Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat

all_gen olej silnikowy olej co zalać VIII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
61 odpowiedzi w tym temacie

#31 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:45, 20.11.2015

jeżeli chodzi o płukanki to powiem coś co też może zainspirować. Silnik seicento 1.1 :D zalany minerałem od niepamiętnych czasów (orlenowskim). Postanowiłem zalać mu coś lepszego tak eksperymentalnie. Na oleju na którym jeżdził większość swojego życia silnik był suchy jak pieprz (330tyś nalotu na liczniku) Bez płukanki lecz tylko po zmianie z minerała na pseudo pół syntetyk mobil 10w40 zaczęła się apokalipsa :D wymieniłem chyba wszystkie uszczelki jakie posiada ten silnik :D po tej operacji (już nie ma wycieków i co ciekawe nawet nie spala grama oleju) pójdzie pełen syntetyk i zobaczymy co dalej:D zaleje 0w20 i napisze co i jak ale dopiero w lutym :D (silnik narazie od pół roku nie wybuchł) :D


Użytkownik Talar edytował ten post 15:50, 20.11.2015

  • 0

#32 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 24.11.2015

Zrobiłem taka próbę.

Do jednego słoika wlałem Castrol Magnatec 10w40, a do drugiego Millers EE 10w40. Włożyłem na 16 godzin do zamrażarki.

 

A oto wynik --->  

 

 

Wydaję mi się, że Castrol jest bardziej płynny niż Millers w niskich temperaturach. 

 

Co Wy na to ?


  • 0

#33 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 24.11.2015

Nic dodać, nic ująć.

Takie testy dają świetny obraz. 

Olej olejowi nierówny.


  • 0

#34 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:55, 25.11.2015

takich testów jak ten jest dużo ....szczególnie ruscy robią ...możesz sobie poszukać i po porównywać jeśli chodzi o płynność


Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:55, 25.11.2015

  • 0
                       

#35 AlekCL7

AlekCL7
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 27.11.2015

takich testów jak ten jest dużo ....szczególnie ruscy robią ...możesz sobie poszukać i po porównywać jeśli chodzi o płynność

po co ogladac takie testy skoro nie ma pewności że to co co jest w tych butelkach zgadza się z podpisem.  Facet nawet nie pokazał swojej twarzy. Może bym był bardziej skory do uwierzenia gdyby zakupił kilka oryginalnych butelek i przy tych -30 zostawił je na dworze a potem otwierał i wylewał do jakiegoś naczynia. Chociaż i taki test w kraju podróbek budził by wiele wątpliwości co do oryginalności olei. 

 

Jak już zabrałem głos to powiem wam taką ciekawostkę. Swego czasu na zachodzie wprowadzono do powszechnej sprzedaży oleje 0W20 jako te ktore obniżają zużycie paliwa. Honda i inni producenci japońscy promowała ten olej. Po pół roku już tych produktów nie było w ASO japońskich firm na europe zach. bo się okazało że taki olej słabo sobie radzi przy dużych obciążeniach silnika, a takowe mają miejsce na niemieckich autobahnach gdzie prędkość nie jest ograniczona oraz w ulubionym sporcie Niemców czyli holowaniu przyczep. Niemcy więc zajeżdżali swoje niezawodne VTEC. 

Teraz w ASO Hondy w Niemczech nie leje się 0W20, a ostatnio widziałem jak lali klientowi z beczki 10W40 Castrola. 


  • 0

#36 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:36, 27.11.2015

Castrol 10w40 ...z beczki ..masakra :-D kółko w taczce można tym smarować,a nie nowe silniki
Nic nie szkodzi abyś zakupił te oleje i potwierdził lub nie prawdziwość tych testów.
Podchodząc tak można wszystko znegować ,każde nagranie.Wiadomo że nie można ufać bezgranicznie ...ale podejrzewam ,że takie testy robią sami dla siebie na potrzeby właśnie takiego podobnego fora jaki i też ich klimatu.
Równie dobrze można stwierdzić ,że w tej beczce castrola w ASO w Niemczech jest 15w40 zamiast 10w40 ...a może nie ma tam wogóle castrola .

Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:09, 27.11.2015

  • 0
                       

#37 AdamAdi

AdamAdi
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Aleksandrów Kujawski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 27.11.2015

ok... fajnie wszystko... to dlaczego np. olej 10w40 ma różna gęstość ?? no ja tego nie rozumiem... jesli gęstość tak dużej roli nie gra to jeszcze jakie właściwości są ważne?? Co ma takiego dobrego Millers, AMS, FUCHS, L&M, SHELL, MOTUL że Castrol jest słabszy??...

 

Czytałem wypowiedzi tutaj... ale nie ma czystej odpowiedzi - DLACZEGO TAK A NIE INACZEJ

 

 

Nie myślcie, że się czepiam... ale po prostu chcę wiedzieć... pierwszy raz użyłem Millers i jestem teraz trochę zakręcony :P :P


Użytkownik AdamAdi edytował ten post 17:15, 27.11.2015

  • 0

#38 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:24, 27.11.2015

Poczytaj wątek olejowy ,bo nie ma co zaczynać od nowa ...To nie jest tak ,że castrol generalnie jest słabszy ...były wpadki z castrolem i nie mam zamiaru jak i wiele osób sprawdzać tego na swoim silniku..
bo i po co ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:24, 27.11.2015

  • 0
                       

#39 AlekCL7

AlekCL7
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 27.11.2015

Castrol 10w40 ...z beczki ..masakra :-D kółko w taczce można tym smarować,a nie nowe silniki

Piszę to co widziałem a nie to chciałbym zobaczyć, a po drugie jak ktoś chce to może przecież swój olej do ASO przywieźć. Inna sprawa to to że 10W40 też może być syntetykiem a jeszcze inna to taka że Niemcy mają jednak łagodniejszy klimat i musi tam być zima stulecia aby było -25, wiec oleje które się zlewają przy tak ekstremalnie niskich temperaturach ich nie obchodzą. 

 

Dla drążących temat olejowy dodam że w Niemczech firmy olejowe mają zakaz pisania na opakowaniach nazw  "pełny syntetyk" kiedy jest to olej HC (hydrokrak). W Polsce jest wolna amerykanka i tu te same oleje co w Niemczech sa Full Syntetykami a w Niemczech mają na etykietach HC Synthese (hydrokrak). 

Same firmy nawet te najbardziej znane olejowe na stronach polskich pisza pod swoimi produktami "pełny syntetyk" a na niemieckich stronach już się nie chwalą bo nie mogą skłamać bo czapa by była. 

Na pułkach w Niemczech znaleźć pełny syntetyk to wielka sztuka, prawie już nikt takich nie robi bo to kosztuje, a w Polskich sklepach same pełne syntetyki i do tego tańsze. 

Taka firma jak Liqui Moly nawet najdroższe oleje ma HC a są one naprawdę drogie. 

Osobiście wychodzę z założenia że olej należy często wymieniać a nie ufać reklamom i napisom na opakowaniach. W USA/Kanadzie Honda do  VTECów zaleca  wymianę oleju co 5tys mil i jest zalewany olej robiony dla Hondy a nie przypadkowy. 

Jak czytam niektóre wpisy że olej Hondy w USA to jest mineralny/półsyntetyk a u nas pełny syntetyk to wiem że ten polski syntetyk jest taki sam jak te inne polskie syntetyki innych firm ;) 

A jaki olej lać? To zalezy od tego jak i gdzie się jeździ. W USA na autostradach nie jeździ sie tak szybko jak w Niemczech czy nawet u nas, nie ma ciągłych zmian biegów a co za tym idzie skakania obrotów. Tam sie jeździ bardzo płynnie więc sobie Honda moze tam zalewać 0W20 i 5W20 bo to nie grozi zatarciem silnika. Nikomu tez w USA nie przyjdzie do głowy ciągać przyczepy Accordem bo od tego ma SUVa czy Pickupa. W takiej Japonii tez sobie mogą lać 0W20 bo tam na autostradach więcej jak 90km/h nie pojedziesz a najczęściej są ograniczenia że więcej niż 80km/h się nie pociśnie. 

A jak sie jeździ w Europie to kazdy wie a jeszcze lepiej wie jak sie jeździ w Polsce, tu olej nie może być XW20 bo to woda do emeryckiej jazdy bez obciążenia.

Hond w Polsce nikt do takiej jazdy nie kupuje, tu nawet Accord jest uznawany za sportową brykę :)

Lejcie ludzie min XW30 a jak ktoś często do Helmutów jeździ czy przyczepy targa to XW40 powinien lać. 

Chyba że jeździsz turystycznie, podziwiasz krajobrazy i nigdy nie wciskasz na czerwone pole a autostrady omijasz to wlej 0W20 i ciesz się że ci do tego spalanie spadło. Tylko nie zapomnij po 7,5tys km oleju zmienić! 

Pozdrawiam i nie dajcie się nabijać w cudowne moce olei. 

 

A poniżej pogladowy filmik oleju robionego dla BMW i Castrola. Tyle ze oleje tam gotują a nie mrożą :)

https://youtu.be/g7Tc-YkJRxk

To tak żebyście mogli dalej dyskutować nad ta tematyką.


  • 0

#40 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:23, 27.11.2015

Praktycznie wszystko co tu poruszyłeś było omawiane dawno temu po kilka razy w wątku olejowym ..he he wątku ;-) i rozkładane na czynniki pierwsze...nic nowego ....także zapraszam

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:24, 27.11.2015

  • 0
                       

#41 AlekCL7

AlekCL7
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 27.11.2015

Praktycznie wszystko co tu poruszyłeś było omawiane dawno temu po kilka razy w wątku olejowym ..he he wątku ;-) i rozkładane na czynniki pierwsze...nic nowego ....także zapraszam

No widzisz, a ludzie jak się zastanawiali tak dalej nie wiedzą jaki nalać bo myślą ze jest jakiś jeden super hiper cudowny i że zaraz ktoś napisze im jaki to jest. 

Co do "wątku" olejowego to chyba na niego czas mają tylko więźniowie, a po przeczytaniu ( w tym wielu ewidentnie reklamowanych wpisów) i tak by nie wiedzieli co wlać. 

A ty co lejesz, tak z ciekawości?


  • 0

#42 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:14, 28.11.2015

A co sądzicie o oleju Motul X-max 0W40 miał ktoś ?

Śmiało możesz lać
  • 0
                       

#43 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:17, 28.11.2015

Wlodar : Statoil juz jest Fuchs-a kupili go.

Testowałem tego 0W30 u żony i powiem że łancuch chodził głośno ogólnie nie polecam zupełnie prywatnie piszę.


  • 0

#44 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:40, 28.11.2015

ale 0w30 czy V0W30?     u mnie chodzi na tym V0w30 jak pszczółka.

bo ten 0w30 ma kompletnie inne parametry

http://industra.pl/s...erway_0w_30.pdf


Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:48, 28.11.2015

  • 0
                       

#45 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:00, 28.11.2015

Ja miałem ten Lazerway 0W30 A3/B4 ale parametrowo to bardzo zblizone do siebie oleje


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej silnikowy, olej, co zalać, VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq