Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wystrzeliła mi świeca

VI świece

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wolfe

Wolfe
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 06.02.2015

Witam,

 

Dziś podczas jazdy coś strzeliło, zatrzymuję się i patrzę na silnik a tam nie ma jednej świecy, gumowy kaptur od fajki sie urwał. Świeca niestety lekko uszkodziła maskę, jest odprysk na lakierze ok 2x2cm :/

Problem był wcześniej - co już opisywałem - świeca się luzowała i telepało nią. Myślałem, że to wina samej świecy więc wymieniłem wszystkie. A to chyba problem gwintu w cylindrze... skoro nową świecę (z tego samego cylindra też poluzowało i wystrzeliło w kosmos.

Na szczęście miałem zapasową świecę, wkręciłem, ale fajka w czasie jazdy znów chyba się zsunęła, także wracałem na 3 cylindrach.

 

Czy mieliście podobne przypadki? Czy wiąże się to z poważnym remontem?

 

Pozdrawiam

PB


  • 0

#2 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:39, 06.02.2015

ciśnienie jest tam duże ale żebyś aż tak gwintu nie miał, że wystrzeliła świeca to nie wiem czy się spotkałem z takim czymś. Może to być problem.... nie wiem czy nie trzeba rozbierać całej góry i dostać się do samego dołu


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#3 Wolfe

Wolfe
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 06.02.2015

ciśnienie jest tam duże ale żebyś aż tak gwintu nie miał, że wystrzeliła świeca to nie wiem czy się spotkałem z takim czymś. Może to być problem.... nie wiem czy nie trzeba rozbierać całej góry i dostać się do samego dołu

 

A może to wina fajki? bo jak mówiłem ona trochę słabo siedziała, telapała, tym samym może luzowała świecę - i w końcu aż tak poluzowała, że wystrzeliło. Mądry człowiek po szkodzie, mogłem ją wczoraj dokręcić, ale kto by się domyślił, że akurat teraz.

To byłby mniejszy problem... gorzej jak trzeba będzie grzebać w silniku.


Użytkownik Wolfe edytował ten post 20:49, 06.02.2015

  • 0

#4 michal2014

michal2014
  • Forumowicz
  • 487 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów RZE / Norwegia
  • Silnik:3.0
  • Wersja:A6 C6 ABT
  • KM:300+KM 600Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:53, 06.02.2015

Fajka nie odkreciła by świecy. Nie ma takiej możliwości. Bardziej bym obstawiał gwint. Powinieneś mieć tulejkę z gwintem więc jak by co łatwo byłoby ją wymienić ale nie jestem pewny czy jest tam tulejka czy gwint nie jest w głowicy.


  • 0

Patrz w lusterka... Forumowicze są wszędzie.

 

IMG_20150814_172720.jpg


#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:14, 06.02.2015

Powód: świeca była kiedyś źle dokręcona!


Użytkownik Kardynal edytował ten post 05:02, 07.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    


#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:35, 07.02.2015

może by to na jakiś klej złapał, tylko nie za bardzo znam taki co by nie wypłynął pod wpływem temperatury, może na forum ktoś zna taki, no wiem że to druciarstwo ale wymiana lub regeneracja głowicy to już grubsza robota.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • SkÄ…d:ZagÅ‚Ä™bie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 07.02.2015

Robia takie rzeczy w dobrych zakladach - wkladaja nowa tylejke w miejsce starej. Wszystko mozna zrobic na silniku w aucie. Uzywaja do tego takich specjalnych wkladek gwintowych helicoil.....


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:41, 07.02.2015

Dokładnie. Jak ogarnięty mechanik to zrobi bez zrzucania głowicy. Kumplowi przy wymianie świec mechanik wcześniejszy uwalił. Ponad połowa gwintu się urwała i ciągle luzowała się świeca. Dopiero mechanik znalazł problem. Zrobione bez zrzucania głowicy.
  • 0

#9 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • SkÄ…d:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:54, 07.02.2015

Są wkładki specjalne do regeneracji gwintów. Mój kolega miał ten problem wczoraj w subaru. Też świeca wystrzeliła ale nie narobiła wielkich zniszczeń. Wyleciała razem z gwintem. Ceny napraw są różne. W jednym zakładzie chcieli od niego 50 PLN, a w drugim 200 PLN. Tak że jak widać rozbieżność spora.


Użytkownik Duszek edytował ten post 21:55, 07.02.2015

  • 0

#10 michal2014

michal2014
  • Forumowicz
  • 487 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów RZE / Norwegia
  • Silnik:3.0
  • Wersja:A6 C6 ABT
  • KM:300+KM 600Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:01, 07.02.2015

W Subaru Å›wieca nie zrobi raczej wgniotki na masce bo tam przeważnie montowane sÄ… silniki typu BOXER wiÄ™c co najwyżej uderzy w nadkole.   Pytaj o takie tulejki to naprawisz to bez najmniejszego problemu.


  • 0

Patrz w lusterka... Forumowicze są wszędzie.

 

IMG_20150814_172720.jpg


#11 Wolfe

Wolfe
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:51, 07.02.2015

Dzięki Panowie! W poniedziałek holuję auto do mechanika. Zobaczę co powie.

Już widzÄ™ rozbieżnoÅ›ci, bo jeden powiedziaÅ‚ mi, żebym wykrÄ™ciÅ‚ Å›wiecÄ™ i jechaÅ‚ do domu (bo Å›wieca może zniszczyć mi maskÄ™) i  miaÅ‚  racjÄ™ bo wÅ‚aÅ›nie tak siÄ™ staÅ‚o , sama siÄ™ wystrzeliÅ‚a i nie miaÅ‚em co wykrÄ™cać, a maskÄ™ uszkodziÅ‚a. MówiÅ‚ też, że na 3 garach można dojechać do domu, byle na benzynie.

Drugi trochę kręcił nosem, że jechałem na 3 garach i do warsztatu kazał przyjechać na holowaniu.


Użytkownik Wolfe edytował ten post 23:53, 07.02.2015

  • 0

#12 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • SkÄ…d:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 23:52, 07.02.2015

Chłopaki dobrze gadają, są zestawy do naprawy gwintów świec zapłonowych, będzie fachowo, bez druciarstwa i nie zniszczy Cię finansowo


  • 0

#13 Wolfe

Wolfe
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 14.02.2015

Witam,

 

Gwint jeszcze może być jednak, świeca wystrzeliła bo była słabo kiedyś dokręcona prawdopodobnie i się luzowała. Wymienione zostały wszystkie przewody z fajkami do świec.

Ale jest problem...Wyjechałem z warsztatu i jechałem parę km aż się silnik rozgrzeje na benzynie, a później ze 20 km na gazie i na gazie od zera do 3 tys obrotów szarpie silnikiem, dopiero od 3 tys zaczyna się płynna jazda.

Na benzynie ładnie chodzi. Co to może być? przed awarią tego nie było.


PS. telefonicznie mechanik powiedział, że może palec i kopułkę wymienić bo są już słabe, czymś tam przesmarował, ale warto wymienić. Tylko, czy to pomoże...


  • 0

#14 zuczek222

zuczek222
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • SkÄ…d:@@@@
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:08, 14.02.2015

Jak na PB jest ok a szarpie na LPG, to podjedz do gazownika niech siÄ™ podepnie i zobaczy.


  • 0

#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • SkÄ…d:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:10, 14.02.2015

Czy ta świeca została wymieniona na nową?

 

Jesli była poluzowana i wystrzeliła to może być uszkodzona, jak np. jej izolator.
W takim przypadku może iskra w zależności od sytuacji skakać bokiem.

 

Jak by nie byÅ‚o, to gwint tej Å›wiecy zostaÅ‚ nadwyrężony poprzez luźnÄ… Å›wiecÄ™ dlatego nie zapomnij sprawdzać szczególnie teraz  na poczÄ…tku czy ona siÄ™ znowu nie poluzuje.
Jak możesz to sprawdź po jakimś czasie przy zimnym silniku np. kluczem dynamometrycznym czy nic się nie zmieniło.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:11, 14.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcÄ™ nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, świece

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq