Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Regulacja zaworów

VII Zawory

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#46 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:55, 06.06.2017

Najlepiej samemu
  • 0

#47 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:52, 06.06.2017

Najlepiej samemu

 

x2


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#48 Dlugi77

Dlugi77
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Orzysz
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 08.06.2017

Przymierzam się do samodzielnej regulacji zaworów w k24a3. Z racji tego, że zauważyłem że szczelinomierze są zazwyczaj 20 bądź 32 listki to jak najlepiej ustawić zawory? W górnej granicy? Np. 0,25 na ssących (przy mniejszym szczelinomierzu) czy np. 0,23 gdy dysponuje tym 32 listkowym? - zakres książkowy to 0,21-0,25
Oraz przy wydechowych 0,28 ? Bo na szczelinomierzu jest 0,25;0,28;0,30? - zakres wymagany 0,25-0,29 ?
Z góry dziękuję za rady.

Użytkownik Dlugi77 edytował ten post 10:57, 08.06.2017

  • 0

#49 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:03, 08.06.2017

Ja się dwoma zawsze bawię Było już w temacie jak się poszuka na forum
.0,25 na ciasno 0,20 luźno
Wydechowe robiłem tak aby 0,30 niewszedł wogóle ,a 0,25 luźniutko
  • 0
                       

#50 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 08.06.2017

Tak zrobię wlodar dzieki
  • 0

#51 Mały

Mały
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Staszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:*
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 10.07.2017

Witam

Jestem posiadaczem Hondy Accord 2,0 benz + gaz.

Po zakupie auta pół roku temu wydawało mi się, że tłuką mi się zawory.

Postanowiłem oddac auto do regulacji.

Z racji tego że w międzyczasie założyłem instalację gazową czekałem aż silnik pojeździ trochę na gazie i tak się składa że regulacji dokonałem 4 dni temu.

Niestety teraz dopiero zawory sie tłuką - aż wstyd gdzieś wyjechać.

Mechanik powiedział, że luzy zostały ustawione wg wytycznych i żebym pojeździł autem ok. 1 000 km to wtedy wszystko się "ułoży".

Czy to prawda czy szukać innego mechanika?

Pozdrawiam

Łukasz


  • 0

#52 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:20, 10.07.2017

Nic się nie ułoży (wyciszy).
Trzeba sprawdzić jego istawienia ..oczywiście na zimnym
  • 0
                       

#53 Mały

Mały
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Staszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:*
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 10.07.2017

Nic się nie ułoży (wyciszy).
Trzeba sprawdzić jego istawienia ..oczywiście na zimnym

Dzięki za odp.

Powiedział żebym przejeździł 1000 km i wrócił do niego to wtedy ewentualnie naniesie poprawki.

Tylko czy przez ten tysiąc nic się nie stanie silnikowi?


  • 0

#54 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:35, 10.07.2017

Przemyśl czy nie byłbyś w stanie sobie sam tego sprawdzić / wyregulować. Nie jest to szczególnie skomplikowane ale trzeba się do tego przyłożyć aby zrobić to dokładnie. Spytaj mechanika jakie luzy ustawił i sprawdź czy zna poprawne wartości. 

Do całej regulacji będziesz potrzebował narzędzi za jakieś 100zł (klucz dynamometryczny z przejściówką na nasadkę 10, szczelinomierz z listkami 0,2 0,23, 0,25, 0,28, 0,3, 0,33 (zwykły szczelinomierz ma najczęściej blaszki co 0,05mm czyli 0,2 , 0,25, 0,3 - lepiej mieć dokładniejszy), długi śrubokręt i klucz 10 rurkowy


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 13:38, 10.07.2017

  • 0

#55 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:41, 10.07.2017

Przemyśl czy nie byłbyś w stanie sobie sam tego sprawdzić / wyregulować. Nie jest to szczególnie skomplikowane ale trzeba się do tego przyłożyć aby zrobić to dokładnie. Spytaj mechanika jakie luzy ustawił i sprawdź czy zna poprawne wartości.
Do całej regulacji będziesz potrzebował narzędzi za jakieś 100zł (klucz dynamometryczny z przejściówką na nasadkę 10, szczelinomierz z listkami 0,2 0,23, 0,25, 0,28, 0,3, 0,33 (zwykły szczelinomierz ma najczęściej blaszki co 0,05mm czyli 0,2 , 0,25, 0,3 - lepiej mieć dokładniejszy), długi śrubokręt i klucz 10 rurkowy


Nie polecam używać klucza dynamometrycznego..Były przypadki urwania śrub..Dokręcamy pokrywę na małej grzechotce z wyczuciem..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#56 Mały

Mały
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Staszów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:*
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 10.07.2017

Tak zrobię, zapytam o wratości jakie zostały ustawione na zaworach.

Zawory tłuką się okropnie nawet na gorącym silniku nic nie ustaje.

 


  • 0

#57 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:58, 10.07.2017

Uzupełnię - kluczem dynamometrycznym dokręcałem nakrętki które są kontrą do śrub którymi ustawia się przerwę na zaworach. ESM dla K20Z2 podaje momenty (o ile się nie mylę) 14Nm dla ssących 20Nm dla wydechowych. W 2.4 chyba wszystkie mają być dokręcone 20Nm. Klucz miałem tzw: klucz dynamometryczny wychylny 0 - 200Nm.


  • 0

#58 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 15:57, 11.07.2017

Nie ma sensu tego dokrecac dynamometrycznym... Dokrecasz mocno na wyczucie i juz
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#59 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:48, 11.07.2017

Też zawsze tak dokręcam i nigdy nie było problemu
  • 0
                       

#60 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:20, 11.07.2017

Być może, ale trudno mi było uznać ile wynosi to wyczucie :) więc zrobiłem z kluczem dyn. i przynajmniej jestem spokojny że nie jest ani za mocno ani za słabo.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Zawory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq