Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

manual czy automat w VIII gen silnik 2.4 ??

VIII manual automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
149 odpowiedzi w tym temacie

#31 toio

toio
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:L/W
  • Silnik:1.6
  • Wersja:comf
  • KM:15
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:xxx
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 05:56, 16.01.2015

Sedan jest chyba nawet sporo lżejszy
  • 0

#32 michal_n

michal_n
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:04, 16.01.2015

pytając kto lubi MT a AT to jak pytanie kto lubi blondynki a kto brunetki... nie da się jednoznacznie odpowiedzieć wszystko zależy od preferencji użytkownika...

 

Twoje pytanie było skierowane do osób posiadajacych AT ale ja się wypowiem w kwestii MT, fakt jest taki, że 2.4 w MT jest jak na lekarstwo i to nie tylko na polskim rynku, jak kupowałem swojego dostępnych było może 5/6 sztuk i jak obserwuję od czasu do czasu portale internetowe nic od tamtego czasu się nie zmieniło, powód? prosty ludzie kupujący te auta woleli automaty a i do tego serwisy mało ich zamawiały, mój był sprowadzany z Japonii na zamówienie bo ich nie było, nie ma... do tego trafić 2.4 MT z fajnym pełnym wyposażeniem (LKAS + ACC) i żeby był w miarę dobrym stanie + z polskiego salonu (choć to już mało ważne) to mało co jak wygrać 6 w totka... jak już ktoś wie co sprzedaje to cena od razu 5 tyś do góry.... taka konfiguracja jak wyżej jest chyba średnio 15 tyś i więcej droższa niż najtańsze 2.0 MT i z 4-5 tyś wyższa niż 2.4 AT a nawet i więcej.

 

Osobiście mam bardzo pozytywne odczucia co do jazdy 2.4 MT, akurat lubię machać łapą i czuć auto dlatego taki wybór. Auto bardzo fajnie przyspiesza, skrzynia dość precyzyjna biegi wchodzą bardzo fajnie (ale dopiero po wymianie sprzęgła, zużytego przez poprzedniego właściciela), auto bardzo elastyczne 50 km/h 6 bieg i auto spokojnie może przyspieszyć do maksymalnych prędkości, na "trasie" można zrobić setki km bez zmiany biegu, może trochę za krótka 1 i 2 ale to przez zastosowanie 6 biegowej skrzyni, wiem, że przy silniku 2.4 nie powinno się mówić o spalaniu bo nie po to się kupuje mocniejszy silnik żeby brać to pod uwagę ale jestem pod bardzo dużym wrażeniem, nie problem jest zrobić w trasie spalanie poniżej 8-9l (mój rekord to 7,3 litra na dystansie 350 km) ale też nie problem uzyskać 14-15 ;).

 

Powiem to co koledzy, przejedź się jednym i drugim i podejmij decyzję, ja jeździłem i 2.4 AT, 2.4 MT oraz wieloma innymi MT i AT (różnych generacji, różnych rozwiązań od starych podciwych, przez zautomatyzowane manuale (wynalazek PSA), przez sekwencyjne czy też DSG itp) i stwierdziłem, że accord ma być w manualu i po długim poszukiwaniu trafiłem na to co mam i jestem bardzo zadowolony choć prawda jest taka, że już chciałem brać AT bo w MT nie było długo nic ciekawego...

 

Czy wybrałbym drugi raz MT w accordzie? był czas, że trochę żałowałem wyboru MT bo komfort posiadania AT jest dość znaczny do tego niższa cena, większy wybór i łatwiej trafić na dobry egzemplarz ale po zrobieniu 3,5tyś km w trasie a teraz już ponad 25 tyś km autem nie żałuję wyboru.

 

pozdrawiam i powodzenia :)


Użytkownik michal_n edytował ten post 12:07, 16.01.2015

  • 1

so Have a nice day :)


#33 ToMasz84

ToMasz84
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:PL-BE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:02, 20.01.2015

Tylko automat z łopatkami :D Juz nigdy nic wiecej :D Kickdown wgniata masakrycznie, az sie trzeba 3mac mocno kierownicy, a łopatki wcale duzo nie odstaja od manuala tylko oczywiscie trzeba sie nauczyc tym jezdzic . Niesamowite wrazenia i do tego mozna odpoczywac za kolkiem po ciezkim dniu w pracy wracajac do domu.


  • 0

#34 Lucky

Lucky
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:LIMO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 21.01.2015

Zgadzam się z przdmówcą, swojego ACC 2,4 AT posiadam od niespełna 3 miesięcy, przejechałem nim 5500km i po tym czasie mogę powiedzieć jedno- Świetne połączenie Mocy i AT. Jedyne co bym dziś zmienił przy zakupie to wersję nadwoziową, kombi zamiast sedan.

Przed zakupem przez weekend testowałem wersję 2.0MT, da się nią sprawnie przemieszczać ale bez urazy  nie wiem skąd biorą się porównania 2,4AT do 2.0MT pod względem mocy. Tu nie ma oczym mówić 2.0 jest dużo słabsza, jak dla mnie przyrost hałasu był większy niż przyspieszała.

Sam automat w 2,4 ma jeden minus, brak jeszcze jednego biegu, co jest odczuwalne zwłaszcza na trasie przy większych prędkościach (powyżej 160km/h), poza tym łopatki oraz tryb sport dają masę frajdy z jazdy.


  • 0

#35 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:12, 23.01.2015

Podsumowując można by napisać o przełożeniu skrzyni dla wersji MT i AT w Accord VIII gen.

 

Np jaka jest prędkość obrotowa silnika przy 140km/h.

U mnie np w VII gen przy 140km/h mam jakieś 3.5 tys ,  przy 180km/h mam tylko 4200obr/min i jazda jest bardzo komfortowa. Silnik nie męczy się i nie wyje.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 18:13, 23.01.2015

  • 0

#36 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:19, 30.01.2015

Tu jest dobry filmik który porównuje MT i AT:

 

 


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 00:19, 30.01.2015

  • 0

#37 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 30.01.2015

Tylko to dwie różne generacje i nie wiem jak to tam wagowo w tym momencie wygląda.


  • 0

#38 pawelsz82

pawelsz82
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 15.03.2015

Całe życie jeździłem manualem i byłem pierwszym krytykiem automatów dopóki nie zostałem namówiony do zakupu type s 09 teraz już wiem o co chodziło ziomkom z automatami. :cwaniak:


  • 0

#39 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 17:03, 15.03.2015

Na codzien jezdze VIIgen. w manualu i VIIIgen. w automacie, wedlug mnie bardziej pasuje automat. Wygoda,komfort, jazda po miescie czy w korkach, jedyna wada te wszystkie zalety sa okupione gorszymi osiagami, ale i tak nie jest zle ;)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#40 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:57, 15.03.2015

Mi jak oglądam te filmiki z rozpędzania się to mam wrażenie ze moja nie ma takiego przyśpieszenia jak sprawdzałem na OBD to od 0-100 wyszło 11,3 s,żona ma VII ten sam motor też automat i różnica jest mocno odczuwalna VII lepiej przyśpiesza.


  • 0

#41 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 18:08, 15.03.2015

VIIIgen. jest ciezsza i od VIIgen. dlatego wolniej jezdzi.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#42 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 18:33, 15.03.2015

VIIIgen. AT exe wazy 1650kg*, troche jest roznicy

*dane ze strony honda.pl


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#43 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:58, 16.03.2015

Dziś byłem w Japan serwis we Wrocławiu ,bo już nie wytrzymałem i poprosiłem aby pracownik się przejechał VIII i powiedział czy auto zbiera się normalnie i stwierdził ze na obroty wkręca się normalnie ale nie ciągnie ,czy jest to prawdopodobne aby skrzynia at się ślizgała?Mam przejechane prawie 300 tyś km,Byłem u Skrzyniarza i powiedział ze się ślizga.Ale dla mojej pewności  spotkałem się z kolega z 2,0 at i jest różnica 2,0 jest słabsza ale porównując  to 50 koni to nie urywa!Tez na prostej się ścigneliśmy no i wygrałem o długość auta.Może jest ktoś z okolic Wrocławia z motorem 2,4 VIII?Tak dla pewności!


Użytkownik rafix81 edytował ten post 21:03, 16.03.2015

  • 0

#44 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:49, 17.03.2015

Sprzęgło się ślizga jak już, niestety nie wiem jak to sprawdzić w automacie...


  • 0

#45 rafix81

rafix81
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Jelcz-Laskowice
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:15, 17.03.2015

Umówiłem się dziś na czwartek do serwisu hondy na sprawdzenie zobaczymy co powiedzą.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, manual, automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq