Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pompa paliwa-ciągła praca

VII pompa paliwa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:25, 26.01.2015

@Kardynal

Do upadłego będziesz bronił swoich racji i nie potrafisz przyznać się do źle napisanych tez. Ludzie, którzy nie mają pojęcia jak działają bierne elementy elektroniczne  widzą tylko prąd albo jego brak w układzie. Nie mówiąc już o takich elementach aktywnych aż do komputerów włącznie, to już jest czarna magia. W każdej z twoich wypowiedzi bije aż po oczach brak wiedzy właśnie na temat takich zagadnień.  Poszerzając temat o wiedzę, którą znalazłem miałem na myśli szersze grono osób tu zaglądających i tak to zaznaczyłem, a ty jak zwykle się czepiasz.

 

Bez urazy ale pisząc - "podobny przekaznik sam juz naprawialem." nie rozumiesz chyba co na tym filmie jest robione. Przekaźniki tam nie zostały ruszone, a jedynie poprawione lutowania na płytce. Takie rzeczy to ja potrafiłem jeszcze w szkole podstawowej.

 

Nie mam zamiaru dalej przekonywać cię, że uszkodzony styk "lut" może nadal przewodzić prąd, ale jednocześnie się przegrzewać co może w tym czasie skutkować różnymi objawami i na końcu wypaleniem płytki ebonitowej modułu i jej ścieżek.
 


Czasami się zastanawiam czy ludzie nie stwarzają sobie sami problemów i sami je rozwiązują .  Najlepiej odłączyć przewód od wtrysków i włożyć koniec np do butelki. Włączyć zapłon i zobaczyć czy pompa podaje paliwo. Przekaźnik powinien ją odłączyć  po około 2 sekundach ......

 

Tak racja ale autor już to stwierdził, że pompa się nie wyłącza .


Użytkownik LK3 edytował ten post 15:23, 26.01.2015

  • 0

#17 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 09.02.2015

Odświeżam temat. Przekaźnik w moim aucie zaistalowany jest nieoryginalny zrobiona jest masa i zasilanie oraz inna kostka wszystko połączone jest do oryginalnego gniazda za pośrednictwem dwóch kabelków (niedawno nabyłem to auto stąd nie znam jego historii). Czy problem może rozwiązać zainstalowanie oryginalnego przekaźnika? Po co ktoś mógł tak kombinować jakieś pomysły?


  • 0

#18 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:57, 11.02.2015

Możesz zrobić zdjęcie tej przeróbki, wszystkie podłączenia z zmiany?


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#19 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 13.02.2015

Podaje link do strony zamontowanego przekaźnika http://www.sensu.pl/...d=399&cat_id=44. Jak będę miał chwilę wrzucę zdjęcia z podłączenia.


  • 0

#20 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 16.02.2015

Wrzucam zdjęcia podłączenia.

Załączone pliki


  • 0

#21 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 11:49, 16.02.2015

To widzę nieźle ktoś rzeźbil... Żeby mieć pewność, musiałbys kupić oryginalny przekaźnik, może być spokojnie uzywka i zrobić to wg schematu, bo tutaj pewnie jest podany plus na stałe po zapłonie
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#22 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:28, 16.02.2015

…jestem tego samego zdania.
Sam przekaźnik Panasonica funkcjonuje tak samo jak oryginalny tylko prawdopodobnie nie pasuje do gniazda oryginalnego.

Na zdjęciach niestety nie wszystko dobrze widać.
 

Poprzedni właściciel podłączył styki przekaźnika Panasonica 1 i 2 z gniazdem dwoma kabelkami i w ten sposób przekaźnik załącza pompę paliwa.
Co ktoś  źle zrobił to to, że nie podłączył również kabelkami cewki przekaźnika Panasonica z gniazdem, bo w ten sposób byłby on sterowany jak oryginalny.
Dlaczego ktoś nie podłączył również kabelkami cewki nie wiem.
Może cewka cewka przekaźnika Panasonica ma inne parametry jak np. opór?
Może wejście ECM jest zepsute i nie załącza jak trzeba? (mam nadzieje ze nie)

 

Przekaźnik Panasonica dostaje prawdopodobnie gdzieś na stale +12V i niżej masę z karoserii dlatego chodzi bez przerwy.
Można to sprawdzić woltomierzem.

Najprościej jest kupić oryginalny przekaźnik i sprawdzić czy wtedy pompa paliwa będzie pracować jak potrzeba.

 

ps.: Mankamentem takiej prowizorki jest że w razie wypadku i uszkodzenia przewodów paliwowych pompa jest dalej włączona i podaje paliwo co może spowodować pożar.

 

 

kable.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:35, 16.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:46, 16.02.2015

...wedlug Honda lings w anglli gdzie mozesz zamowic orginalne czesci hondy (placisz per visa) kosztuje taki przekaznik (nr. hondy na gorze)  + - 100zl + przesylka.

 

 

ja u lings min. 2x juz czesci zamawialem i zawsze dostalem w przesylce jak trzeba, ale mozna tez w aso.

 

 

pozdro :-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 08:02, 17.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#24 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 17.02.2015

Dzięki za podpowiedzi. Postaram się ogarnąc przekażnik, może znajdę jakąś używkę. Poszukam wyłącznika bezwładnościowego i dam znać czy problem został rozwiązany.


  • 0

#25 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 19.02.2015

Niestety po instalacji przekażnika auto nie odpala. Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. Wyłącznik bezwładnościowy zlokalizowałem - jednak po naciśnięciu auto nie reaguje na zapłon.


  • 0

#26 bryll

bryll
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:36, 19.02.2015

Wygląda na to że ktoś wyrzeźbił sobie antykradziejkę, i raczej jest coś więcej dłubnięte. Skoro na oryginalnym przekaźniku nie działa, a na ta tej rzeźbie hula. Podjedź gdzieś na HDSa i się okaże co jest.


  • 0

#27 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:48, 19.02.2015

A sprawdź czy w gnieździe przekaźnika pojawia się napięcie po zapłonie
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#28 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:07, 19.02.2015

W gnieździe przekaźnika pojawia się napięcie 6v. Samochód ma zabezpieczenie od kradzieży mulak conectors link: http://www.mulcon.co...3/10/SIM4_2.pdf


Użytkownik kondziel edytował ten post 16:18, 19.02.2015

  • 0

#29 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:43, 19.02.2015

Jesli chsesz to przy sprawdzaniu funkcji oryginalnego przekaźnika możesz pominąć wyłącznik bezwładnościowy odłączając ten wyłącznik od gniazda i zwierając krótkim przewodem jego gniazdo (styki 1 i 3).

 

wylacznik-bezwladnosciowy.jpg?lgfp=3000

 

Przy odłączonym wyłączniku bezwładnościowym możesz omomierzem albo bateryjka i żaróweczką sprawdzić czy styki wyłącznika bezwładnościowego są zwarte = czy jest on wlączony.
Omomierz musi pokazać ze jest przejście = połączenie = zwarcie albo żaróweczka podłączona do wyłącznika bezwładnościowego musi się zaświecić.

 

Co do przeróbki to sprawdź do jakiego kabelka w instalacji twojego accorda jest podłączony przewód +12V tego dodatkowego przekaźnika Panasonica.
Czy jest to kabelek YEL/BLK = żółto-czarny?
Jeśli tak to czy on został przerwany = przecięty i jeden jego koniec jest nie podlaczony = wolny?

Jak mozesz to zrob fotki.

 

pompa-schemat.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:27, 19.02.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#30 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 20.02.2015

Zwarłem styki 1 i 3 na kostce od wyłącznika bezwładnościowego i włożyłem przekaźnik oryginalny nie działa pompa. Przekaźnik Panasonica podłączony jest do przewodu żółto-czarnego - do jednego z tej wiązki. Myślę że to wszystko ma związek z zabezpieczeniem antykradzieżowym, które jest u mnie zainstalowane.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, pompa paliwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq