Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

bicie przy hamowaniu, krzywe piasty

VI

Najlepsza odpowiedź DaRoN , 22:06, 07.02.2018

robię odkop, bo... znalazłem zamienniki piast moi mili ;) długo to trwało i długo się odgrażałem, ale mam!
OEM podany w katalogu to 44600-S1A-E00.
OEM zamienny (dziś mierzone, aczkolwiek nie montowane jeszcze to: 44600-S84-A00

i teraz najlepsze - wszędzie, gdzie sobie poszukacie (amazon, ebay) piasty są :) takżę ja już zamawiam tarcze, drugą piastę i łożyska (tą mam OEM, niestety juz się druga na eBay sprzedała).
mnie zabawa kosztowała 350PLN BEZ łożyska. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
180 odpowiedzi w tym temacie

#151 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:00, 31.03.2018

Zaraz i nowe tarcze zaczną bic. przerabiane u mnie


  • 0

#152 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:12, 31.03.2018

no cóż, to się zamówi SKFa i wymieni, a tarcze utoczy.
  • 0

#153 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 31.03.2018

ja już nie walczę z tym biciem :/ tyle kasy co wsadziłem mam juz to w dupie :) też lepiej to olej zanim zbankrutujesz ;)


  • 0

#154 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 16:27, 01.04.2018

Powtarzam po raz enty. Jeżeli piasta ma bicie (moja miała 0,06) to nawet nowe tarcze po około 1000 do 1500km zaczną bić. Przerabiałem to u siebie. Miałem nowe tarcze zimmermann i zwichrowały się, przetoczyłem na samochodzie i zwichrowały się. Kupiłem używaną zwrotnicę za 100 pln (z prostą piastą bicie chyba 0,02 już nie pamiętam) założyłem nowe tarcze zimmermann i problem z biciem przy hamowaniu ustąpił.

Pozdr


  • 0

#155 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:09, 02.04.2018

absolutnie nikt tego tu nie kwestionuje. celem moim było dowiedzenie, że istnieją zamienniki. i istnieją pasujące. jakość wykonania dormana to już jest inna bajka.
w chwili obecnej mam na oku ustrzelenie trochę lepszej jakości czujnika zegarowego, który i tak mi się przyda w innych samochodach i pomiar jeszcze raz, żeby sprawdzić jakie bicie ma cały zestaw.
wydaje mi się, że SKF może mieć zamiennik wyższej jakości. a z używkami to wiemy jak jest - jedna w dziurę wpadła, inna nie.
  • 0

#156 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 02.04.2018

To jaka jest dopuszczalna wartość bicia na piaście? Pytanko do tych co toczyli piastę, pomogło?


  • 0

#157 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:16, 02.04.2018

Szlifowalem na szlifierce piaste i pomoglo.
Max bicie 0.02mm dwie setki.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#158 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:39, 02.04.2018

jak wyglądał ten proces? pewnie musiałeś ją wybijać?
  • 0

#159 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:59, 03.04.2018

Hej! Ja już nie mogę znieść tych wibracji na kierownicy. Orientuje się ktoś jaki jest obecny koszt (brutto) jednej piasty w ASO i jaki koszt porządnego łożyska?

 

Raz wyczytałem, że 400 zł, a gdzieś rzuciło się w oczy, że ponad tysiąc.


  • 0

#160 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:04, 03.04.2018

No niestety trzeba rozbijac to wszystko i to jest najwieksza wada tego rozwiazania.bo musimy sciagac lozysko i wybijac szpilki. Potem na trzpień i na szlifierke.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#161 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 05:59, 03.04.2018

Hej! Ja już nie mogę znieść tych wibracji na kierownicy. Orientuje się ktoś jaki jest obecny koszt (brutto) jednej piasty w ASO i jaki koszt porządnego łożyska?

Raz wyczytałem, że 400 zł, a gdzieś rzuciło się w oczy, że ponad tysiąc.

Do CL3 (5x114) ok 950. Ponoc na cztery szpilki niedostepne... jesli jestes uparty to mozna wziac i lozysko z ASO. Komplet ok 1800 zl jak dobrze pamietam :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#162 DaRoN

DaRoN
  • Klubowicz
  • 300 postów
  • Skąd:Cracovia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:euroR
  • KM:190?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:21, 03.04.2018

gr3at, post jest podpięty z numerami zamiennika. wyżej w poście wrzuciłem numery SKF i DORMANa zamienników. i one pasują elegancko, tylko jak widać Dorman ma mały problem jakosciowy.
slasz, gdzie i jak to robiłes? bedziesz na zlocie? :)
  • 0

#163 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:44, 03.04.2018

Kazdy tokarz Ci to wykona. Szpilki wybic to tez zaden problem. Peoblemem moze byc to, ze bedzie musial duzo zebrac jesli bardzo krzywa jest piasta...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#164 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:48, 03.04.2018

Wedlug mnie najwiekszym prpblemem jest to ze trzeba sciagac lozysko i pptem pod lozyskiem juz nie mamy idealnej powierzchni i po zlozeniu piasta ktora szlifowalem na zero miala na aucie 2 setki bicia. Obstawian ze przez to ze pod lozyskiem nie mamy idealu juz po ściągnięciu.
Na zlocie niestety nie bede bo czasu brak.
Dodam ze pierwszy lepszy tokarz nie zrobi idealu bo zlapie to w szczeki ktore maja bicie i przetoczy to lux ale i tak bedzie bicie.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#165 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 18.04.2018

Ja to u mnie zauważyłem, że to bicie podczas hamowania raz występuje, a raz nie :) od czego to może zależeć?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq