Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pompa paliwa-ciągła praca

VII pompa paliwa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 25.01.2015

Witam. Mój problem dotyczy ciągłej pracy pompki paliwa po przekręceniu kluczyka (nie odpalamy silnika) słyszymy jej głos. Z tego co wiem nie powinno tak być i pompka paliwa powinna pracować do momentu stworzenia podciśniena w zbiorniku. Macie jakieś pomysły, a może ktoś z Was miał już taką awarię?


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:22, 25.01.2015

Jak = gdzie stwierdziłeś że pompa paliwa po przekręceniu kluczyka (nie odpalamy silnika) ciągle chodzi?
 

n.p. gdzie słyszałeś jej głos = pracę?


Użytkownik Kardynal edytował ten post 19:23, 25.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 25.01.2015

Jak otworzę drzwi od kierowcy to słychać. Słychać ją bardziej jak podejdziesz do tyłu samochodu okolice wlewu paliwa a kluczyk jest przekręcony.


  • 0

#4 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:33, 25.01.2015

Z tego co wiem nie powinno tak być i pompka paliwa powinna pracować do momentu stworzenia podciśniena w zbiorniku. Macie jakieś pomysły, a może ktoś z Was miał już taką awarię?

 

A jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słyszysz wyrównujące się ciśnienie powietrza?


Użytkownik LK3 edytował ten post 20:34, 25.01.2015

  • 0

#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:39, 25.01.2015

Po włączeniu stacyjki i zapłonu musi pompa paliwa chodzić przynajmniej 2 sekundy. (rozrusznik nie startuje silnika)
Przy włączonej pompie paliwa jest słychać jej pracę jeśli się odkręci korek wlewu paliwa i zbliży ucho do wlewu.
Po 2 sekundach i nie włączonym silniku przekaźnik wyłącza pompę paliwa = odcina zasilanie.

 

O czymś takim jak "ciągłej pracy pompki paliwa po przekręceniu kluczyka" jeszcze nigdy nie słyszałem.
Normalna awaria pompy paliwa jest to albo awaria samej pompy paliwa albo jej przekaźnika.
W przypadku awarii pompy paliwa albo jej przekaźnika pompa nie chodzi bo tym samym silnik nie dostaje paliwa.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:45, 25.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:40, 25.01.2015

A moze styki przekaznika pompy sie skleily?


  • 0

#7 kondziel

kondziel
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 25.01.2015

Jak odkręce wlew paliwa to słychać tsssssssss. Przekaźnika nie sprawdzałem bo nie wiem gdzie się znajduje.


Użytkownik kondziel edytował ten post 21:05, 25.01.2015

  • 0

#8 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:19, 25.01.2015

Po 2 sekundach i nie włączonym silniku przekaźnik wyłącza pompę paliwa = odcina zasilanie.

 

O czymś takim jak "ciągłej pracy pompki paliwa po przekręceniu kluczyka" jeszcze nigdy nie słyszałem.
 

 

Weźmy pod uwagę sytuację kiedy zbiornik stał się nagle z jakiegoś powodu hermetyczny. Pompa podaje paliwo, ale podciśnienie jakie panuje w zbiorniku nie pozwala jej wytworzyć odpowiedniego ciśnienia w przewodach podających paliwo do silnika. Czujnik ciśnienia jaki tam się znajduje nie zadziała i pompa musi dalej pracować.

 Wadliwa pompa lub zatkany filtr paliwa przed pompą może też mieć wpływ na zbyt małe ciśnienie w przewodach paliwowych do silnika i pompa próbuje to nadrobić ciągłą pracą.

 

Jak się mylę to poprawcie.

 

Jak odkręce wlew paliwa to słychać tsssssssss. Przekaźnika nie sprawdzałem bo nie wiem gdzie się znajduje.

 

Sprawdź teraz jak się zachowa pompa z otwartym korkiem. Może wyskoczyć błąd.


Użytkownik LK3 edytował ten post 21:19, 25.01.2015

  • 0

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:25, 25.01.2015

Tu chodzi o to czy pompa paliwowa chodzi ciągle czy nie.

 

Pompa jest sterowana poprzez ecm/pcm = komputerek.
On decyduje = w nim zapisane jest kiedy i jak długo jest włączona pompa paliwa.

 

Mogę sie tylko powtórzyć (z tego co wiem):
Po włączeniu stacyjki i zapłonu musi pompa paliwa chodzić 2 sekundy. (rozrusznik nie startuje silnika)
Po 2 sekundach i nie włączonym silniku przekaźnik wyłącza pompę paliwa = on odcina zasilanie.
Tak ma być.

 

Jeśli tak nie jest, to trzeba sprawdzić przekaźnik pompy paliwowej, np. jak na górze napisane, może styki sklejone …itd

 

ps.: Pompa paliwa wytwarza ciśnienie w układzie paliwowym a nie podciśnienie w zbiorniku paliwowym.
Podciśnienie w zbiorniku paliwowym może być tylko wytwarzane poprzez układ evap (układ kontroli emisji, sterowanie oparami paliwa)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 23:50, 25.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:49, 25.01.2015

 

 

Pompa jest sterowana poprzez ecm/pcm = komputerek.
On decyduje = w nim zapisane jest kiedy i jak długo jest włączona pompa paliwa.

 

Mogę sie tylko powtórzyć (z tego co wiem):
Po włączeniu stacyjki i zapłonu musi pompa paliwa chodzić 2 sekundy. (rozrusznik nie startuje silnika)
Po 2 sekundach i nie włączonym silniku przekaźnik wyłącza pompę paliwa = on odcina zasilanie.
Tak ma być.

 

 

 

Nie przeczę, że tak jest w konkretnym modelu, ale piszesz tak jakby to było we wszystkich. Czujników w samochodach jest coraz więcej i komputer nie jest dzisiaj tylko zegarkiem odmierzającym sekundy, ale zbierającym informacje z całego pojazdu. Nie raz już się zdziwiłem nieprzewidzianą reakcją komputera w podobnych sytuacjach. Nie każde auto reaguje na jazdę z otwartym korkiem od wlewu paliwa.


  • 0

#11 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:09, 26.01.2015

Uzupełnię temat o dodatkową wiedzę.

 

Sklejenie styków we współczesnych samochodach występuje bardzo rzadko. Przekaźników jest  przynajmniej kilkanaście jak nie kilkadziesiąt. Niektóre występują jako wlutowane na modułach i niedostępne są na zewnątrz. Częstszym problemem są styki na kablach i miejsca lutowane.

 

To co wcześniej napisałem może występować w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

 

Tutaj wykład dla zawodowców. Widać, że temat nie jest taki prosty do ogarnięcia.

 

 

Moduł, który najczęściej ulega awarii ma na płytce wlutowane dwa przekaźniki i powinien znajdować się nad pedałem hamulca.

 

Tutaj naprawa takiego modułu.

 

W zależności, który lut jest uszkodzony może występować inny objaw.

 

Należy brać pod uwagę fakt, że te informacje mogą w części się nie zgadzać w samochodach produkowanych po 2005r.


  • 0

#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:28, 26.01.2015

Przekaźniki sterujące pompą paliwa przy CL7 i CL9 2005 itd. są tylko 2.

Nas interesowałby w  tym temacie z nich  tylko jeden.

 

Problem punktów lutowniczych na płytkach drukowanych to inny problem i problem accordow starszych.
Zimne = złe styki na płytkach drukowanych powodują przerwę w obwodzie przekaźnika pompy paliwa.
 

Według opisu @kondziel chodzi u niego o inny błąd.

Jego przekaźnik ciągle chodzi = ma ciagle zwarte styki.

 

Jeżeli pompka paliwa NA PRAWDE ciągle pracuje bez wystartowania silnika to według mnie trzeba sprawdzić ten przekaźnik.
Przekaźnik pompy paliwa nr. 2 znajduje się pod deską rozdzielczą w skrzynce bezpieczników z lewej strony kierownicy.

Potem inne elementy jak np. ecm/pcm = komputerek, moze zle steruje itd.

 

przekaznik.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 11:56, 26.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:44, 26.01.2015


 

Przekaźniki


Problem punktów lutowniczych na płytkach drukowanych to inny problem i problem accordow starszych.
Zimne = złe styki na płytkach drukowanych powodują przerwę w obwodzie przekaźnika pompy paliwa.
 


 

 

Usztywniasz się ze swoimi poglądami i nie bierzesz pod uwagę faktu, że elektronika to nie jest zawsze tak lub nie. Są jeszcze pośrednie opcje, które trzeba brać pod uwagę.

 

Jeden z bardziej dociekliwych elektryków wziął na warsztat taki moduł z uszkodzonymi lutami, gdzie występowały przez to spadki napięcia. Po naprawie symulował te spadki i czas pracy pompy wydłużał się z 2s do ponad 10s.

 

Więc bierz pod uwagę to, że to twoje zdanie, które zacytowałem może być nieprawdziwe. Zły styk nie oznacza całkowity brak prądu. Dlatego to właśnie z takimi problemami nie udaje się do mechanika, ale elektryka z wiedzą współczesnej elektroniki.

 



 

 



 


 

 


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:17, 26.01.2015

kolejnosc sprawdzania jest moim zdaniem taka jaka napisalem...przekaznik a potem "luty" = ecm/pcm.

 

opcja ecm/pcm oznacza ze wzialem "posrednie" = inne opcje pod uwage.

najpierw trzeba dobrze czytac a potem krytykowac! ;-)

 

twoj przyklad naprawy modulu (film you-tube) nie dotyczy nowych accordow jak CL itd.

podobny przekaznik sam juz naprawialem.

uszkodzone "luty" najczesciej powoduja przerwy w obwodzie (brak kontaktu) i tym samym brak benzyny = silnik staje albo nie startuje.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:30, 26.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:00, 26.01.2015

Czasami się zastanawiam czy ludzie nie stwarzają sobie sami problemów i sami je rozwiązują .  Najlepiej odłączyć przewód od wtrysków i włożyć koniec np do butelki. Włączyć zapłon i zobaczyć czy pompa podaje paliwo. Przekaźnik powinien ją odłączyć  po około 2 sekundach ......


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, pompa paliwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq