Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Klocki , tarcze VIII gen.

VIII klocki tarcze

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
765 odpowiedzi w tym temacie

#151 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:58, 14.09.2017

Jak kupiłem auto z tarczami ori założonymi w serwisie ASO po przebiegu na tarczach około 40 tkm. . Tarcze biły (wiedziałem to już na jeździe próbnej ale nie dyskwalifikowałem z tego powodu auta). Oprócz bicia tarcze były w ładnym stanie ale wibracje coraz bardziej przeszkadzały więc rozebrałem hamulce i złapałem się za głowę... Pomiędzy tarczę a piastę jakiś debil (ASO) nałożył czegoś co pod wpływem temperatury przypaliło się do piasty. Wyczyściłem dokładnie piastę  i dałem tarcze do przetoczenia. Przejechałem może 1000 km zadowolony bo bicie ustało. Pojechałem w trasę i jedno delikatne hamowanie przy prędkości około 120 - 130 km i bicie wróciło. Teraz na zimno bije słabiej, po delikatnym zagrzaniu już dość mocno.

Dlatego toczenie tarczy OEM nie daje gwarancji, że problem zniknie na zawsze. Zamówiłem komplet na cały samochód (Zimmerman standard + Green stuff), zawożę auto do zaufanego mechanika (nie mam sprzętu do pomiaru bicia) i mam nadzieję, że bicie na nowych hamulcach już się nie pojawi.

Jedni są zadowoleni z Zimmermanów inni nie. To samo można poczytać o wszystkich producentach (ATE, Brembo itp). Na coś musiałem się zdecydować. Zimmerman dlatego, że mają jedną fabrykę w Niemczech. Ate czy brembo mogą być z różnych fabryk gdzie podobno z jakością jest różnie. Z jednej są lepsze z innej gorsze, nigdy nie wiadomo z której fabryki się kupi. Mam tylko nadzieję, że przy pomiarach bicia piasty okażą się proste. Jak tarcze pokrzywią się po czasie to będę reklamował.


Użytkownik Wojto edytował ten post 10:59, 14.09.2017

  • 0

#152 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:35, 14.09.2017

Jak kupiłem auto z tarczami ori założonymi w serwisie ASO po przebiegu na tarczach około 40 tkm. . Tarcze biły (wiedziałem to już na jeździe próbnej ale nie dyskwalifikowałem z tego powodu auta). Oprócz bicia tarcze były w ładnym stanie ale wibracje coraz bardziej przeszkadzały więc rozebrałem hamulce i złapałem się za głowę... Pomiędzy tarczę a piastę jakiś debil (ASO) nałożył czegoś co pod wpływem temperatury przypaliło się do piasty. Wyczyściłem dokładnie piastę  i dałem tarcze do przetoczenia. Przejechałem może 1000 km zadowolony bo bicie ustało. Pojechałem w trasę i jedno delikatne hamowanie przy prędkości około 120 - 130 km i bicie wróciło. Teraz na zimno bije słabiej, po delikatnym zagrzaniu już dość mocno.

Dlatego toczenie tarczy OEM nie daje gwarancji, że problem zniknie na zawsze. Zamówiłem komplet na cały samochód (Zimmerman standard + Green stuff), zawożę auto do zaufanego mechanika (nie mam sprzętu do pomiaru bicia) i mam nadzieję, że bicie na nowych hamulcach już się nie pojawi.

Jedni są zadowoleni z Zimmermanów inni nie. To samo można poczytać o wszystkich producentach (ATE, Brembo itp). Na coś musiałem się zdecydować. Zimmerman dlatego, że mają jedną fabrykę w Niemczech. Ate czy brembo mogą być z różnych fabryk gdzie podobno z jakością jest różnie. Z jednej są lepsze z innej gorsze, nigdy nie wiadomo z której fabryki się kupi. Mam tylko nadzieję, że przy pomiarach bicia piasty okażą się proste. Jak tarcze pokrzywią się po czasie to będę reklamował.

 

Źle zrobiłeś że kupiłeś te auto, być może to był powód sprzedaży. Możesz się bujać latami i tego nie rozwiązać.

 

Pokrzywiły Ci się ponownie przetoczone tarcze OEM  bo nie rozwiązałeś przyczyny i Zimmermany też Ci się pogną jak i każde inne.

Wiem to z doświadczenia bo ja pogiąłem już 2 komplety. Musisz znaleźć przyczynę dlatego ja np jeżdżę teraz na starych tarczach i nie wymieniam na nowe bo wiem że nowe się od razu zwichrują.

 

U mnie tez był smar dany między tarcze i piastę w ASO do oryginalnych tarcz i zero bicia. Smar jako powód bicia można sobie wsadzić w dupę :)

Odnośnie reklamacji Zimmerman na pewno zostanie odrzucona możesz być pewien.

 

Czy klocki z przodu zużywają Ci się równomiernie ?


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:06, 14.09.2017

  • 0

#153 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:03, 14.09.2017

Źle zrobiłeś że kupiłeś te auto, być może to był powód sprzedaży. Możesz się bujać latami i tego nie rozwiązać.

 

Czy klocki z przodu zużywają Ci się równomiernie ?

U mnie tez był smar dany między tarcze i piastę w ASO do oryginalnych tarcz i zero bicia. Smar jako powód bicia można sobie wsadzić w dupę :)

Odnośnie reklamacji Zimmerman na pewno zostanie odrzucona możesz być pewien.

 

Hamulce biły mi czasami w innych autach więc to nie jest nic nadzwyczajnego. Jest to problem ale w większości przypadków do "ogarnięcia". Dyskwalifikacja dobrego auta z powodu bicia hamulców byłaby trochę na wyrost.

Smar pomiędzy tarczą a piastą jest jednym z powodów krzywienia tarcz. Klocki zdarte równo.  Poza tym i tak muszę wymienić hamulce bo już się kończą. Po przetoczeniu było dobrze i zepsuło się po jednym hamowaniu z większej prędkości więc powodem krzywienia raczej nie będzie nic z zaciskami, tłoczkami itp. Ewentualnie piasty.

Po to oddaję auto do mechanika na wymianę i pomiary żeby właśnie nie mieć problemów z ewentualną reklamacją. Kiedyś reklamowałem tarcze
ATE PD i nie było żadnych problemów. W dużej mierze skuteczność reklamacji zależy od chęci pośrednika czyli sklepu. Mam nadzieję, że przy ewentualnej reklamacji Zimmermanów nie będzie kłopotów.      

.


Użytkownik Wojto edytował ten post 12:06, 14.09.2017

  • 0

#154 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:09, 14.09.2017

To widzę że muszę zmienić sklep gdzie kupuje tarcze. Podaj mi namiary gdzie kupiłeś tarcze i nie było problemu z reklamacją ( może być na priv ).

Skoro miałeś już auta z bijącymi tarczami to jakie były tego przyczyny ?


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 12:12, 14.09.2017

  • 0

#155 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:12, 14.09.2017

Sklep stacjonarny w Krakowie chyba nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem... Teraz zamawiam w znanym na forum sklepie brakeparts i mam nadzieję, że w razie problemów pomogą.


  • 0

#156 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:15, 14.09.2017

Ja w brakeparts miałem właśnie reklamację odrzuconą.


  • 0

#157 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:47, 14.09.2017

Z jakiego powodu?


  • 0

#158 pbiel1

pbiel1
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:00, 14.09.2017

Z jakiego powodu?

Też kupowałem w  brakeparts moje Zimmermany i wielka lipa. Powodzenia w używaniu i przede wszystkim w reklamowaniu.

Oby tylko moje i kolegi flashmaniac'a były wadliwe.

Pozdrawiam.


  • 0

#159 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:03, 14.09.2017

Z jakiego powodu?

 

Wina po stronie samochodu a nie jest to wina tarcz - to tak w skrócie.


  • 0

#160 Etranger

Etranger
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Saint-Yrieix-la-Perche
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:26, 14.09.2017

Byłoby dobrze, aby teraz do dyskusji przyłączył się brakeparts.pl i wypowiedział się na temat reklamacji oraz niezawodności danych tarcz i klocków.


  • 0
Vous vous servez là d'une parole sans le sens m'est resté jusqu'à ce jour inconnu.

#161 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:53, 14.09.2017

Byłoby dobrze, aby teraz do dyskusji przyłączył się brakeparts.pl i wypowiedział się na temat reklamacji oraz niezawodności danych tarcz i klocków.

Proponuję, aby flashmaniac wrzucił na forum odpowiedź reklamacyjną - jest tam wszystko opisane.


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#162 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:51, 14.09.2017

Ciekawy jestem tej odpowiedzi. Z drugiej strony jak oceniacie klocki ebc green stuff? Nie mam z nimi żadnych doświadczeń i biorąc pod uwagę opis to powinno być tylko lepiej, a czytając niektóre opinie to można mieć obawy. Niektórzy piszą że hamulec słaby, że szybko "puchnie" itp. Teraz mam tarcze oem i klocki jurid white i oprócz tego, ze tarcze biją to samo hamowanie jest ok. Nie zauważyłem nawet minimalnego pogorszenia sprawności hamulców nawet po kilku mocnych hamowaniach, ba mam wrażenie, że jak gorące to jest lepiej. Mam nadzieję, że zimmerman i ebc gs nie będą gorsze... Co sadzicie?
  • 0

#163 pbiel1

pbiel1
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:52, 14.09.2017

Wina po stronie samochodu a nie jest to wina tarcz - to tak w skrócie.

Myślę że nie jest tak do końca. Przyznam, że lubię, nawet bardzo ostrą jazdę i zaraz po zakupie auta, po takiej właśnie jeździe po 8 - 10 km stwierdziłem że nie mam hamulców co zrobiło się mało bezpieczne i dlatego zdecydowałem się na zakup nowego całego zestawu Zimmermann Standard + Galfer Sport FD1055 przód i tył.

Przed zmianą na starych tarczach nie było żadnego bicia tylko spadła drastycznie sprawność hamowania po zagrzaniu układu. Po wymianie było rewelacyjnie - byłem w szoku że tak może w ogóle być. Problem pojawił się ok. po 12000km. Klocki mało i równo zużyte ale bicie tak jak już pisałem przy ostrych hamowaniach to jakaś masakra. Na co  zmienić nie mam pojęcia .... temat do przemyśleń - trudny wybór, gdyż nigdy przy żadnym wcześniejszym samochodzie i obecnych nie miałem i nie mam takich zjawisk??!!??


  • 0

#164 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:08, 14.09.2017

To może ATE? Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem. Powiedział, że od ponad roku montuje tylko ATE. Z zimmermana zrezygnował po właśnie wielu reklamacjach...
  • 0

#165 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:11, 14.09.2017

To może ATE? Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem. Powiedział, że od ponad roku montuje tylko ATE. Z zimmermana zrezygnował po właśnie wielu reklamacjach...

 

Jeśli ja miałbym kupić ponownie tarcze to kupił był używane OEM i przetoczył je. Czasami ciężko znaleźć ale czasami się trafi.

Używane OEM będzie lepsze od każdego zamiennika i do tego będzie jeszcze od niego tańsze :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klocki, tarcze

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq