Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

1.8 Vtec 2000r SWAP na F20B6 Odcięcie przy 3000 tyś\obr

VI SWAP F20B6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 01.02.2015

Witam wszystkich na forum.
W mojej Hondzie 1.8 VTEC 2000 r. po ponad 5 latach wykończyłem silnik, urwał się tłok i korba wyszła bokiem :(
Postanowiłem wstawić silnik F20B6 kupiłem cały kompletny silnik z kolektorem i przepustnicą po zamontowaniu pojawił się problem bo auto kręcie się tylko do 3 tyś i odcina.
Zacząłem przekładać cały osprzęt z mojego starego silnika:
Przepustnicę, wszystkie czujniki, wtryski, czujniki położenia walu lecz nic to nie dało dalej jest to samo.
Kontrolka CHECK wymiguje tylko błąd 21. Dodatkowo wymieniłem czujnik spalania stukowego który w moim silniku uległ uszkodzeniu.

Podmiana komputerów przynosi różne efekty.
Oryginalny komputer - odcina przy 3 tyś

Komputer od silnika 1.8 od wersji poliftowej 2001/2002 - odcina przy 4 tyś

Komputer od wersji 2.0 - tu jest dopiero zagadka:
- normalne odpalenie bez wciskania gazu odcina przy 4 tys
- odłączam komputer od zasilania na 10 sekund, następnie wciskam maksymalnie pedał gazu i odpalam, silnik bez żadnych problemów wkręca się powyżej 6 tyś, wszystko jest ok do puki trzymam go na wysokich obrotach kiedy tylko odpuszczam gaz i obroty zejdą do 4 tyś załącza się odcięcie.

W tej chwili zostal tylko slupek F20B6 i kolektor od F20B6.
Teraz pozostalo mi tylko przelożyć kolektor od mojego starego silnika.
Rozrządz sprawdzony 2 razy, wszystko jest na znakach.
Czy koś robił już taki SWAP i wie gdzie mogę mieć problem?


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:07, 01.02.2015

21? Co to za blad? Ja takiego nie widze... Zrob dobrze samodiagnostyke albo wrzuc filmi z nie tutaj. Odcinka oznacza, ze blad jest z rodzaju krytycznych i nie pozwala silnikowi rozkrecac sie wyzej. Prawdopodobnie ktorys z czujnikow albo MAP sensor lub sterowanie VTEC.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 01.02.2015

21? Co to za blad? Ja takiego nie widze... Zrob dobrze samodiagnostyke albo wrzuc filmi z nie tutaj. Odcinka oznacza, ze blad jest z rodzaju krytycznych i nie pozwala silnikowi rozkrecac sie wyzej. Prawdopodobnie ktorys z czujnikow albo MAP sensor lub sterowanie VTEC.

Tak 21 Dwa długie błyski i jeden krótki,  gdzieś w internecie znalazłem że to błąd ABS. Czujniki są sprawę odpinałem wszystkie i po odpięcie jest błąd, podpinam czujnik kasuję błąd i pozostaje tylko błąd 21 robiłem tak ze wszystkimi czujnikami. Pozostało tylko sprawdzić auto na HDS ale nie mam dostępu do niego. Czy może być to wina kolektora od 2.0 nie chciałbym go wyciągać bez potrzeby bo to dużo pracy..


  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:31, 01.02.2015

ABS ma swoja diagnostyke i sygnalizuje kontrolka czerwona ABS. Podrzuc filmik.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:32, 01.02.2015

http://alflash.com.ua/Honda/DTC.pdf


  • 0

#6 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 01.02.2015

Według tej listy kodów wychodzi na to że błąd 21 =  uszkodzony obwód zaworu Vtec, więc jak to wytłumaczyć że na sterowniku od 2.0 można silnik wkręcić na wysokie obroty natychmiast  po odpaleniu?


Użytkownik brylant238 edytował ten post 14:41, 01.02.2015

  • 0

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:51, 01.02.2015

VTEC to DTC nr 22. Nie wiem co to za tabelka. Nie otwiera mi sie. Ja korzystam z ESM Accorda w wersji europejskiej i tam nie ma takiego DTC. Jaki masz komputer? Z wersji euro? Wrzuc filmik.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#8 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 01.02.2015

VTEC to DTC nr 22. Nie wiem co to za tabelka. Nie otwiera mi sie. Ja korzystam z ESM Accorda w wersji europejskiej i tam nie ma takiego DTC. Jaki masz komputer? Z wersji euro? Wrzuc filmik.

20 Electrical Load Detector Defective circuit or unplugged/defective sensor
21 VTEC Solenoid Valve Defective circuit or unplugged/defective solenoid valve
22 VTEC Oil Pressure Switch Defective circuit or unplugged/defective oil pressure switch
23 KS (Knock Sensor) Defective circuit or unplugged/defective sensor
30 A/T FI Signal A
31 Automatic Transmission Signal "B" Defective circuit or unplugged/defective sensor
34a, c (p0563) ECM Power Source Circuit Unexpected Voltage
35 TC STB Signal
36 TC


  • 0

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:14, 01.02.2015

Ok, ja sie zafiksowalem na moim silniku czyli 1.8. Ten blad to blad czujnika cisnienia na zaworze VTEC. I to jest blad krytyczny, silnik nie rozkreci sie wyzej niz te 4 rpm. Szukaj tutaj przyczyny. Komp od 1.8 by pewnie nie pokazal takiego bledu. A poziom oleju w silniku ok?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#10 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 01.02.2015

Ok, ja sie zafiksowalem na moim silniku czyli 1.8. Ten blad to blad czujnika cisnienia na zaworze VTEC. I to jest blad krytyczny, silnik nie rozkreci sie wyzej niz te 4 rpm. Szukaj tutaj przyczyny. Komp od 1.8 by pewnie nie pokazal takiego bledu. A poziom oleju w silniku ok?

 

Ja mam teraz komp od 1.8 stan oleju ok , w silniku 4 litry oleju , na starym silniku VTEC nie załączał się kiedy było tylko 2 litry oleju w silniku.


  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:26, 01.02.2015

A to jest przedlift czy polift?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 01.02.2015

A to jest przedlift czy polift?

2000r przedlift OBD1


  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:43, 01.02.2015

No to jestem w kropce bo w przedlifcie nie ma na 100% czujnika cisnienia oleju na zaworze VTEC wiec skad blad nr 21, tym bardziej, ze komp jest wlasnie z przedlifta - jak piszesz. Moze cos nie tak z wiazką ? O ile dobrze pamietam to na czujniku cisnienia jest wystawiane 12V. A zadzialanie czujnika powoduje podanie masy na komp. Moze tutaj nalezaloby ten kabel na stale z masa polaczyc.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 brylant238

brylant238
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:08, 01.02.2015

No to jestem w kropce bo w przedlifcie nie ma na 100% czujnika cisnienia oleju na zaworze VTEC wiec skad blad nr 21, tym bardziej, ze komp jest wlasnie z przedlifta - jak piszesz. Moze cos nie tak z wiazką ? O ile dobrze pamietam to na czujniku cisnienia jest wystawiane 12V. A zadzialanie czujnika powoduje podanie masy na komp. Moze tutaj nalezaloby ten kabel na stale z masa polaczyc.

 

Kolego u mnie jest błąd 21 gdyby było 22 to by był błąd związany z cienieniem oleju na Vtec

Gdzie mogę znalazł opis złącz kompa gdzie który przewód idzie? Bo muszę okiełznać ten silnik, już 3 dni się morduje z tym problemem.

 

 

21 VTEC Solenoid Valve Defective circuit or unplugged/defective solenoid valve

21 VTEC Zawór elektromagnetyczny  Uszkodzony lub odłączony obwód / uszkodzony zawór elektromagnetyczny

 

22 VTEC Oil Pressure Switch Defective circuit or unplugged/defective oil pressure switch
22 VTEC Przełącznik ciśnienia oleju  Uszkodzony lub odłączony obwód / Uszkodzony przełącznik ciśnienia oleju


  • 0

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:43, 01.02.2015

Miałem jakieś zaćmienie chyba albo jest błąd na stronie http://accord6gen.cba.pl/  Otworzyłem ESM i faktycznie-21 to błąd w obwodzie cewki zaworu VTEC. Jeśli chcesz sprawdzic krok po kroku to przeczytaj rozdział 6-B-3 w ESM. I tam też na pewno odnajdziesz rozpisaną wiązkę do kompa.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, SWAP, F20B6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq