Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Amortyzatory tył

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 01.02.2015

 

Dyskusje na ten temat wiele państw w Europie ma już za sobą. W ich efekcie w kilkunastu krajach już wykonuje się badania tłumienia zawieszenia w stacjach kontroli pojazdów. Na przykład w Niemczech, kontrola została wprowadzona od 01.2006 tylko w stacjach wyposażonych w tester, a od 2010 będzie obowiązywała wszystkie SKP. W Polsce badanie dotyczy jedynie pojazdów po wypadkach i sprowadzanych z zagranicy (zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub nowych nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie), dla metody EUSAMA określa się całą oś oraz różnicę między stroną lewą i prawą.

cytat z tej strony :)

 

 http://motofocus.pl/...owiazkowa-w-skp

 

W sprzęt do badania amortyzatorów wyposażone są wszystkie stacje kontroli pojazdów. Są to urządzenia uniwersalne, dające jedynie przybliżone wyniki. Zaliczające przegląd auta ce*cenzura*e zwykle sprawność amortyzatorów na poziomie 50-80 proc. Dopuszczana przez diagnostów wartość minimalna to 40 proc., a różnica w skuteczności tłumienia między dwoma amortyzatorami nie powinna przekraczać 20 proc. Lepszy obraz stanu amortyzatorów dają testery stosowane w specjalistycznych warsztatach, które porównują wyniki pomiarów z zapisanymi w pamięci urządzenia charakterystykami wzorcowymi dla konkretnych modeli aut.

 

 

http://www.auto-swia...rtyzatory/rbgss

 

pod jednym linkiem masz, że badanie jest nie obowiązkowe tylko w niektórych przypadkach jest :) a w drugim linku masz, że 40% to jest minimalna wartość dopuszczona przez diagnostów :)


  • 0

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:27, 01.02.2015

wiadomo że wszystko zależy od sprzetu pomiarowego ale teoria to teoria:D

Można jeszcze posilić się taką opcją ....jeżeli na tej samej maszynie pokazywane są przy innych samochodach wartości 75-80% ,a nasze 50-60 to można w ciemno kupować nowe amory.
Różnica w jeździe będzie diametralna

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:27, 02.02.2015

  • 0
                       

#18 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:19, 02.02.2015

ja mam 75% gdzie diagnosta powiedział,że są ok. Diagności najlepiej znają swoje maszyny więc najlepiej ich zapytać czy wymieniać czy nie...


  • 0

#19 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:25, 02.02.2015

Panowie... pierwsza i ważna rzecz...maszyna czyli trzepak nie do końca jest miarodajnym urządzeniem. Powody juz sami po części wypisaliscie: błędne ciśnienie w oponach, na kilku maszynach różne pomiary często mocno rozbieżne. Na przykładzie civica moich rodziców miałem czas na zabawę i wylane amortyzatory po przebiegu 170 tys wykazały skuteczność na poziomie 70% przód i tył 62 i 64. auto pływało po drodze...wymieniłem sprężyny z premedytacją na nowe i miały przód 89% a tył po 80%. Amory dalej były wylane i auto myszkowało tylko sprężystość się poprawiła. Wymieniłem wiec amory na nowe ale na starych sprężynach i wyniki były podobne ale auto nie pływało prowadziło się pewnie chociaż ciut bardziej nurkowało. Na sam koniec nowe amory i sprężyny- pełnia szczęścia. Wyniki 94% i 95% przód tył 88% i 87% tył. Wnioski. Jak macie dobre sprężyny wysokie opony wyniki będą dobre mimo że auto może mieć amory nie nadające się do jazdy. trzepaki są dobre ale do całkowicie zużytych amortyzatorów.
  • 1

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#20 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:38, 29.09.2022

Odświerzę temat ale pytanie z innej beczki. Nie dawno w warsztacie wymienili mi tylne amortyzatory wraz z poduszą i było wszystko ok ale od jakiegoś czasu pojawiły mi się dziwne dzwięki z tyłu (takie jak wydaje zgrzewka wody mineralnej w bagażniku) na stacji diagnostyczne i wsyztsko jest ok z zawieszeniem, wydechem itp od spodu. Moje pytanie czy przy wymianie amortyzatorów musieli zdemontować tylna kanape i jakieś elementy w bagażniku? może coś źle jest złożone lub się poluzowało? albo czy mocowanie samych amortyzatoró może wydawać jakieś dzięki? 


  • 0

#21 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 18:07, 29.09.2022

masz głuche stuki? może poduszki stabilizatora, albo łaczniki, 

a co do amorków - raczej nie, ja uważam że to tak prosto zbudowane, że amebą musiałby być ten co to robił żeby coś tam zepsuć


  • 0

#22 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:13, 29.09.2022

Jakiej firmy założyli amortyzatory? Kyb może?

Bardz możliwe że Panowie mechanicy skręcili auto wiszące w powietrzu, to będzie trzeszczeć... a dokładniej to zrywająca się / obracająca się już dolna tuleja amortyzatora.

Dodatkowo sprawdziłbym gumy staba czy nie hałasują.


Co do demontażu / montażu tutaj więcej informacji :

http://www.accordklu...esienie/page-23
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#23 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:07, 29.09.2022

Żadnych stuków nie mam, tylko taki dzięk jakby dwie plastikowe butelki się ocierały o siebie. Hałas dobiega jakby z za tylnej kanapy zaraz. Łaczniki dwa miechy temu wymienione były.
  • 0

#24 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:18, 29.09.2022

Jakiej firmy założyli amortyzatory? Kyb może?

Bardz możliwe że Panowie mechanicy skręcili auto wiszące w powietrzu, to będzie trzeszczeć... a dokładniej to zrywająca się / obracająca się już dolna tuleja amortyzatora.

Dodatkowo sprawdziłbym gumy staba czy nie hałasują.


Co do demontażu / montażu tutaj więcej informacji :

http://www.accordklu...esienie/page-23


  • 0

#25 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:20, 29.09.2022

Rozumiem, a jakiej firmy założyli amortyzatory?

Złóż kanapę i wsadz kogoś do tyłu, niech ustali źródło dźwięku. Jak w kabinie to może wyciągali całą półkę i źle złożyli, jak spod auta to już napisałem powyżej co mogło pójść źle.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#26 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 29.09.2022

Z tych filmików wnioskuję że demontowaa była ta tylna Pułka pod szyba i boki kanapy i możliwe że nie dokładnie złożyli i stąd te dźwięki. Szkoda ze na filmie nie pokazali jak to zdemontować.
  • 0

#27 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:26, 29.09.2022

W moim podpisie wszystko znajdziesz.
Kanapa jak pamiętam trzyma się na jednej śrubce między siedziskiem a oparciem, a boczki oparcia na zatrzaskach.


http://www.accordklu...iesie-demontaż/

http://www.accordklu...-tylnej-kanapy/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#28 mauser

mauser
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:27, 29.09.2022

Rozumiem, a jakiej firmy założyli amortyzatory?

Złóż kanapę i wsadz kogoś do tyłu, niech ustali źródło dźwięku. Jak w kabinie to może wyciągali całą półkę i źle złożyli, jak spod auta to już napisałem powyżej co mogło pójść źle.


Amortyzatory bilstein

Wsadziłem dziewczynę do bagażnika mówi że pasowało by na okolice tej górnej półki na pewno nie dół auta
  • 0

#29 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:38, 03.10.2022

Po demontażu wspomnianej części oparcia można zobaczyć górną część poduszki amortyzatora i już ocenić, czy została zamontowana prawidłowo. Poniższe zdjęcie to przykład montażu nieprawidłowego - widoczny gumowy wkład powinien być odwrócony. Od spodu metalowego korpusu poduszki znajduje się identyczna guma, którą teoretycznie też da się odwrócić. Obie powinny być wypukłe "na zewnątrz". Nie pamiętam dokładnie czy w pokazanym przypadku było "skrzypienie", ale na 100% dochodziły stamtąd "dziwne" dźwięki.

 

c09a4fb334ba711bmed.jpg


  • 0

FullChess


#30 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:13, 06.02.2024

Amorki tył z diesla do benzyny będą pasowały?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq