W wersji 1cd nie ma wiazki, ktora by szla w tylne drzwi. Teraz masz samo radio, ktore ma wbudowany wewnetrzny wzmacniacz i bezposrednio z radia ida kable na glosniki. W PSS sygnal idzie z radia na wejscie wzmacniacza(2 kanaly przod i tyl) a nastepnie w wzmacniaczu na jego wyjsciu idzie 8 kanalow na poszczegolne glosniki.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#61
Napisano 13:17, 12.01.2017
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#62
Napisano 21:17, 22.01.2017
Panowie..
Kupiłem nawigację poliftową (kostki z pociętymi kablami), a później powoli kompletowałem resztę:
- wiązkę kompletną, ale z przedliftowego tourera z K24 (wszystkie kostki na miejscu)
- wzmacniacz, czytnik DVD polfitowy, antena GPS
- wszystkie 8 głośników PSS z kostkami
W pierwszej kolejności zabrałem się za odizolowanie całej wiązki spod deski, w sumie fajna robota dla kogoś kto lubi psuć, rozbierać :p
Potem wziąłem się za porównanie kolorów kabelków i tu już poległem.. nie dość że wzmacniacz ma tylko 7 podwójnych kabli do głośników (tourer 1 subwofer, 6 głośników) to kolory znacznie różnią się na kostkach przedlift - polift.
Sobie myślę, że wiązka do niczego jak mam zrobić upgrade z 1CD do PSS + navi poliftowa ale może jednak mnie panowie oświecicie że tak nie musi się stać?
Po schematach trochę mi trudno jest skapnąć jaki pin do którego pinu, chociaż czytać schematy mniej więcej potrafię, po kolorach, wtyczkach odnajdę większość kabli, ale jak one się kończą przy kostkach micu to już zaczynam się gubić..
Jak radzicie mi to zrobić? Mi co przychodzi do głowy, to powycinać kilka jak najdłuższych kabli z mniejszych wiązek nie mających nic wspólnego z upgrade do PSS + navi, kolory bym wybierał takie jak na schematach w ESM od polifta. Następnie porobiłbym z tego kostki oraz połączenia wg tych schematów (choć tu wątpię lekko w swoją skuteczność, ale spróbować mogę), powpinał to luzem do wszystkich wejść w sprzęcie a następnie wszystkie wolne kable ze zrobioną wiązką wlutował w istniejącą wiązkę 1CD na aucie, tylko nie wiem czy jest to w ogóle osiągalne..
Szczerze, to wydawało mi się, że wiązki nie różnią się poza jedną zasilającą czytnik DVD (kostka przedlift 10 pin, polift 8) a jednak... I jeszcze przedliftowe kable mają więcej miedzi
Czy dużo kabli z wiązki PSS + navi jest do lutowania w wiązkę 1CD?
#63
Napisano 21:51, 22.01.2017
kabli do lutowania jest bardzo dużo w pss głównie kable głośnikowe bo w nie trzeba wpiąć wzmacniacz no i takie podstawy jak zasilanie ACC i masa. do navi jest drugie tyle
kolory kabli się różnią i nimi do końca nie można się sugerować trzeba lutować wszystko według schematu i numerów pnów
#64
Napisano 12:59, 24.01.2017
Rozumiem.
Mamy TU schemat audio / wersje bez i z PSS.
1. Mam odtwarzacz 1CD. Czy do wysokotonowych oraz drzwi tylnych muszę ze wzmaka pociągnąć kable na całej długości? Miałbym pewność, że nie pomylę się..
2. Tylne głośniki fabrycznie mam. Ze wzmaka można podpiąć przewody pod te w kostce audio od radia 1CD? Np. prawy głośnik tylny (od 1CD kabel plus pnk, masa blu/yel) i podpinamy w te kable: plus red, masa brn ze wzmacniacza? To samo się tyczy głośników w przednich drzwiach?
3. Potrzebuję pomocy przy zrozumieniu wyprowadzeń kabli do skrzynki micu, bezpieczników. Połączenia między czytnikiem, radiem, czy nawigacją mniej więcej czaję.
Jak mamy TU schemat nawigacji z ESM i widzimy na nim powiedzmy kable yel/red które łączą moduł nawigacji z modułem wyświetlacza i idą do bezpiecznika oznaczonego (17-C). Czy otwieramy wtedy schemat 17? Co dalej mam rozumieć na podstawie tego schematu (17), gdzie to podpiąć w samochodzie? Po czym szukać kable na aucie?
Jest jeszcze taki schemat nawigacji, który jest dla mnie bardziej przejrzysty od powyższego. Na podstawie niego na stole połączyłem po pinach większość kabli i tu idzie mi dobrze. Ale gdzie potem podłączyć przewody tj. ACC, back light, ill+ itd. to już nie mam pojęcia..
Użytkownik Zaldier edytował ten post 13:00, 24.01.2017
#65
Napisano 20:17, 24.01.2017
U siebie tez wsadzalem navi w miejsce 1CD i zrobilem tak:
1-Nowe kable ciagnalem od tylnych drzwi i syczkow po calosci, czyli od glosnikow do samego wzmaka. Przednie glosniki i polka zostaja fabryczne. Zmieniasz jedynie w polce glosniki z wersji PSS.
2-Kostka audio jest taka sama czy 1CD czy pss, roznia sie piny poszczegolnych kabli(rozmieszczenie) ta kostke zostawiasz stara.
3-Jak dobrze pamietam do skrzynki bezpiecznikow podpinasz stale zasilanie(ale nie pamietam na 100% czy tylko to), jutro zrobie Ci foto pod co ja sie podpialem.
Poszukam jeszcze schematy jak ja sie podlaczalem i Ci podesle jak znajde...
Pamietaj, ze jeszcze dodatkowo z dvd musisz podlaczyc kabelek od czujnika predkosci do komputera ktory znajduja sie w nogach pasazera, w moim przypadku byl to kabelek blue/white. Tutaj jest pare zdjec jak montowale navi:
http://www.accordklu...nie-w-1-poscie/
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#66
Napisano 22:34, 24.01.2017
Rozumiem.
Mamy TU schemat audio / wersje bez i z PSS.
1. Mam odtwarzacz 1CD. Czy do wysokotonowych oraz drzwi tylnych muszę ze wzmaka pociągnąć kable na całej długości? Miałbym pewność, że nie pomylę się..
2. Tylne głośniki fabrycznie mam. Ze wzmaka można podpiąć przewody pod te w kostce audio od radia 1CD? Np. prawy głośnik tylny (od 1CD kabel plus pnk, masa blu/yel) i podpinamy w te kable: plus red, masa brn ze wzmacniacza? To samo się tyczy głośników w przednich drzwiach?
3. Potrzebuję pomocy przy zrozumieniu wyprowadzeń kabli do skrzynki micu, bezpieczników. Połączenia między czytnikiem, radiem, czy nawigacją mniej więcej czaję.
Jak mamy TU schemat nawigacji z ESM i widzimy na nim powiedzmy kable yel/red które łączą moduł nawigacji z modułem wyświetlacza i idą do bezpiecznika oznaczonego (17-C). Czy otwieramy wtedy schemat 17? Co dalej mam rozumieć na podstawie tego schematu (17), gdzie to podpiąć w samochodzie? Po czym szukać kable na aucie?
Jest jeszcze taki schemat nawigacji, który jest dla mnie bardziej przejrzysty od powyższego. Na podstawie niego na stole połączyłem po pinach większość kabli i tu idzie mi dobrze. Ale gdzie potem podłączyć przewody tj. ACC, back light, ill+ itd. to już nie mam pojęcia..
Do Micu nie ciągniesz żadnych kabli jeśli chodzi o PSS.
Wszystko robisz przy kostce od radia kable głośnikowe przecinasz i do końca który wychodzi z kostki radia lutujesz przewód który idze na wejście do wzmacniacza ta mniejsza kostka
druga kostka ta większa przy wzmaku to wyjście i do odpowiedniego przewodu lutujesz drugą część przeciętego kabla który idzie już na głośnik.
Reszta to zasilanie stałe jest w kostce przy radiu, ACC, masa i chyba tyle.
głośnków w tylnych drzwiach nie masz no chyba że sam je założyłeś dlatego też trzeba dokupić głośniki i kabel do nich może być zwykły głośnikowy co najmniej 0,5
tak sam głośniki wysokotonowe trzeba dać nowe kable najlepiej.
głośniki w tylnej półce trzeba zmienić na takie z dużym magnesem
jest różnica gdyż te zwykłe grają tony niskie i średnie jak te w przednich drzwiach
w PSS te z tyłu grają tylko tony niskie
wszystko schematy są w ESM Tobie potrzebny są dwa jeden opis kostki radia 1cd i opis kostek radia PSS
bodajże pod nazwą wymiana kostkie
#67
Napisano 10:13, 25.01.2017
Wielkie dzięki, Panowie. Już naprowadziliście mnie na dobre ścieżki, wiem mniej więcej co i jak, jeśli chodzi o PSS. Tutaj jest prościej, bo jak pisał Michał:
Reszta to zasilanie stałe jest w kostce przy radiu, ACC, masa i chyba tyle.
według schematów od 1CD i 6CD + navi te 3 piny są w jednakowo umiejscowione w kostkach.
W przypadku nawigacji jest o wiele trudniej, bo już kilka przewodów trzeba wpinać w micu, ecu, zegary. Na pewno są to kable: F-CAN, VSS, światło cofania, diagnostyka nawigacji, Illumination + (nie wiem co to)..
Może kolega jacob101 poratuje swoimi zdjęciami gdzie podłączone ma u siebie.
#68
Napisano 11:02, 25.01.2017
Czego dokladnie mam zrobic zdjecia? Daj znac to sprobuje jeszcze ogarnac dzis temat, bo w nocy wyjezdzam i z powrotem bede dopiero w niedziele. No chyba, ze w weekend bedziesz w okolicach Krakow-Katowice to mialbys okazje zobaczyc na zywo
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#69
Napisano 11:04, 25.01.2017
Z navi tez nie jest tak zle jak to wygladaWielkie dzięki, Panowie. Już naprowadziliście mnie na dobre ścieżki, wiem mniej więcej co i jak, jeśli chodzi o PSS. Tutaj jest prościej, bo jak pisał Michał:
według schematów od 1CD i 6CD + navi te 3 piny są w jednakowo umiejscowione w kostkach.
W przypadku nawigacji jest o wiele trudniej, bo już kilka przewodów trzeba wpinać w micu, ecu, zegary. Na pewno są to kable: F-CAN, VSS, światło cofania, diagnostyka nawigacji, Illumination + (nie wiem co to)..
Może kolega jacob101 poratuje swoimi zdjęciami gdzie podłączone ma u siebie.
VSS czyli czujnik predkosci trzeba wpiac do ecu,
Swiatlo cofania jest zielony kabelek przy tunelu od strony pasazera tylko trzeba wykladzine podlogi odslonic
Kabelki od diagnostyki zostawia sie jak masz cala wiazke z pod deski to one sa zakonczone gniazdem dwupinowym cos jak w micu gdzie trzeba je zewrzec zeby wejsc w tryb diagnostyki.
3 piny w kostce przy radiu sa puste wlasnie na navi
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
#70
Napisano 11:14, 25.01.2017
Michal21071984 w sumie to Ty jestes moim guru w tych sprawach i wszystko co wiem o audio to w sumie od Ciebie
Kabelki od diagnostyki nalezy odizolowac od siebie, bo jak beda zlaczone to po kazdym odpaleniu navi wlacza sie tryb sprawdzania, u mnie one sa rozlaczone i zaizolowane
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#71
Napisano 15:41, 25.01.2017
VSS czyli czujnik predkosci trzeba wpiac do ecu,
Swiatlo cofania jest zielony kabelek przy tunelu od strony pasazera tylko trzeba wykladzine podlogi odslonic
Kabelki od diagnostyki zostawia sie jak masz cala wiazke z pod deski to one sa zakonczone gniazdem dwupinowym cos jak w micu gdzie trzeba je zewrzec zeby wejsc w tryb diagnostyki.
3 piny w kostce przy radiu sa puste wlasnie na navi
Przydatne info!
Czy w ECU wtyczki są jasnozielone i pionowo poustawiane, jakby kolumnami? Bo z czytnika z 8-pinowej kostki mi wychodzą kable i kończą się na takich wtyczkach właśnie (czerwony, biały i niebieski, czyli VSS).
Światło cofania już wiem gdzie podpiąć. Widzę ten kabelek za ECU, w białej kostce trzymającej się na metalowym stelażu, od strony pasażera.
Z diagnostyką nawigacji faktycznie jest tak jak mówisz, kończy się na złączu, które zwiera się ze sobą celem diagnostyki. Zamocuję je przy OBDII
Te 3 piny (RG L+, RG R+, RG masa) już ogarnąłem i spiąłem z czytnikiem nawigacji. Możesz powiedzieć jaka dokładnie ich rola jest?
Teraz pozostaje mi rozgryźć gdzie podpiąć pozostałe przewody czyli:
- Illumination + (czerwono-czarny), biegnie z 20-pinowej kostki w czytniku (pin 5)
- F-CAN. Chyba do zegarów to trzeba podpiąć?
- grzanie lusterek, dostałem kostkę z 5 pinami. Jakbym kupił lusterka składane to te przewody podpinać pod grzanie lusterek? Nie mam schematu i nie wiem, który pin do którego w lusterkach.
I tu miała być prośba do jacob101 o fotki gdzie te w/w kable podpiąć.
Tak wygląda moja zabawa z przerabianiem przewodów, łączeniem ich wg schematów (czekam jeszcze na większą kostkę od wzmaka, ale z tym poradzę, na zdjęciu za wzmakiem są kable do głośników):
Myślę, że czegoś nie przeoczyłem, ale jakbyście coś zauważyli to dajcie znać
#72
Napisano 15:48, 25.01.2017
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#73
Napisano 17:43, 25.01.2017
Tak tylko wtrącę... z zainteresowaniem śledzę rozwój sytuacji oraz kibicuję po cichu Zaldierowi. Chyba sobie podaruję tego moda... strasznie dużo grzebaniny, dla naprawdę zaawansowanych, na kilka dni a miałem naprawdę ambitny plan. U mnie to by była najbardziej hardcorowa przyprawa - z 1cd przedlift na 6cd navi... Trzeba zakupić odpowiednią jednostkę z wszystkimi szykanami (wiązki, antena, wzmacniacz, DVD Unit, uchwyty etc...), najlepiej wersję Europa, po lifcie, do tego jeden nieuważny krok np przy demontażu... a na koniec okazuje się, że nie idzie wypalić płyty i "i w peezdoo i wylądował...". Przerażacie mnie...
rock n rolla</p>
#74
Napisano 19:32, 25.01.2017
Nie jest tak zle jak to wyglada.Tak tylko wtrącę... z zainteresowaniem śledzę rozwój sytuacji oraz kibicuję po cichu Zaldierowi. Chyba sobie podaruję tego moda... strasznie dużo grzebaniny, dla naprawdę zaawansowanych, na kilka dni a miałem naprawdę ambitny plan. U mnie to by była najbardziej hardcorowa przyprawa - z 1cd przedlift na 6cd navi... Trzeba zakupić odpowiednią jednostkę z wszystkimi szykanami (wiązki, antena, wzmacniacz, DVD Unit, uchwyty etc...), najlepiej wersję Europa, po lifcie, do tego jeden nieuważny krok np przy demontażu... a na koniec okazuje się, że nie idzie wypalić płyty i "i w peezdoo i wylądował...". Przerażacie mnie...
Ja PSS montowalem juz chyba z 4 razy a czeka mnie jeszcze jeden nontaz u znajomego z forum.
Navi chyba 2 razy i mysle tez nad tym modem u siebie gdyz ostatnio jak jechalem na poludnie europy to navigacja ktora mialem z automapa troche mnie wkurzala i do tego jak wyznaczylem objazd zamiast najkrotszy to wyznaczyla taki ze nadrobilem dobre 3 godziny.
Caly montaz PSS trzeba liczyc 5-6 godzin a z navi drugie tyle przedlift czy polift nie ma roznicy w montazu natomiast w radiu i navi jest.
Co do kabelkow ktore wspomnial Zaldier to niee pamietam takich i nie wiem z jakiego schematu je wziales?
Do Ecu trzeba wpiac czujnik predkosci VSS w doeslu jest przy nogach pasazera natomist w beznynie w tunelu srodkowym i ostatnio gdzies wyczytalem ze ponoc jest pin wolny do wpiecia wlasie VSS z navi ale dokladnie nie wiem mnie ktos poprawi bo w doeslu to Michal pewnie ma fotki do ktorego kabla lutowal VSS
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
#75
Napisano 21:23, 25.01.2017
Michał, a bo ty nie masz navi i dlatego nie kojarzysz tych kabli. W wersji bez navi ich nie ma wcale.
Kolega jacob101 swoim linkiem pomógł i teraz wiem, że F-CAN idzie do kostki 31-pinowej (piny 11 i 24), a VSS do tej samej kostki i pin 26.
Tak tylko wtrącę... z zainteresowaniem śledzę rozwój sytuacji oraz kibicuję po cichu Zaldierowi. Chyba sobie podaruję tego moda... strasznie dużo grzebaniny, dla naprawdę zaawansowanych, na kilka dni a miałem naprawdę ambitny plan. U mnie to by była najbardziej hardcorowa przyprawa - z 1cd przedlift na 6cd navi...
Dzięki A wbrew pozorom to nie jest takie trudne, tylko wymaga dokładnego przeanalizowania schematów, który pin do którego Ja wiązkę kupowałem z angielskiego przedlifta, odizolowałem ją, powyciągałem potrzebne kabelki z pinami (nie przecinałem) i wg schematów ogarniam powoli. Bardzo dużo pomogli tez chłopaki w tym wątku Jeszcze nie wszystko wiem, ale jak wszystko się dobrze uda, nie wywali checka po montażu, to postaram się zrobić jakiś ładny, przejrzysty tutorial jak do 1CD zaadoptować PSS i nawigację. Jeśli chodzi o wiązkę spod deski, to najlepiej kupić z polifta razem z nawigacją, wtedy kable będą wg schematów do polifta w takich samych kolorach, bo przedliftowe mają trochę inne rozmieszczenie i kolorystykę.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, radio, PSS, 1cd, upgrade
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych