji na której opiera się ten kalkulator, bo jeżeli wejdzie to (nie zagłębiając się w politykę) polexit mamy na 100%... mój bolid na euro4 tak jak ma wpisane w cepik to 2880 zł, jakby było euro5 to 2592... 


  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:08, 02.11.2023

Drobne sprostowanie. Sam nie wiedziałem, że to kalkulator sprzed kilku lat

https://m.youtube.co...rts/WzV3N-cj6Rg
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:21, 02.11.2023

Nieźle, ja już kupca szukałem 😂
  • 0

#15 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:10, 02.11.2023

w cepiku są dane wg roku produkcji, norma euro5 została zatwierdzona we wrześniu 2009, a w życie weszła od 1 stycznia 2011, https://www.autodna....d_emisji_spalin

a więc wszystkie ósemki przedlifty mają przyklepaną normę euro4, no i teraz żeby to ewentualnie wyprostować, trzeba się udać do WK z dokumentem potwierdzającym, coś czuję że potrzebne tu będzie świadectwo zgodności, którego wtórnik kosztuje 175 Euro czyli na dzień dzisiejszy około 800 zł  :bojesie:  https://www.honda.pl...licata-coc.html za darmola jedynie gdy nie wystawiali wcześniej, ma ktoś wiedzę jak to z tym było? wydawali do wszystkich sprzedanych sztuk?

no i druga sprawa - czy przed liftem było badane pod kątem euro5 skoro wymagane było euro4

Chyba warto to sprawdzić. Dodatkowo można uzyskać wpis w dowodzie rejestracyjnym o danej normie Euro. Wyższa norma pozwoli na dłuższe jeżdżenie w ewentualnych strefach nisko emisyjnych (jak oczywiście powstaną).

 

Jak ktoś sprawdzi to fajnie byłoby się podzielić informacją jak to wyglądało.

 

Co do tych przepisów to już też w innym filmiku widziałem informację, że są z około 2006r. Warto jednak się przygotować do tej daniny podatkowej. Pytanie tez czy ktoś się orientuje jak to wygląda w innych krajach UE ?
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, katalizator, spaliny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq