Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
177 odpowiedzi w tym temacie

#166 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 237 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:28, 18.04.2018

przestaje bić na winklach, jak hamujesz przy skręconym kole? :)
  • 0

#167 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:25, 19.04.2018

Nie zwróciłem jeszcze na to uwagi, ale zauważyłem tylko że nie zawsze bije :) i tak sie zastanawiam czy to na pewno wina tarcz. pare miesiecy temu dałem nowe ATE


  • 0

#168 CBR

CBR
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 22.04.2018

Po prześledzeniu tematu wciąż mam dylemat co u mnie powoduje bicie na kierownicy. Czasem mam wrażenie że od pogody bo raz wsiadam do auta i jest ok, a raz praktycznie nie da się jechać. Wyrywanie kierownicy wystepuje przy około 80km/h, później ustaje by pojawić sie ponownie powyżej 125km/h. Co najważniejsze, podczas hamowania nic nie bije, tylko podczas jazdy(hamowanie nie ma na to wszystko wpływu, tzn. nie polepsza sprawy ani jej nie pogarsza). Zawieszenie z przodu zrobione, koła wyważone. Jakie mogą być przyczyny tego? Zaczynając od tych najtańszych do wyeliminowania? Za niedługo zmieniam felgi na inny komplet, i kupuję opony letnie. Co jeszcze mogę sprawdzić przy tej operacji?


  • 0

#169 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 22.04.2018

A może by tak podporą półosi się zainteresować? czy ona może wywoływać wibracje przy 120km/h? i przy hamowaniu?


  • 0

#170 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 22.04.2018

U mnie czuć ewidentnie że tarcza od pasażera jest krzywa, ostatnio ręką kręciłem za  szpilkę żeby obracać tarczą, to w jednym miejscu szła lekko, w innym tarła o klocki i ledwo ją obracałem. Sprawdzajcie sobie też luz na półosiach. Mi zazwyczaj bije jak mało jeżdżę i tarcz jest zardzewiała, jak się wyszlifuje ładnie i klocki rozejdą dobrze to już tak nie czuć :)


  • 0

#171 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:25, 13.05.2018

Siemka! Jaki przyrząd do pomiaru bicia piast/tarcz polecicie? Czy te zwykłe za 100 zł dadzą radę? Chciałbym wykonać pomiar przed zamawianiem części :)


  • 0

#172 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 922 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 04:50, 14.05.2018

byle co byle by czujnik zegarowy mial dokłądnosc 0,01mm

np taki pierwszy lepszy z brzegu

http://allegro.pl/cz...CFZDamgodbrEL6A


  • 0
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0

#173 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:41, 25.05.2018

przestaje bić na winklach, jak hamujesz przy skręconym kole? :)

Daron, wszystko śmiga nadal bez bicia?

Ja także zamówiłem nowe piasty, łożyska i komplet hamulców, część ze Stanów. Boje się teraz o prawidłowy montaż przez mechaników, bo jakby nie patrzeć to byłoby min 2 tys. w plecy. Samemu przed blokiem raczej tego nie zrobię, bo tego nie robiłem i nie mam sprzętu do ściągania piasty i klucza dynamometrycznego (zalecany).

A w zasadzie u mnie się zaczęło to pogłębiać. Teraz to ewidentnie czuje, że w trakcie przyspieszania też bije (choć nie zawsze). Zbieżność robiona dwukrotnie. Po prostu nie da się jeździć. W sensie niby minimalne, ale już czuję to ewidentnie i pasażerowie też bez problemu, jeśli zwrócą uwagę.

Użytkownik Gr3at edytował ten post 23:42, 25.05.2018

  • 0

#174 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 237 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:46, 26.05.2018

przy przyspieszaniu to przeguby wewnętrzne. rzadkość w VI gen, żeby padły. u mnie się to ustabilizowało po paru lepszych przejazdach.
natomiast póki co odpukać - jest mega zajebiście. nic nie bije, mogę normalnie jechać 110, 120 i 150km/h i nie mam rzucania kierownicą.

które piasty zamówiłeś?

ważne po montażu już na samochodzie - zmierzyć je czujką zegarową. u mnie, tak jak pisałem - ta nieoryginalna wyskakuje poza normę.
  • 0

#175 ufo321

ufo321
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 26.05.2018

Daron montowales na te nowe piasty z biciem 0.05mm ? Ile już kilometrów przejechałes ?
  • 0

#176 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 237 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:29, 26.05.2018

zrobiłem niecałe 4000 kilometrów. tylko pamiętajcie, że ja mam custom tarcze (300mm) więc efekt mam spotęgowany.
pisałem też wyżej, że na raz następny sprowadzałbym piastę SKF, a nie DORMAN. tak, żeby mieć jakieś porównane.
  • 0

#177 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:40, 28.05.2018

zrobiłem niecałe 4000 kilometrów. tylko pamiętajcie, że ja mam custom tarcze (300mm) więc efekt mam spotęgowany.
pisałem też wyżej, że na raz następny sprowadzałbym piastę SKF, a nie DORMAN. tak, żeby mieć jakieś porównane.

Tak, zamówione SKF, ale wysłali w dwóch paczkach. Do tego pójdzie komplet ATE na przód i tył. Co do bicia przy przyspieszaniu, sądzę, że już piasta/łożysko jest tak uszkodzone, że przenosi się także w trakcie przyspieszania (nieco większe siły działające na przód w trakcie napędu). Wątpię, że przegub, bo występuje to przy określonych prędkościach.

 

Dawałeś jakiś smar gdziekolwiek przy montażu?

 

Liczę, że u mnie się uda. Podobno SKF ma największe wymagania jakościowe...


  • 0

#178 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 237 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:07, 29.05.2018

zero smaru, tam gdzie go być nie powinno.
daj znać jak już wymienisz na SKF i zmierzysz. ciekawy jestem ich bicia.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq