Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wolne obroty po czyszczeniu przepustnicy

VI wolne obroty przepustnica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zaszczyk

Zaszczyk
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:32, 12.02.2015

Miesiąc temu czyściłem przepustnice i wymieniałem jej uszczelkę, ponieważ odłączyłem akumulator, to wolne obroty się rozregulowały. Od tego czasu przejechałem 600km i wolne obroty trochę świrują.

Na zimnym silniku ustawiają sie tak na 500-600 - powiedzmy, że ok chociaż mogłoby być 800 żeby mniej trzęsło.

Natomiast na ciepłym silniku, jak tylko wrzucę luz to obroty lecą do 2-2,5k i tak się trzymają na luzie. Ale jak na luzie dodam gazu (tak do 3,5-4k), to opadają potem do 1,5k. Wbije bieg, przejadę kawałek, wrzucę luz i dzieje się to samo.

Wyczytałem, żeby wyjąć bezpiecznik backup i nauczyć silnik wolnych obrotów. Wyjąłem bezpiecznik i odpaliłem samochód na luzie, bez żadnych odbiorników (klima, radio itd). Po 10 minutach zagrzał się do temperatury roboczej, przez kolejne 20 minut czekałem aż włączy się wentylator chłodnicy, ale nie doczekałem się tego. Więc zgasiłem silnik, odpaliłem i przejechałem się 4km na przemian spokojnie i prawie do odcinki.

 

Po tym zabiegu nic się nie zmieniło i po wrzuceniu luzu obroty znowu 2k. Ktoś wie co może być przyczyną tego? Czy coś nie tak zrobiłem przy czyszczeniu przepustnicy? Chciałbym, żeby wszystko wróciło do normy, bo przy takich obrotach sprzęgło dostaje w kość przy ruszaniu.


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:47, 12.02.2015

Linka od gazu gdzieś Ci się nie zahaczyła? Ja tak miałem jak mi regulowali zawory i założyli pokrywę a linki nie umocowali w uchwycie. Też się zdziwiłem, że mam obroty z 1.5 k rpm przy wrzuceniu na luz :-)


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:48, 12.02.2015

Odłącz wtyczkę od IACV i powiedz co się stanie
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#4 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 12.02.2015

A check engine się swieci, i czy to masz tylko na gazie i czy na benzynie?


Linka od gazu gdzieś Ci się nie zahaczyła? Ja tak miałem jak mi regulowali zawory i założyli pokrywę a linki nie umocowali w uchwycie. Też się zdziwiłem, że mam obroty z 1.5 k rpm przy wrzuceniu na luz :-)

Kolego gdyby to była linka od gazu to by na zimnym silniku nie trzymał obrotów 500-600 na min..


  • 0

#5 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:00, 12.02.2015

Wygląda to tak jakby na zimnym nie działał fitv bo ssanie się nie włącza, a na ciepłym dostawał za dużo powietrza tak jakby wtedy fitv był otwarty...
Rozgrzej auto i odjazd, IACV, jeśli będzie w okolicy 700 to znaczy ze jest winny, jeśli więcej, to odłącz fitv, jeśli to nic nie zmieni to masz gdzieś nieszczelność
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:02, 12.02.2015

W jego silniku nie ma FITV :-) "Ssanie" jest tylko na podstawie ECT.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:10, 12.02.2015

Jak to nie ma, przecież jest w temacie jaki VI a tam powinien być... Zaraz sobie zobaczę schemat na kompie...
Ale jeśli nie ma, to albo IACV albo nieszczelność, innej drogi nie ma
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:14, 12.02.2015

W VI generacji nie ma FITV. Z opisu Autora wątku wynika, że ma rocznik 2001, silnik 1.8, 136 KM - czyli taki sam jak mój. Nie ma termozaworu wolnych obrotów. U mnie- tak jak pisałem-była nieznacznie zahaczona linka i nie odpuszczała motylka przepustnicy do końca.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:17, 12.02.2015

...ponieważ odłączyłem akumulator, to wolne obroty się rozregulowały.
Wyczytałem, żeby wyjąć bezpiecznik backup i nauczyć silnik wolnych obrotów.

Z tego co słyszałem to jeśli odłączyłeś akumulator to twój accord musi się teraz od początku nauczyć wolnych obrotów.
 

Różne opisy widziałem, spróbuj jak np.: 
- wyłącz elektryczny nawiew = dmuchawę w środku auta i ustaw ogrzewanie na niska temperaturę żeby nie wychładzać płynu chłodzącego
- nagrzej silnik do normalnej temperatury pracy silnika (np. zrób przejażdżkę), zaparkuj auto, wentylator chłodnicy musi się załączyć.

Przy otwartej klapie silnika możesz ręką dodać trochę gazu żeby wentylator się szybciej załączył.
- wyłącz silnik, odłącz akumulator i poczekaj parę minut żeby całkowicie rozładować instalacje elektryczną

Jak chcesz możesz włączyć np. włącznik do oświetlenia wnętrza żeby szybciej rozładować.

Potem wyłącz włącznik!
- znowu podłącz akumulator.
- wystartuj silnik i około 15 minut na postoju pozostaw włączony silnik bez włączonych jakichkolwiek odbiorników.

W tym czasie powinien się włączyć wentylator 2 razy.
 

W ten sposób komputer uczy się na nowo  wolnych obrotów.

 

Może pomoże.  c065.gif


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:41, 12.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 Zaszczyk

Zaszczyk
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:22, 12.02.2015

Odłącz wtyczkę od IACV i powiedz co się stanie

Odłączyłem wtyczkę od elementu nr 5 na tym zdjęciu: http://www.samnapraw...mages/2_180.jpg . Odpaliłem silnik i obroty są 600-700 no i włączył się CHECK. Po podłączeniuw tyczki obroty też ok, ale CHECK dalej się świeci...

 

Generalnie zaraz po odpaleniu samochodu nie ma problemu z obrotami, pojawia się on dopiero po rozgrzaniu silnika jak wrzucę na luz.
 


  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:24, 12.02.2015

To odłączyłeś wtyczkę od MAP sensora. Nie tę miałeś odłaczyć ;-)


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 Zaszczyk

Zaszczyk
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:38, 12.02.2015

To odłączyłeś wtyczkę od MAP sensora. Nie tę miałeś odłaczyć ;-)

A mógłbyś pokazać na jakimś zdjęciu, który to ten IACV?

 

I problem jest identyczny na gazie i benzynie, a Accord to 1.8 z 2001 roku polift, tak jak w profilu.


  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:47, 12.02.2015

On jest przykręcony do obudowy przepustnicy  od tyłu. Nie widać go na Twoim zdjęciu. Sięgnij ręką za przepustnicę -to go znajdziesz. I tamtą wtyczkę wypnij. Ale wygląda na linkę albo że IACV się zawiesza w jakiejś pozycji (może zasyfiony jest-to do czyszczenia).


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:07, 13.02.2015

Zdejmuj przepustnicę zobacz czy dobrze na uszczelce siedziała, czy uszczelka w dobrej pozycji założona i nie przytkany jakiś kanalik. Odkręć zawór i czyszczenie jak Pegal pisze.
  • 0

#15 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 12:34, 13.02.2015

Panowie, temacik świeży w sensie czasozałóżenia. Proszę o dokładne info, które uszczelki po wykręceniu świętej czwórcy trzeba wymienić na OEM lub świetny zamiennik


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wolne obroty, przepustnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq