Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ściąganie zacisków hamulcowych - Jak się do tego zabrać?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 06.10.2008

Witam. Mam zamiar ściągnąć zaciski w celu ich przeczyszczenia oraz pomalowania w ładny kolorek. Jednak chciałem zapytać Was czy i co trzeba zrobić przed ich ściągnięciem, tzn. co trzeba zrobić aby płyn nie wyciekł z przewodów (jeśli jest taka możliwość) oraz czy można to zrobić w ten sposób aby nie rozszczelnić układu ??
Płyn i tak będzie wymieniany, jednak chodzi mi o to by stary zachować aby dojechać do warsztatu celem wymiany na nowy.
Czy trzeba takie przewody zacisnąć za pomocą jakiś "imadełek" czy coś a może są jakieś zaworki do tego.
Sorki za takie błache pytania ale naprawdę mam słabe doświadczenie w tej dziedzinie.
Proszę o pomocne porady.
Pozdrawiam.
P.S. Jaki płyn hamulcowy polecilibyście i dlaczego z tych, które wymieniłem poniżej:
1. Motul RBF660
2. Motul RBF600
3. Motul DOT4
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:20, 06.10.2008

Jeśli chcesz odłączyć przewody hamulcowe lub w jakiś inny sposób je rozszczelnic to odrazu zapowietrzysz układ hamulcowy i będziesz musiał odpowietrzać, inaczej nie da rady.
Ale po co chcesz zdejmować całkowicie zaciski? Nie możesz ich oczyścić i pomalować nie odłączając od przewodów hamulcowych?

#3 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:24, 06.10.2008

Mając je na zewnątrz zrobiłbym to solidniej. Zresztą skoro nie da rady to itak nie problem ponieważ płyn bedzie wymieniany, więc odpowietrze chociaż tak aby dojechac do warsztatu, prawda. Tez tak bedzie dobrze.
A który z tych płynów poleciłbyś mi??
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:32, 07.10.2008

Na płynach to się nie znam, ja bym brał po prostu DOT 4 i zalewał.

#5 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:47, 07.10.2008

Co do płynu ja nie kombinowałem bo nie jeżdżę Hanką w rajdach :-) Zalałem po prostu DOT4 oryginalny dla Audi/VW i innych panzerwagenów. Trafiłem w dobrej cenie i myślę że w zupełności wystarczy. Ale to moje zdanie.

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#6 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:43, 07.10.2008

...ja nie kombinowałem bo nie jeżdżę Hanką w rajdach :-)


buahahaha :mrgreen: :db :db :db

Sorry ale tak mi sie to spodobało :P
Kizioł, jak nie bierzesz udziału w rajdach po naszych ulicach to bierz DOT 4, jeśli chcesz coś lepszego kup RBF660 lub RBF600 ;) ...ja kupie RBF660 :->


Na pewno kup tego wiecej zeby porządnie przepłukać rurki ;P

No i nie musisz odlaczać przewodów hamulowych zeby to dobrze wyczyścić ;)

#7 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:47, 07.10.2008

...ja nie kombinowałem bo nie jeżdżę Hanką w rajdach :-)


buahahaha :mrgreen: :db :db :db

Sorry ale tak mi sie to spodobało :P
Kozioł, jak nie bierzesz udziału w rajdach po naszych ulicach to bierz DOT 4, jeśli chcesz coś lepszego kup RBF660 lub RBF600 ;) ...ja kupie RBF660 :->


Na pewno kup tego wiecej zeby porządnie przepłukać rurki ;P

No i nie musisz odlaczać przewodów hamulowych zeby to dobrze wyczyścić ;)


Blade dzięki - z tego co widzę znasz się na rzeczy i rozumiem, że polecasz Motul z serii RBF !! A czy wystarczy mi RBF 600 - jest trochę tańszy ??
Jednak mała prośba do Ciebie - mój nick bez obrazy brzmi kiziol nie kozioł ok ??
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#8 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:58, 07.10.2008

Motul RBF 660 far exceeds DOT 3 and DOT 4 specifications. Extremely high wet and dry boiling points (dry boiling point even higher than Motul RBF 600) help prevent vapor lock and fade in the harshest environments. Far exceeds specifications for any vehicle requiring DOT 3 or DOT 4 fluid.

Bottles are filled with nitrogen to extend shelf life and eliminate contamination while factory sealed.

Extremely high dry and wet boiling points help prevent vapor lock and brake fade during hard use.

EXTREME THERMAL RESISTANCE AND STABILITY: The elevated dry boiling point of RBF 660 (617°F) enables effective braking even under the extreme conditions of competition.

VERY EFFICIENT WHEN RAINY: The very high wet boiling point (399°F), is superior to conventional brake fluids provides a particularly efficient braking system in rain and put back the apparition of vapor lock.

Sold in 500mL bottles for maximum freshness.




Motul RBF 600 is a 100% synthetic fluid for hydraulic-actuated brake and clutch systems. Specifically designed to resist the high temperatures of actuated (steel or carbon) racing brakes and clutch systems.

Motul RBF 600 far exceeds the standards of DOT 3 and DOT 4.

The RBF 600 container is filled with Nitrogen to increase shelf life and eliminate contamination while factory sealed.

Extremely high dry and wet boiling points help prevent vapor lock and brake fade during hard use.

EXTREME THERMAL RESISTANCE AND STABILITY: The elevated dry boiling point of RBF 600 (312°c / 593°F) enables effective braking even under the extreme conditions of competition.

VERY EFFICIENT WHEN RAINY: The very high wet boiling point (216°c / 420°F), is superior to conventional brake fluids provides a particularly efficient braking system in rain and put back the apparition of vapor lock.



Jeszcze jakie pytania?? Ja bym brał RBF 600 (na Twoim miejscu)

Sorry za bład w nicku - juz poprawione ;)

Pozdro

#9 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:14, 07.10.2008

Ok, Blade. Dzięki. Tekst oblukany i zajarzony.
Wybór padł na Motul RBF600 !!
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!




IPB Skin By Virteq