Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwny problem z którym ciężko się uporać

VII kopcenie brak mocy tryb awaryjny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mustang

Mustang
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:14, 11.02.2015

Witam, 

mam problem z moją Accordką który pojawił się już jakieś 2-3 miesiące temu. Honda wpadała w tryb awaryjny silnika i więcej niż 2 tys. obrotów nie mogła z siebie wyciągnąć, jechała maksymalnie 100km/h co jeden bieg rozpędzała się o 20km/h. Sprawdzono w niej turbine i ją zregenerowano, sprawdzono pompe ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, wtryski i wszystko w porządku. Jeździła po mechanikach, zaprowadziłem ją do mechanika który specjalizował się w Hondach bo pracował w serwisie i dalej nic nie mógł znaleźć, wymieniłem w niej kolektor na nowy i dalej nic. Od miesiąca tylko wyskoczyła z takiego typowego trybu awaryjnego kontrolka check engine się nie świeci. Jednakże, jest strasznie zamulona, jak silnik jest zimny to prawie się z miejsca nie chce ruszyć, ledwo co się rozpędza a żeby się rozpędziła do 90km/h to trzeba czasu i czasu. Dopiero jak ją przeciągne tak do 3tys. i zmienię bieg na następny tak żeby cały czas utrzymywała się ponad 2 tys. to jedzie szybciej chodź słowem "szybko" nazwać tego nie można. Tylko że wtedy przy zmianie biegów (przy każdym) zostawiam za sobą taką wielką chmurę dymu, tak strasznie kopci że jadący za mną prawie muszą się zatrzymywać, jeden wielki czarny dym.  Jeżdże nią  max 90km/h. Może ktoś miał podobny problem albo się bardziej zna niż Ci mechanicy... 


  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:56, 11.02.2015

Poszukaj niżej w tym dziale wątków o problemach w I-CTDI, akurat kopcenie to nie jest bardzo dziwny problem dla diesla (był czyszczony map sensor+przepływomierz ?, został sprawdzony/ominięty zaworek doładowania ?, była robiona próba przelewowa wtrysków ? czy filtr paliwa jest marki Bosch czyli OEM ? - wszystko jest dokładnie opisane na forum).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 11.02.2015

może układ zapłonowy, świece żarowe na którymś z cylindrów ? 


Użytkownik polanski edytował ten post 09:03, 11.02.2015

  • 0

#4 Mustang

Mustang
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 11.02.2015

Dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj wieczorem odpowiem na wszystkie pytania. Dzisiaj byłem kolejny raz u mechanika i on jest za tym że to rozrząd jest do wymiany, zle jest naciagany łańcuch i dlatego samochód wpada w tryb awaryjny i nie chce się rozpędzić. Tylko mi się coś nie wydaje zeby tak było a wy jak myślicie ?
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:11, 11.02.2015

może układ zapłonowy, świece żarowe na którymś z cylindrów ? 

 

Diesle nie mają zapłonu iskrowego ;)


 i dlatego samochód wpada w tryb awaryjny i nie chce się rozpędzić.

 

Trzeba odczytać błąd a nie zgadywać dlaczego wpada w trym awaryjny, jeżeli łańcuchy nie hałasują to mechanik naciągnie Cię na kolejne nepotrzebne wydatki, poczytaj trochę forum a możesz zaoszczędzić sporo pieniędzy.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 11.02.2015

No a jakby rozrząd o ząbek przeskoczył np.? Według mnie jakby łańcuch się nie naciągał to już dawno byś miał w silniku sieczkę.

A wcześniej odkąd masz auto wszystko było ok? Nie przypominasz sobie żeby coś dziwnego przykuło twoją uwagę i potem zaczęły się takie objawy jak piszesz?


  • 0

#7 Mustang

Mustang
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 11.02.2015

Byłem na diagnostyce komputerowej i wyskoczył błąd czujnika wysokiego ciśnienia, że ciśnienie jest za wysokie. Tylko że rodzice mają Hondę Cr-v więc wymieniłem ten czujnik i dalej bez zmian... Innego błędu na komputerze nie było.

Właśnie nic, po prostu jechałem i jednego dnia wpadła w tryb awaryjny. Wcześniej nic nie było Accordka chodziła bez zarzutu.
Jeszcze jeden objaw jaki występuje to po puszczeniu gazu kiedy samochód spada na niższe obroty koło 1 tysiąca to słychać krótkie klekotanie po chwili ustepujace. Każdy mechanik mówi co innego a ja już nie mam pomysłu...
Zastanawia mnie tez kopcenie to również może być od rozrządu czy nie za bardzo ? Myślicie że te objawy się wszystkie ze sobą łącza czy są to poszczególne sprawy ?
  • 0

#8 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:05, 11.02.2015

A czy zawór EGR jest w porządku ? Mam na myśli że może trzeba go przeczyścić.


  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:14, 13.02.2015

Byłem na diagnostyce komputerowej i wyskoczył błąd czujnika wysokiego ciśnienia, że ciśnienie jest za wysokie. Tylko że rodzice mają Hondę Cr-v więc wymieniłem ten czujnik i dalej bez zmian...


Jak wymieniłeś czujnik ale nie skasowałeś błędu to nie dziw się że nie ma efektu. Jak komputer uruchamia tryb awaryjny to ignoruje sygnały z tego czujnika bo uznaje je za niewiarygodne. Reset komputera na podmienionym czujniku ze skasowanym błędzie dopiero da odpowiedź.
  • 1

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:08, 14.02.2015

Jak wymieniłeś czujnik ale nie skasowałeś błędu to nie dziw się że nie ma efektu.

 

Nie pisz bzdur bo takie rzeczy to są w VW lub innym niemieckich szmelcach a w Hondach po usunięciu usterki błąd sam znika !


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:10, 15.02.2015

Nie pisz bzdur bo takie rzeczy to są w VW lub innym niemieckich szmelcach a w Hondach po usunięciu usterki błąd sam znika !

Zgadzam się

Co do problemu to proponuję odłączyć filtr powietrza, samą rurę za filtrem wystarczy :), miałem przypadek, że pokrywka przy atrapie zatykała dolot . Jak auto dymi  to ma za dużo paliwa za mało powietrza, jeśli byłby to rozrząd to wywaliło by błąd P341 lub jakiś inny ....


  • 0

#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:57, 16.02.2015

Zawór EGR przeczyścić


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, kopcenie, brak mocy, tryb awaryjny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq