Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat

all_gen olej silnikowy olej co zalać VIII

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
61 odpowiedzi w tym temacie

#16 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:20, 04.10.2015

Jarek, moim zdaniem nie musisz tego wszystkiego czytać. Nie musisz nawet czytać moich wypocin.

Przeczytaj tylko kilka ostatnich linijek . Postaram się merytorycznie.

Kupując bańkę oleju nie masz dołączonej kilkuset stronicowej książeczki o olejach jakie gdzie i kiedy. Masz za to podane  informację o zawartości bańki czyli o

producencie ( tutaj często kierujemy się emocjami, szpanem vel modą lub po prostu rozsądkiem)

i

normę lepkościową wg SAE

normę jakościową API

normę jakościową ACEA

Na stronie 206 oryginalnej instrukcji obsługi mojego samochodu jest tabelka i kilka słów które łatwo przetłumaczyć.

http://zapodaj.net/4...52f5ef.jpg.html

Biorąc pod uwagę strefę klimatyczną, w której się poruszam, to ostatnio temperatury nie spadają poniżej -20 stopni Celsjusza i nie są wyższe niż 40 stopni, aczkolwiek mam 10 kilometrów gdzie zanotowano najwyższą temperaturę na terenie Polski 40,2 ale to było przed wojną.

Czyli olej wg specyfikacji 10W40  API: SG, SH ewentualnie SJ spełnia żądania producenta co do stosowania oleju w silniku mojego samochodu.

W zasadzie dalej nie ma się co wgryzać, ale w niewielkim zakresie uargumentuje.

Norma SG, SH przestarzała , pierwsza wprowadzona pod koniec lat osiemdziesiątych druga w 93.

SJ opracowana w 96 obowiązująca.

Olej który stosuję to 5W50: API- SM : ACEA-A3/B4 racing i nie zamierzam go zmieniać, bo

API-SM wprowadzona w 2004 obowiązująca. Norma wyższa niż zaleca producent ale w 2000 tej normy jeszcze nie było

Norma SAE

5W50 olej wielosezonowy spełniający jednocześnie klasyfikacje dla olejów zimowych i letnich.

Zapewniający stosunkowo łatwy rozruch silnika jak olej zimowy 5W, jak i jakość smarowania oleju letniego 50.

Temperatura pompowalności [°C] -35

Lepkość kinematyczna w temp. 100°C[mm2/s] min. 16,3 max 21,9

Gdzie np. wartość dla wody w 0 stopniach to 1,79 , więc mu dalej od wody niż olejowi 20 gdzie norma mówi min 5,6 max 9,3

Jest jeszcze parametr ; lepkość dynamiczna mPs

0W ma 3250 w -40

5W ma 3500 w -35

dla zobrazowania woda ma 0,89 w 20 stopniach, tak więc w tych minusach jednemu i drugiemu daleko do wody, rtęć ma 1554 w 20 stopniach ale rtęci co co niektórzy młodzi na oczy nie widzieli to im nic nie mówi, ale jest miód , ale wiki mówi że miód to od 2-10 Ps

 

Minimalna lepkość HT/HS 150°C, 106 sęk-1 [mPas] 3,7

HTHS, a cóż to :)

wprowadzona stosunkowo niedawno wartość minimalnej lepkości dynamicznej w 150°C w warunkach intensywnego ścinania (106 s-1). Wyznacza się ją w tzw. teście HT/HS (High Temperaturę / High Shear), modelującym warunki smarowania układu tuleja cylindrowa - pierścienie tłokowe.

Nie kumam jak ten test wygląda nie wnikam, ale wartość

Low HTHS 2,9- 3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa

High HTHS >=3,5 mPa*s= wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przed ścieraniem/zużyciem

Przypominam że mój olej powinien mięć 3,7 jest więc High.

Reasumując to że wlewam olej klasy letniej 50 stosowny bardziej do Włoch czy Hiszpanii , gdzie łatwiej o temp. rzędu 40 stopni, krzywdy swojemu silnikowi nie robię.

Stosuje 5W i spokojnie mogę wlać 10W  klasy zimowej i tu też nie łamię wskazań producenta.

Kolejność więc jest taka:

instrukcja obsługi

etykieta produktu

sucha analiza norm i dopuszczeń producenta samochodu

wybór producenta oleju

Zalać, sprawdzać, wymieniać terminowo ,nawet skracać terminy. Nigdy nie być na tyle ekologicznym by stosować oleje long-live przez 30 tyś km. Chyba, że auto nie twoje.

Stara amerykańska szkoła, przekazywana z ojca na syna mówi 5 tyś mil , co wcale nie znaczy, że ja się do niej stosuję.

Jeżeli chodzi o czytanie, to „pogrążę” się w beletrystyce. Ostatnio trochę zaniedbałem „Grę o tron” została mi ostatnia część. Mam e-booka , przynajmniej rękom będzie lżej:)

 

j


Użytkownik Srebrny edytował ten post 14:30, 04.10.2015

  • 0

#17 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:19, 04.10.2015

Zakupiłem dzisiaj w rodzinie Accorda 2.0 2005 rok. Przebieg 95 tys. Mam fakturę z serwisu Hondy za ostatni przegląd. Zalali silnik olejem Shell Helix Racing 10W60. Dla mnie troche nietypowy olej. Ostatnich parę lat, do samochodów które posiadałem, lałem Valvoline Synpower 5W30. Na stronie Valvoline, ten sam olej zalecają również do Accorda. Co sądzicie o takim wyborze, bo pomimo że dłubę w autach ładnych parę lat, z Honda nie miałem do czynienia?

Powielać wpisów nie będę. Polecać też raczej nie, bo to autonomiczny wybór. Za to podrzucam Ci zalecenia producenta auta:

 

OLEJrecommend_zpssjgmfswv.jpg


  • 0

#18 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:59, 05.10.2015

Ja może bym polecił wersję Polska tej tabelki :

http://www.zmienolej...i-olej-do-hondy

 

Problem w tym ze w Polsce stosuje się albo oleje nieodpowiednie albo jakościowo strasznie słabe stąd takie problemy z panewkami....niestety.


  • 0

#19 Karollo

Karollo
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:20, 08.10.2015

Aby dłużej nie klepać tego samego Panie i Panowie:

1. Do silnika bez turbo swobodnie wystarczy indeks W30. Wyższe nie są złe i nie musimy od razu zlewać bo wcześniej ktoś wlał 40 czy 50. Ważne aby syntetyk, bez uprawiania mitomanii o uszczelnianiu silnika olejem. Jeżeli ktoś preferuje normalny tryb jazdy bez ciągłego trzymania silnika powyżej 4 tys rpm to nawet 20tka wystarczy. Wszystkim fanom wysokich obrotów polecam jednak indeks 40 i wyższy a najlepiej olej o możliwie dużej lepkości pow 100 stopni C, aby nawet przy CIĄGŁYM katowaniu silnika nie zrywało filmu olejowego.

 

2. W strefie umiarkowanej (jak Polska) przed W może być 0 lub 5 a nawet i 10. Ten parametr ma znaczenie tylko przy starcie i pierwszych kilku minutach pracy. Niestety te pierwsze momenty są najwrażliwsze. W momencie gdy silnik nabierze temperatury optymalnej nie odgrywa to większego znaczenia. Osobiście preferuję 0 W.

 

3. Aktualnie w K24A mam wlany Eneos 0W20 syntetyk. Rano bardzo szybko się rozgrzewa auto, w normalnej jeździe silnika niemal nie słychać, a mimo niskiej liczby po W ma bardzo wysoki wskaźnik lepkości - 199 (porównajcie). Jeżdżę raczej spokojnie, ale przycisnąć też lubię kilka razy dziennie.

 

4. Przy większych przebiegach sugerowałbym olej o wysokim TBN czyli zdolności do neutralizacji kwasów. Tu prym wiedzie Mobil1 0W40 z sygnaturą LongLife (obecnie chyba NewLife) i interwałami wymiany co 2 lata.. Jeździłem na takim i subiektywnie auto lepiej pracowało niż na Motulu X-Clean 5W40 na którego go wymieniłem w tym samym aucie (nie Honda).

 

5. A najważniejsze to kupować olej z pewnego źródła, syntetyczny i co rok lub maks 10 tys km go zmieniać


  • 0

#20 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:31, 08.10.2015

Hej :)
Dudson, to co Kolega wyżej napisał jest OK, ale w pierwszej kolejności (przed czytaniem 20 stron wątku, chociaż wystarczyłby pierwszy post i przed czytaniem postu Kolegi) powinieneś przeczytać, czy choćby zajrzeć do instrukcji obsługi auta - wówczas wiedziałbyś, że producent, czyli Honda i jej inżynierowie, nie przewidują takiej lepkości (wg nich po W może być max 40). Nie piszę, że od tego oleju silnik Twojego auta wybuchnie, ani nie piszę tego, by Cię pouczać, bo już wielokrotnie pisałem, że właściciel może ze swoim autem zrobić prawie wszystko, ale po to byś miał tego świadomość i nie zdziwił się kiedyś (np. podczas sprzedaży, gdy kupujący będzie bardziej uświadomiony) pytaniem: czemu zalewał Pan niewłaściwy olej?

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#21 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:36, 04.11.2015

Hej :)
Rafał, przy takich przebiegach to jedna wymiana rocznie to raczej za mało... proponowałbym jednak zmieniać go częściej (co 10 tys. km).
Jaki olej... hmmm... dobrego producenta, zalecany do silnika Twojego auta - zapewne nie zdecydujesz się na 0W20, więc zalej jakiś 5W30, lub 5W40 (5W50 nie jest dopuszczony przez Hondę do tego silnika).
Najlepiej pisz do Croom'a (Najlepsze oleje amsoil millers fuchs filtry mann) - dobrze Ci doradzi.
Pamiętaj, żeby przy instalacji gazowej częściej regulować zawory (poczytaj na forum).
 
Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#22 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 16:24, 06.11.2015

Hej :)

@Statom: Dlaczego 5W50 nie jest zalecany do tego silnika?

 

Mój Hondziarz podczas wymiany zalecił właśnie 5W50. Wcześniej było 10W40. Auto jeździ na LPG przy głównie przy przelotach 130 -140 km/h. (90% dziennego przebiegu to drogi klasy S i A).

Ja nie napisałem, że 'nie jest zalecany', tylko 'nie jest dopuszczony przez Hondę do stosowania w tym silniku', a odpowiedź jest w instrukcji obsługi do auta (najwyższa dopuszczona lepkość po 'W' to 40)...

Czemu tak jest - o to trzeba byłoby zapytać inżynierów/konstruktorów silnika, ale z jakiegoś powodu takie a nie inne liczby tam widnieją.

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#23 Gab

Gab
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lubań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SEDAN
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:42, 16.11.2015

Cześć. Do wymiany mam olej w F20B6.

Właściciel z Niemiec raczej się tym już pod koniec nie przejmował bo na karteczce była wymiana przy 125.000 km a obecnie ma 148.000.

Niestety powierzchnia karteczki się złuszczyła i nie wiem na czym jeździł Hans.

Przeczytałem pierwszy post tego wątku i to jaki olej był nie ma znaczenia, a raczej ma znaczenie jaki ja teraz wleję. 

Wywnioskowałem, dobrym wyborem będzie 5W40, ale może ktoś coś podpowie.


  • 0

#24 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:09, 18.11.2015

Jeśli chodzi o F20 to bardzo dobrym wyborem są oleje 5W40/ 0W40 które gorąco polecam.


  • 0

#25 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:50, 19.11.2015

Ten olej jak na razie spełnił moje oczekiwania. Silnik ciszej chodzi, łatwo kręci (ale to może bardziej nowy aku), szybko się nagrzewa, przestało całkowicie brać olej (zobaczy się jak dobije do 10tyś.).
Przerabiałem max life, Fuchs z molibdenem, Motul i eneosa.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:59, 20.11.2015

jak Ci się sprawdzały tamte marki?? croom polecał mi też Fuchs z molibdenem...

 

Max life  - znikał po przekroczeniu ok 7tys przebiegu. Wcześniej prawie nic. Na koniec z 5litrowej banki nic nie zostawało na bagnecie minimum (zużycie oleju  ok 2l / 12tyś)

Zalewany chyba 3 razy i za każdym razem to samo.

 

Fuchs z molibdenem - trafiła się zima i silnik zanim się nagrzał strasznie klekotał - jak stary diesel prawie.

Zalany tylko raz

 

Motul - generalnie ok, ale oprócz dolewek ok 1l i stanu na max na koniec po dobrym nagrzaniu silnik tak jakby się tłukł - nie wiem jak to określić.  (zużycie oleju ok 1l / 12tyś)

Zalewany chyba 4 lub 5 razy

 

Eneos - wlałem z bańki 4l wszystko i miałem w troszkę powyżej połowy stanu na koniec. Generalnie delikatnie głośniej silnik pracował niż obecnie na Millersie ale dużej różnicy nie było.Ogólnie olej mi się spodobał ale jak to już mam chciałem coś nowego spróbować.   (zużycie oleju ok 0,3-0,4l / 12tyś)

Zalany raz

 

W międzyczasie wpadały płukanki.

Przy przejściu z Valvo na Fuchsa, po przejściu na Motula i chyba ze 2 później.

Między ostatnim zalaniem Motula a stanem obecnym żadnych płukanek.

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


  • 0

#27 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:29, 20.11.2015

Płukanka wyrzuca z silnika szlam i nagar... Jeśli silnik uszczelniony jest nagarem to nie jest to zbyt dobre i prędzej czy później zacznie lecieć olej bez plukanki... Wiec jeśli silnik jest w normalnej kondycji to nic się nie stanie, jeśli jest ogrom nagaru i błota to niestety ale tak czy inaczej to wyjdzie i czeka remont

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#28 Ciapek

Ciapek
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 20.11.2015

Może kogo zainspiruję.

 

Kupiłem na początku 2013 swojego Accorda 2.0 2004 od kolegi z przebiegiem 96 000km. Pełen serwis ASO, salon Polska. Koledzy w Hondzie lali 5W30 Shella zdaje się. Honda jak to Honda - potrafił od wymiany do wymiany - 10 000km- zjeść 300-500ml.

Tydzień po kupnie samochodu zrobiłem płukankę Millersa i wymieniłem olej na Millersa CFS 0W20. Na tym oleju jeżdżę do dziś (oczywiście zaliczyłem 3 wymiany :duch:). Obecnie mam przebieg 120 000km i uwierzcie mi (musicie niestety na słowo), ale przy naprawdę dynamicznej jeździe silnik nie zużywa oleju - przynajmniej ja na bagnecie nie zanotowałem zużycia. Olej zmieniam co 8,5tys km i jestem zachwycony. Kultura pracy rewelacyjna. Dynamika też na duży plus (miałem okazję jeździć 2 innymi VII 2.0 i serio bez porównania). Szczerze polecam.


Użytkownik Ciapek edytował ten post 14:38, 20.11.2015

  • 0

#29 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:41, 20.11.2015

Może kogo zainspiruję.

 

Kupiłem na początku 2013 swojego Accorda 2.0 2004 od kolegi z przebiegiem 96 000km. Pełen serwis ASO, salon Polska. Koledzy w Hondzie lali 5W30 Shella zdaje się. Honda jak to Honda - potrafił od wymiany do wymiany - 10 000km- zjeść 300-500ml.

Tydzień po kupnie samochodu zrobiłem płukankę Millersa i wymieniłem olej na Millersa CFS 0W20. Na tym oleju jeżdżę do dziś (oczywiście zaliczyłem 3 wymiany :duch:). Obecnie mam przebieg 120 000km i uwierzcie mi (musicie niestety na słowo), ale przy naprawdę dynamicznej jeździe silnik nie zużywa oleju - przynajmniej ja na bagnecie nie zanotowałem zużycia. Olej zmieniam co 8,5tys km i jestem zachwycony. Kultura pracy rewelacyjna. Dynamika też na duży plus (miałem okazję jeździć 2 innymi VII 2.0 i serio bez porównania). Szczerze polecam.

 

tzn ja mu zmieniam bo do mnie zjazd robi na takie akcje i potwierdzam co mówi.. :D


  • 0

#30 Ciapek

Ciapek
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 20.11.2015

10-12k na tym oleju to max, wg. informacji jaką otrzymałem w Millersie. Potem właściwości drastycznie spadają. Ja jestem przyzwyczajony do zmiany oleju po 8k (w poprzednim aucie lałem Motula 300V i tak mi zostało).

 

Co masz na myśli pisząc "przepracuj"?

 

Drizzit - Tak. Dziś go idę spalić ;) A tak serio - pewnie coś tam "weźmie", ale ja tego na bagnecie nie widzę.


Użytkownik Ciapek edytował ten post 15:31, 20.11.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej silnikowy, olej, co zalać, VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq