Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Naprawy matą szklaną i żywicą.

all_gen żywica mata szklana rdza ruda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#31 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 18:39, 25.02.2015

Kardynal, jeśli Twoja robota wytrzymała trudy podróży i czasu, to jednak ta metoda naprawy zdaje egzamin.

 

Ja, jako esteta wykończyłbym gołą matę porządnym szlifem w celu usunięcia zgrubień i tych glutów na krawędzi, potem nałożył szpachlę z włóknem szklanym, piękny szlif  w celu doprowadzenia chropowatości szpachly do stanu blaszanego, podkład pod bazę, baza, ewentualnie klar i dopiero potem wosk zabezpieczający  :) :)

 

Czarnego środka zabezpieczającego nie widzę na zdjęciu, chyba że dałeś na spód.

 

Ja nie polecam bitumów typu Bitex


Użytkownik Czarnota edytował ten post 18:40, 25.02.2015

  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#32 Piekielny

Piekielny
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 19:18, 25.02.2015

po co baza i klar na wspornik zderzaka ?  może płomienie odrazu domalować ^^ Bitex jak najbardziej, ale na elementy wewnętrzne, wg mnie dobrze zrobione, bym powiedział nawet że aż za dobrze, ale ja jako zakładowy pracownik jestem przyzwyczajony do roboty szybko i ekonomicznie, chyba że robie u siebie.


  • 0

#33 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:27, 25.02.2015

Piekielny , sam sobie odpowiedziałeś na bazę i klar, ja robię to dla siebie.

Płomienie, czemu nie, tylko jeszcze nie opanowałem tej techniki :)

Bitexu nie polecam bo się zmywa z czasem, jest to stara  technika, przy obecnych nowoczesnych środkach powinno się już go zapominać


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#34 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:19, 25.02.2015

Ta reparacja znajdowała sie z zewnątrz pod zderzakiem, a wewnątrz za boczną osłoną bagażnika, więc wygląd nie grał tu dla mnie żadnej roli.
Nierówności powstają samoczynnie przy nakładaniu mat.
Poza tym jest do brudna i śmierdzącą robota, która długo trwa.
Głównie chodziło o to żeby bagażnik był szczelny i żeby zahamować dalsze posuwanie się rdzy.
 

Samo zabezpieczenie podwozia woskiem lub innym środkiem jak jest porządnie i grubo położone to ma także dużo nierówności.
Czarny środek zabezpieczający widac tu lepiej na zdjęciu.

 

Szlifowanie nie wchodziło tu dla mnie w rachubę ze względu na miejscowe osłabienie maty.
Tam gdzie jest wybrzuszenie i będzie szlifowane powstaje/zostaje cieńsza powłoka.
 

Jak maty są w miejscu gdzie jest dziura od wewnątrz i od zewnątrz żywicą sklejone (plomba) to jest to mechanicznie bardzo mocne rozwiązanie i oprócz tego bardzo szczelne.
Sam się zdziwiłem jak mocno trzyma się żywica na dobrze oczyszczonej powierzchni lakieru.

 

od-spodu.jpg?lgfp=3000

 

No to jeszcze widok od środka w bagażniku.

Nie zapomnijmy: nikt tego nie widzi!

dziura.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:53, 25.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#35 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 03:03, 26.02.2015

I to jest myślenie polaka , nie widać to może być byle jak
I jeździmy tykajacymi bombami
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#36 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:19, 26.02.2015

 ... nie wiesz jak bardzo jesteś w błędzie z usunięciem rdzy , możesz jej nie widzieć ale wiesz mi ona tam jest

To chyba są tzw. złe sny  blacharza.  c075.gif

 ...nie widać to może być byle jak.

Tu nie konkurs piękności na wygląd podwozia.  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:38, 26.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#37 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 13:09, 26.02.2015

Panowie profesjonaliści, ja byście rozwiązali sprawę zardzewiałego elementu gdzie jest kątownik do lewarka.

Zaznaczam, że część nie jest do uratowania, ze względu na nieodwracalną utratę nośności  :depresja:


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#38 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:10, 26.02.2015

zmień lewarek:D


  • 0

#39 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:54, 26.02.2015

Masz na myśli kątownik karoserii?

Zrób fotkę.

 

Ja nie używam lewarka tylko 2 punkty karoserii z tylu i z przodu, bardziej praktyczne.

 

lewarek.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:57, 26.02.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#40 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:06, 26.02.2015

świetne rozwiązanie, w jakich miejscach mozna tak podnieść 7gen?


  • 0

#41 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:13, 26.02.2015

Tak, kątownik karoserii, tam, gdzie podstawia  się lewarek, chodzi o prawy tylny - fotki nie pokażę masakra

Kardynal, ja nigdy nie używałem tych miejsc, nawet nie wiedziałem, iż są takowe - Jednak Hanka wciąż może mile zaskoczyć :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#42 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:18, 26.02.2015

Oj oj, swoich accordow nie znacie panie dziejku? a090.gif

Honda myśli o wszystkim.  a040.gif

 

edit: Każdy ma  lewarek na wyposażeniu, pomimo tego jeszcze nigdy nie używałem lewarka mojego CA5-aerodeck np. przy zmianie kół zimowych na letnie i odwrotnie albo przy np. reperowaniu hamulcy.

 

@Czarnota: Jakieś wzmocnienie na pewno można wstawić, tylko czy jest sens, czy się opłaca.
W takim miejscu nośnym tylko spawanie pomoże, to chyba jasne.

 

np.: CL7 i CL9:

 

lewarek-cl.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 17:34, 26.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#43 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:53, 26.02.2015

No jasne, dlatego podpytuję naszych blacharzy jak duży kawałek profilu trzeba wymienic i jakie to są koszta, bo samemu to ja mogę tylko stać i przyglądać się u blacharza :).

 

Ja mam lewarek na wyposażeniu,  od urodzenia i używam go przy osobistej wymianie opon - mam dwa zestawy: lato, zima 


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#44 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:19, 26.02.2015

dzięki Kardynal!!


  • 0

#45 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 26.02.2015

Masz na myśli kątownik karoserii?

Zrób fotkę.

 

Ja nie używam lewarka tylko 2 punkty karoserii z tylu i z przodu, bardziej praktyczne.

 

lewarek.jpg?lgfp=3000

 

Kurcze, ja też nie wiedziałem, że są takie miejsca :D

Czyli podnoszę tam i nie muszę się martwić, że będzie się kołysać?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, żywica mata szklana rdza ruda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq