Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

koło pasowe wału korbowego - nowe czy używane?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:10, 10.02.2015

Witajcie. Mam Honde Accord VII 2.2 iCTDI i mam dość poważny dylemat, otóż musze wymienić koło pasowe walu korbowego gdyż strasznie piszczy jak się jedzie (czy stoi tez). I mam do wyboru kupić używane za 450zł albo nowe za 620zł. Które bardziej się opłaca, czy warto w ogóle kupować używane koło pasowe, sprzedawca zapewnia że jest ono w stanie idealnym.
I drugie pytanie – mam na liczniku przebieg 175 tys. km – czy jest możliwe, że po tylu koło pasowe jest już do wymiany (czy licznik był kręcony)?
Z góry wielkie dzięki dla wszystkich, którzy zdecydują mi się pomóc. Pozdrawiam!


Użytkownik Maaciekk edytował ten post 07:12, 10.02.2015

  • 0

#2 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:26, 10.02.2015

Takie ogólne informacje o Twoim silniczku, warto poczytać:

http://www.auto-swia...ki-koszty/8rtfp

 

Jeśli dla Ciebie różnica w cenie nowego i używanego koła jest do przyjęcia, to zdecydowanie kupuj nowe


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#3 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 10.02.2015

Koło pasowe używane wygląda tak jak na zdjęciach w załączniku. Tak więc warto kupić to koło używane czy nowe?

Załączone pliki


  • 0

#4 Skrzetuski

Skrzetuski
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:51, 10.02.2015

Umiesz czytac ze zrozumieniem ? za 170 zeta przyoszczedzenia kupujesz cacko bez histori i gwarancji.

sprzedawca zawsze tak zapewnia i czesc ludzi sie na to łapie


  • 0

#5 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:04, 10.02.2015

Czy jesteś pewien, że koło pasowe wału korbowego piszczy? Chyba nie....

Nie wiem o jaki pisk chodzi ale jeżeli już coś piszczy z okolic paska to obstawiam rolkę napinacza lub koło pasowe alternatora a dokładniej sprzęgło w tym kole. 

Co do drugiego Twojego pytania to jak dołożysz 100tys.km do tego przebiegu co masz to objawy będą się zgadzały.


  • 0

#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:35, 10.02.2015

Tu się zgadzam z @pawko,
koło pasowe walu korbowego jest przykręcone na amen, wiec co ma tam piszczeć?

 

Jeżeli już cos piszczy to pasek jeśli jest stary i suchy i ma słabą przyczepność albo jest on za słabo napięty tzn. jest zepsuty  automatyczny napinacz albo sprzęgło = koło pasowe alternatora jest zepsute.
Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty tzn. czy wskaźnik rolki automatycznego napinacza A znajduje się w zakresie = obszarze B.

Jeżeli wskaźnik jest poza, trzeba wyminie napinacz.

 

cn1-napinacz.jpg?lgfp=3000

 

Sprawdzenie sprzęgła = koło pasowe alternatora.

Zdejmij pasek, zdejmij dekielek  i wsadź klucz sześciokątny.

Trzymając klucz pokręcaj koło pasowe w obydwa kierunki.

Koło pasowe wymień jeśli w żadnym albo w obydwa kierunki blokuje.

 

lima-cn1.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:37, 10.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 10.02.2015

W dwóch warsztatach w Warszawie powiedzieli mi że koło pasowe jest rozsypane i trzeba wymienić. A według Was co to może być? Załączę Wam filmik na którym słychać to piszczenie.
1) https://www.youtube....eature=youtu.be
2) https://www.youtube....eature=youtu.be
W ASO koszt takiego koła to 1700zł, na allegro nówka za 700zł chodzi wiec…


  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:29, 10.02.2015

ok, a co moze sie w kole pasowym rozsypac, bo nie kumam?

obejrzyj swoje zdjecia kola pasowego jaka to masywna czesc.

 

w jakich warsztatach ci to powiedzieli, u hondy?

 

co piszczy dokladnie ci nie powiem, bo nie jestem jasnowidzem ale prawdopodobnie jakas rolka tzn. chyba jakies lozysko.

trzeba moim zdaniem zdjac pasek i obejrzec = sprawdzic wszystkie rolki.

 

sprawdziles jakie masz napiecie paska ??


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:30, 10.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 10.02.2015

Nie, w prywatnych dwóch serwisach mi to stwierdzili. Podnieśli samochód do góry i od razu stwierdzili że to koło pasowe wału korbowego się rozsypało. A ile mogą brać w Hondzie za sprawdzenie gdzie jest przyczyna pisków?

​btw. zdjęcia które wysłałem to nie zdjęcia mojego koła pasowego tylko "używanego" na allegro.


Użytkownik Maaciekk edytował ten post 18:45, 10.02.2015

  • 0

#10 Skrzetuski

Skrzetuski
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:41, 10.02.2015

Możesz podać w których warsztatach byłes i w jakiej dzielnicy operujesz. potem może podpowiem jaki ja polecam


  • 0

#11 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 10.02.2015

Nie chcę robić reklamy (lub antyreklamy) ale chodzi o warsztaty na Bemowie. Ogólnie jestem z Bemowa ale operuję też na Woli.


  • 0

#12 Morfeusz

Morfeusz
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:17, 10.02.2015

Maaciekk - nie daj się robić w balona i naciągać na wydatki... Jak wyżej koledzy pisali, sprawdź samemu w jakim stanie jest napinacz paska wielorowkowego (oczywiście musisz zdjąć wcześniej pasek) oraz w jakim stanie jest sprzęgło alternatora... To Cię nie będzie nic kosztowało, a unikniesz zbędnych wydatków...

 

Kardynał - podał Ci na tacy jak sprawdzić napinacz od strony tzw. napinania paska, dodatkowo sprawdź jak zachowuje się rolka na nim, czy chodzi gładko i równo, czy nie posiada luzów, nie piszczy czy też trzeszczy...

Jak sprawdzić sprzęgło alternatora też masz już podane, więc zabieraj się za robotę :) Śmiało klucz w dłoń i wio... To nie jest trudne a ułatwisz sobie i nam możliwość pomocy... Bez zbędnych $$$ wykażesz czy mamy rację, a jeżeli tak to wydasz mniej niż zakładałeś...

 

 


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:13, 10.02.2015

Morfeusz ma racje, trochę więcej własnej inicjatywy i byłoby nieźle...lepiej. ;-)

 

Żeby tu uzupełnić: wszelkiego rodzaju ruchome części które zawierają zużyte łożyska i się kręcą mogą piszczeć i sam pasek poprzez poślizg także może.
Dlatego zrobiłem ogólny obrazek co gdzie jest.
Zwykle piszczą rolki czyli napinacz albo rolka albo rolka alternatora.

 

Powodzenia przy szukaniu przyczyny: ;-)

 

przeglad-Cn__1_.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:38, 10.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 10.02.2015

Ok a teraz pytanie za 100 pkt :) gdzie na rysunku jest KOŁO PASOWE? :P


  • 0

#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:28, 10.02.2015

Poprawiłem rysunek na górze.

Koło pasowe jest zamontowane na wale korbowym.

 

Koło pasowe napędza wszystko. d015.gif

 

fotka z i-netu:

 

KOLO-PASOWE-cl.jpg?lgfp=3000

 

link, dziwne piszczenie i w głośne terkotanie : http://www.accordklu...ianie-rozrządu/

kampania serwisowa-wymiana koła pasowego: http://www.accordklu...-koła-pasowego/


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:40, 11.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq