Skocz do zawartości


Zdjęcie

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
125 odpowiedzi w tym temacie

#121 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 749 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: -6
Neutralna

Napisano 01:00, 14.02.2018

Dzisiaj natchnalem się na taki filmik: co myślicie o rozwiązaniu ktore pokazane jest na końcu ;)? Trochę za kolorowo to wygląda :D

 

Gdzie można kupić takie fajne narzędzie do czyszczenia piasty jak na tym filmiku ?


  • 0

#122 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 01:38, 14.02.2018

OK, do dzieła:
DORMAN
IMAG0495.jpg

OEM
IMAG0496.jpg

łożysko SNR R174.40 (nawet na pudełku jest napisane NTN Inside...
IMAG0498.jpg

OEM vs DORMAN front
IMAG0499.jpg

OEM vs DORMAN back
IMAG0504.jpg


różnice, które zauważyłem:
* piasta DORMAN jest grubsza o 0.2mm
* rowkki na przegub zaczynają się wcześniej w zamienniku. nie sądzę, że będzie to powodowało jakieś problemy.


dla niecierpliwych złe wieści. montaż jakoś w przyszłym tygodniu dopiero :)

Użytkownik DaRoN edytował ten post 01:40, 14.02.2018

  • 0

#123 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:13, 18.02.2018

Ooo, czekam na wieści! Domniemuję więc, że także Ci biła kierownica w trakcie hamowania.

U mnie najgorsze, że tego bicia nie czuje zawsze, ale chyba występuje jak się bardziej nagrzeją. Chyba! Ręką też poruszałem kołami na podnosniku i nic nie wyczułem. Obstawiam jeszcze przekładnię, ale nie mam żadnych luzów ani dźwięków, prócz cieknącego płynu (klasycznie przy kolumnie).

PS: Daj znać czy pomogło, bo naprawdę jestem ciekaw :) Trzeba pamiętać, żeby przejechać z 1 tys. km dla pewności i raz je rozgrzać porządnie. Będziesz zmieniać też tarcze i klocki na nowe? Tył będziesz ruszać?

Użytkownik Gr3at edytował ten post 15:32, 18.02.2018

  • 0

#124 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:11, 19.02.2018

hej! masz objawy identyczne z moimi. zimne są "w miarę" choć czuć już przy drugim hamowaniu, że hamuje nierównomiernie. bicie występuje na kołach puszczonych prosto, nieraz przy skręconych nie czuć, ale to tylko złudne wrażenie.
u mnie sprawa jest już bardzo zaawansowana. bicie występuje nawet przy normalnej jeździe, a koła mam prościutkie.

wymiana na dniach, choć nie wiem dokładnie kiedy. zakładam nowe tarcze i klocki, docieranie jak zawsze - delikatnie przez parę kilometrów a potem coraz mocniejsze hamowania. w MB6 zawsze tak docierałem i było okej, tarcze mi się nie krzywiły.
teraz te zakichane piasty pokrzywiły mi nowe, super grube tarcze w mega krótkim okresie czasu.
  • 1

#125 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:42, 19.02.2018

Hej, bardzo możliwe, że mamy to samo, bo ja czasem mam wrażenie, że w trakcie jazdy też kierownica bardzo minimalnie chyba drga. Na tyle minimalnie, że nie mam pewności czy to "od drogi" czy od piast, a wątpię by ktoś poza mną to też wyczuł, bo występuje to sporadycznie.

U mnie ogólnie drgania są nieduże, ale jak się już mocniej rozgrzeje (chyba od temperatury zależy, ale nie mam pewności) to kierownica się rusza lekko w obie strony (minimalnie). To mnie najbardziej irytuje.

Problemy się zaczęły od wymiany tarcz i klocków. Potem była wymiana gwarancyjna, ale potem znowu wyszło to samo. Spróbuje jeszcze przetoczyć tarcze, ale nie wiem czy toczyć też tył (z tyłu stare tarcze). Jeżdżę tak już rok chyba, może nieco krócej, szkoda mi zawieszenia i układu kierowniczego...
  • 0

#126 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:47, 20.02.2018

masz krzywą / krzywe piasty, ot co. póki co jeszcze nie zmieniłem u siebie, bo stoję przed decyzją czy przypadkiem nie wrócić do hebla 282 na jednotłoczku :)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq