Skocz do zawartości


Zdjęcie

koło pasowe wału korbowego - nowe czy używane?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:41, 12.02.2015

Maciekk po tym filmiku obstawiam koło pasowe alternatora ( piszczy w nim sprzęgło). łożysko w rolce napinacza też możesz przy okazji wymienić. Ja za to łożysko zapłaciłem 16zł i tej samej firmy co było ori, natomiast nowe koło pasowe alternatora coś około 180zł. 

Roboty na 2 godziny max. może i w godzinę by dało rade ale trzeba robić dokładnie...

 

Najlepiej będzie jak zdejmiesz pasek i sprawdzisz. bo może wystarczy jak wydasz tylko 16 zł na części


Użytkownik pawko edytował ten post 10:45, 12.02.2015

  • 0

#17 zioberek

zioberek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:wloclawek
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:19, 15.02.2015

Na kolo pasowe walu w i-ctdi jest bezterminowa akcja serwisowa dla niektorych modeli z 2004. Sprawdzales w aso po vin? Ja sie w zeszlym roku zalapalem i w Toruniu zrobilem. Ta guma w kole byla zniszczona, spekana.
  • 0

#18 Morfeusz

Morfeusz
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:58, 15.02.2015

Z informacji mi wiadomych, to obecnie sytuacja wygląda dość pozytywnie (mam nadzieję, że Maaciekk nie będzie zły za szybsze informacje :) )...

 

- Koło pasowe wału - niestety w dieslach dość mało trwałe uległo zniszczeniu, co spowodowało huczenie, świst a na końcu głośne stukanie słyszalne z wnętrza auta, szczerze brzmienie jakby ktoś młotkiem po silnika nawalał (informacja zdobyta z ASO przewidywana użyteczność koła ok. 100tyś) - obecnie już wymieniane na nowe

- pasek wielorowkowy - w stanie jakby to określić dobrym, ale wyślizgany przez uszkodzone koło - obecnie wymieniany na nowy, krótszy (zgodnie z zaleceniami ASO), który umożliwia pominięcie 1 rolki pomocniczej, a dzięki temu odciążenie całego układu

- napinasz paska - obecnie diagnozowany stan (spodziewam się, że tutaj jest wszystko OK)
- reszta jak wyżej, będzie prawdopodobnie sprawna

 

Tak więc do wymiany jedynie koło pasowe wału + nowy krótszy pasek wielorowkowy...


Na kolo pasowe walu w i-ctdi jest bezterminowa akcja serwisowa dla niektorych modeli z 2004. Sprawdzales w aso po vin? Ja sie w zeszlym roku zalapalem i w Toruniu zrobilem. Ta guma w kole byla zniszczona, spekana.

Z kolegą Maaciekk mieliśmy wielką nadzieję, że uda się po VIN uzyskać w ASO informację, że zapraszają na wymianę serwisową koła pasowego wału, ale niestety jego autko nie podlega tej akcji serwisowej :ckm: :ckm: :ckm: a szkoda bo kosza były by niższe...

 

 

Pozdrawiam Maaciekk i musimy się zgadać na minispocik...


Użytkownik Morfeusz edytował ten post 00:58, 15.02.2015

  • 0

#19 Maaciekk

Maaciekk
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:31, 15.02.2015

dzięki Morfeusz, właśnie miałem dziś napisać małe podsumowanie ale wyprzedziłeś mnie :) jutro autko ma być gotowe do odbioru więc podam więcej szczegółowych informacji odnośnie stanu i problemu oraz kosztów całkowitych


  • 0

#20 ra1212

ra1212
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Namysłów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 08.01.2017

Witam

Odkopię temat z kołem pasowym, wczoraj spadł mi pasek klinowy, fakt wcześniej koło dawało sygnały ze coś z nim nie tak ale mrozy uśpiły moją czujność i dziwne dzwięki zbagatelizowałem... dzisiaj przypatrzyłem się sprawie i śruba koła pasowego nie była mocno dokręcona,  odkręciłem koło pasowe, klin jest cały, na kole to miejsce na klin jest powiększone i starte, wielowpust wyjechany całkowicie na połowie obwodu, koło miało duzy luz...

Moje pytanie do was czy mogę zakupić koło i je po prostu założyć czy lepiej oddać to do mechanika żeby sprawdził czy coś jeszcze się tam nie stało? I co tam się mogło stać wogóle? Czy powodem była poprostu śruba, która się oodkręciła i spowodowała dalsze zniszczenie koła?

 

Honda Accord 1.8 136KM 2000r

 

Liczę na odpowiedź i pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq