Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Co jakiś czas wywala błąd SRS

VI SRS poduszka powietrzna błąd

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • SkÄ…d:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 27.01.2015

Co jakiś czas pojawia się u mnie błąd SRS. Ręczne skasowanie przez zwarcie styków w żółtej kostce pod kierownicą kasuje go z powodzeniem, ale za jakieś 2 tygodnie problem znowu wraca.

Stało się tak od momentu gdy wyjąłem fotel kierowcy w celu zespawania jednego elementu bo był pęknięty i fotel latał na boki. Musiałem rozpiąć kostkę poduszki. Jak fotel był zdemontowany to odpaliłem auto żeby przejechać kawałek dalej (czyżby to był błąd?). Po naprawie fotela i zamontowaniu go świecił się błąd więc skasowałem go przy użyciu drucika i żółtej kostki. Było ok przez kilka dni, potem wywaliło błąd. Wziąłem poczyściłem styki w kostce pod siedzeniem i pod kierownicą, psiknąłem niewielką ilością sprayu do połączeń elektrycznych. I tak potrafi wyskoczyć SRS, nie ma reguły, raz był miesiąc spokoju, raz z kolei wywaliło 2 razy w ciągu tygodnia.

Ma ktoś pomysł, co z tym zrobić? Czy ten błąd jest gdzieś zapamiętany i dlatego wyskakuje? Jechać z tym do ASO na komputer?


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:02, 27.01.2015

A sprawdzałeś jaki to był błąd i czy wywala cały czas ten sam błąd?


  • 0

#3 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • SkÄ…d:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 27.01.2015

Na razie nic jeszcze nie diagnozowałem, to tylko moje przypuszczenia bo przed demontażem fotela przez 2 lata błąd SRS się nie pojawiał. Dopiero po rozłączeniu kostki pod fotelem czasem zapala się SRS więc wg mnie to raczej nic innego nie może być. Po prostu nie wiem jak dokładnie działa zapamiętywanie błędów SRS, może wywala błąd, którego faktycznie nie ma tylko kiedyś go zapamiętało i trzeba np. podpiąć się komputerem w celu wykasowania?


  • 0

#4 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:53, 27.01.2015

U mnie po wyciagnieciu fotela i przekrÄ™ceniu stacyjki również siÄ™ paliÅ‚ SRS ale po skasowaniu samemu przez zwieranie w żółtej kostce bÅ‚Ä…d zniknÄ…Å‚ i nie pojawiaÅ‚ siÄ™ przez ostatnie pół roku - wiec polecam sczytać bÅ‚Ä…d. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#5 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • SkÄ…d:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:38, 27.01.2015

Najpierw odczytaj kod błędu - być może poluzowała się zupełnie inna kostka (pod fotelem pasażera lub w słupku).


  • 0

CG8.png


#6 mexta

mexta
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:43, 27.01.2015

U mnie jak aku był na wykończeniu to też waliło błędem z srs.

 

pzdr


  • 0

#7 chlebe

chlebe
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:13, 27.01.2015

Ja bym jednak obstawiał kostkę, nic się tam nie połamało albo wyrobiło? U szwagierki w roverze kostka wyglądała na zapiętą, a wystarczyło lekko docisnąć, żeby lampka zgasła.

Wiem, że w roverach problem z kostkami pod fotelem był tak nagminny, że niektórzy polutowali przewody wywalając kostki.


  • 0

#8 Qadrat

Qadrat
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • SkÄ…d:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 29.01.2015

Akumulator ma 2 lata. Dzisiaj nawet poszedłem do garażu (nie ogrzewany) z multimetrem żeby sprawdzić po 4 dniowym postoju, jakie napięcie jest na akumulatorze. Wyszło 12,5V czyli w idealnym stanie. Na pracującym silniku jest 14,4V.

 

Wyjąłem bezpiecznik, który kasuje błędy i jak znowu wyskoczy błąd SRS to wsadzę spinacz i może uda się odczytać kod błyskowy.

 

Kostka również jest dobra, nawet podgiąłem lekko blaszki żeby sztywniej siedziała, wszystko wyczyszczone i psiknięte sprayem do połączeń.


  • 0

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:08, 29.01.2015

Żadnym bezpiecznikiem nie skasujesz błędów SRS !!! Musisz zrobić reset w złaczu diagnostycznym SRS.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, SRS poduszka powietrzna błąd

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq