Castrol 10w40 ...z beczki ..masakra kółko w taczce można tym smarować,a nie nowe silniki
Piszę to co widziałem a nie to chciałbym zobaczyć, a po drugie jak ktoś chce to może przecież swój olej do ASO przywieźć. Inna sprawa to to że 10W40 też może być syntetykiem a jeszcze inna to taka że Niemcy mają jednak łagodniejszy klimat i musi tam być zima stulecia aby było -25, wiec oleje które się zlewają przy tak ekstremalnie niskich temperaturach ich nie obchodzą.
Dla drążących temat olejowy dodam że w Niemczech firmy olejowe mają zakaz pisania na opakowaniach nazw "pełny syntetyk" kiedy jest to olej HC (hydrokrak). W Polsce jest wolna amerykanka i tu te same oleje co w Niemczech sa Full Syntetykami a w Niemczech mają na etykietach HC Synthese (hydrokrak).
Same firmy nawet te najbardziej znane olejowe na stronach polskich pisza pod swoimi produktami "pełny syntetyk" a na niemieckich stronach już się nie chwalą bo nie mogą skłamać bo czapa by była.
Na pułkach w Niemczech znaleźć pełny syntetyk to wielka sztuka, prawie już nikt takich nie robi bo to kosztuje, a w Polskich sklepach same pełne syntetyki i do tego tańsze.
Taka firma jak Liqui Moly nawet najdroższe oleje ma HC a są one naprawdę drogie.
Osobiście wychodzę z założenia że olej należy często wymieniać a nie ufać reklamom i napisom na opakowaniach. W USA/Kanadzie Honda do VTECów zaleca wymianę oleju co 5tys mil i jest zalewany olej robiony dla Hondy a nie przypadkowy.
Jak czytam niektóre wpisy że olej Hondy w USA to jest mineralny/półsyntetyk a u nas pełny syntetyk to wiem że ten polski syntetyk jest taki sam jak te inne polskie syntetyki innych firm
A jaki olej lać? To zalezy od tego jak i gdzie się jeździ. W USA na autostradach nie jeździ sie tak szybko jak w Niemczech czy nawet u nas, nie ma ciągłych zmian biegów a co za tym idzie skakania obrotów. Tam sie jeździ bardzo płynnie więc sobie Honda moze tam zalewać 0W20 i 5W20 bo to nie grozi zatarciem silnika. Nikomu tez w USA nie przyjdzie do głowy ciągać przyczepy Accordem bo od tego ma SUVa czy Pickupa. W takiej Japonii tez sobie mogą lać 0W20 bo tam na autostradach więcej jak 90km/h nie pojedziesz a najczęściej są ograniczenia że więcej niż 80km/h się nie pociśnie.
A jak sie jeździ w Europie to kazdy wie a jeszcze lepiej wie jak sie jeździ w Polsce, tu olej nie może być XW20 bo to woda do emeryckiej jazdy bez obciążenia.
Hond w Polsce nikt do takiej jazdy nie kupuje, tu nawet Accord jest uznawany za sportową brykę
Lejcie ludzie min XW30 a jak ktoś często do Helmutów jeździ czy przyczepy targa to XW40 powinien lać.
Chyba że jeździsz turystycznie, podziwiasz krajobrazy i nigdy nie wciskasz na czerwone pole a autostrady omijasz to wlej 0W20 i ciesz się że ci do tego spalanie spadło. Tylko nie zapomnij po 7,5tys km oleju zmienić!
Pozdrawiam i nie dajcie się nabijać w cudowne moce olei.
A poniżej pogladowy filmik oleju robionego dla BMW i Castrola. Tyle ze oleje tam gotują a nie mrożą
https://youtu.be/g7Tc-YkJRxk
To tak żebyście mogli dalej dyskutować nad ta tematyką.