Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

manual czy automat w VIII gen silnik 2.4 ??

VIII manual automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
149 odpowiedzi w tym temacie

#136 kejo

kejo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:28, 07.04.2019

Zawsze bylem sceptycznie nastawiony do skrzyń automatycznych. A bo obsługa droga, albo coś się zepsuje albo coś tam... -mowilem sobie, przecież umiesz dobrze jeździć manualem i potrafisz biegi zmieniać sam.
Accord to mój pierwszy samochód z AT i mimo, że działa powoli, że czuć każdy zmieniany bieg, nie zamieniłbym go na manuala.
Następne auto też chciałbym z automatem.


Gesendet von meinem FS8010 mit Tapatalk
  • 1

#137 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:54, 09.04.2019

@Pete, świadomość tego, że masz do wykorzystania pełen potencjał auta - nie równa się pałowaniu z 'każdej kreski' ;)

Z drugiej strony masz 100% rację, że przez 90 % czasu nie jeździ się z gazem w podłodze.

I właśnie liznąłem tematu zyskania tej wygody przez posiadanie AT. Byłem oglądnąć autko i po jeździe próbnej zarówno w trybie Drive oraz Sport na łopatkach, od razu poczułem się jakbym przeskoczył epokę (paradoksalnie ;) ).

 

Na plus można zaliczyć sam fakt możliwości zajęcia się tylko lejcami w momencie kiedy potrzebujesz pogrzebać sobie w torbie (takiej, czy innej :) ), auto zyskuje gracji, muzyczka i POM (*powolny objazd miasta).

Do tego tryb Sport, na którym pojeździłem chwilę dłużej niż Drive. Muszę przyznać, że może sama reakcja skrzyni na pchnięcie łopatki nie jest błyskawiczna, ale wydaje się być zadowalająca. Możliwość dobrania sobie biegu, jazda do odcinki, a nawet hamowanie silnikiem. W zasadzie niemal pełny manual.

 

Z minusów. Po delikatnym ruszeniu kiedy skrzynia przełożyła kilka biegów przy niskiej prędkości poczułem fajny komfort, taka trochę sztywniejsza limuzynka. Chcąc dostać pełną moc - gaz w podłogę, redukcja - i wrażenie powiedzmy średnio zadowalające. Nie ma tego pierdo****cia co w manualu. Z jednej strony auto dość żwawo się napędza, z drugiej jednak wrażenie trochę takie jak lekko ślizgające sprzęgło w MT. Nie poczułem tego kick downa,o którym tu już było wspominane.

No i oczywiście sam fakt zbyt długiej 5 stopniowej skrzyni, co powoduje, że nawet tryb S cudów nie zdziała.

 

Ostatecznie wziąłem go, ponieważ trafiła mi się perła jeśli chodzi o ogólny stan auta i jego historię. Ale o tym kiedy indziej i w odpowiednim dziale.

 

 

Na bieżąco chciałem zapytać natomiast o jedną rzecz. Domyślam się, że nie ma tutaj trybu startowego jak ma to miejsce w nowszych skrzyniach dwu sprzęgłowych itp. 

Z tego co zdążyłem się zorientować aby ruszyć dynamiczniej najlepiej wcisnąć hamulec i gaz. Podobno jednak też nie jest to zbyt zdrowe rozwiązanie, co w sumie może wydawać się logiczne.

Ktoś ogarniał temat ??

 

 


  • 0

#138 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:00, 09.04.2019

Nie, nie, nie.
To stary, klasyczny automat bez cudów w rodzaju launch control. Gaz+hamulec=kłopoty.
Zresztą każdy "cywilny" automat o klasycznej budowie nie lubi specjalnie gazu w podłodze przy starcie.
Chyba najlepiej puścić hamulec,niech zacznie pełzać i wtedy dorzucamy do pieca...

No i gratuluję zakupu.
  • 0

#139 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:54, 09.04.2019

Chyba najlepiej puścić hamulec,niech zacznie pełzać i wtedy dorzucamy do pieca...

No i gratuluję zakupu.

 

Heh, to faktycznie, będzie jeszcze wolniej jak na papierze :P 

Co jak co ale w palnik na starcie ciężko będzie uniknąć, przy świadomości, że i tak to nie jest rakieta.

Dzięki i zobaczymy po dłuższym dystansie jak wrażenia oraz bilans zysków i strat.


  • 0

#140 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:16, 09.04.2019

Nie no, aż tak tragicznie to nie jest ;)
To była strategia obliczona na długowieczność skrzyni. Raz na jakiś czas można jej przypomnieć że siedzi w Hondzie a nie w papamobile ;)
  • 0

#141 kejo

kejo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:21, 12.04.2019

Tylko olej na dolewki sobie kup jak będziesz ze świateł zawsze pierwszy startował

Gesendet von meinem FS8010 mit Tapatalk
  • 0

#142 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:38, 12.04.2019

Nie od dziś wiadomo, że Hanki lubią wypić jak kręcisz pod odcinkę co jakiś czas..


  • 0

#143 karol87kam

karol87kam
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:ostrowiec
  • Silnik:2,4
  • Wersja:type s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cu
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 17.04.2019

Wczoraj zrobiłem 300 km na tempomacie przy prędkości 160 km/h i wyszło prawie 15 LPG. Fakt, że mam koła 225/50/17 (zimówki) a nie seryjne 225/45/17 czyli licznikowo byłoby dobre 165km/h. Accord VII tourerr exe AT.
Także podane wyżej 9/100 jest nierealne.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

wczoraj jechałem do Bydgoszczy Z Ostrowca większość po autostradzie koła 235/40r19 spalanie gazu na tempomacie 160km/h 11,5 l na powrocie było róznie 160 minimum max 225km/h spalanie 12,5 l tylko ze gaz staga z OBD z dotryskiem benzyny .bonzyny dolałem po trasie 5l i stan się wyrównał z przed wyjazdu ,900km trasy 


Nie od dziś wiadomo, że Hanki lubią wypić jak kręcisz pod odcinkę co jakiś czas..

honda bierze olej bo zły lejecie, musi być olej z normami A5 B5 ILSAC GF-4 LUB GF-5 w klasie SN CIĘZKO COŚ DOSTAĆ !!! ale się trafiają w tedy zmniejsza sie pobór oleju


  • 0

#144 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:03, 17.04.2019

Też tak nie do końca kolego, bo z tego co pamiętam - producent dopuszcza również oleje w specyfikacji A3/B3 oraz A1/B1. 

 

Co do tematu: otóż nie mam doświadczenia w motoryzacji, w sensie nie miałem w swoim życiu wielu samochodów ale Honda jest moim samochodem z automatem i powiem szczerze, że jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. Mój styl jazdy jest bardzo spokojny i w zasadzie kilka razy wskazówka sięgała czerwonego pola, ale sama praca skrzyni, to dla mnie mistrzostwo. Chętnie bym się przejechał manualem w 2.4 tak dla porównania, bo mam świadomość, że AT odbiera nieco mocy. 


  • 0

#145 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:11, 18.04.2019

I jestem już w posiadaniu Acco VIII 2,4 AT w Ececu. Moje obawy okazały się bezpodstawne. Im dłużej jeżdżę tym bardziej jestem zadowolony z wyboru skrzyni AT (o ile taki wybór zostaje w ogóle przy tak wąskim rynku tych aut ;) ), jakbym przeskoczył epokę. Nie ma porównania do pracy 5 biegowego manuala w 2.0 VII genie, która strasznie zamulała ten silnik. Ale porównuję do 6 biegów w 2,4.

Kultura pracy K24 z AT - bajka. Elastycznie, cicho, wygodnie, nic tylko połykać kilometry. A i przycisnąć można, więc jako były zwolennik skrzyń MT uważam, że tylko sprawny kierownik mieląc kapcia może ze startu pojechać szybciej. Na co dzień skrzynia AT działa cały czas tak samo sprawnie, natomiast w przypadku MT na pewno nie będzie się non stop jeździło machając wajchą jak po trzech red bullach ;)

 

Wniosek.. tak, skrzynia AT jest efektywniejsza od MT i jest to wybór godny dzisiejszych czasów.


Użytkownik SimRacer edytował ten post 11:16, 18.04.2019

  • 1

#146 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:07, 20.04.2019

Mylisz się bardzo sugerując że skrzynia AT w Acco 8g pojedzie szybciej ze startu niż MT. Ta konkretna skrzynia przymula auto i w moim odczuciu trzeba być dyletantem w temacie aby twierdzić inaczej (gdyby to było dsg to co innego), jest mega wygodna, komfortowa ale osiągi zmniejsza konkretnie.
Fakty są takie, osiągi w kwestii przyspieszenia (elastyczność ciężko porównać przy skrzyniach MT i AT) 8gen z 2.4 i AT są takie jak 8gen z 2.0 i MT
  • 0

#147 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:33, 20.04.2019

No nie wystartuje szybciej, chociażby z powodu dłuższych biegów i niemożności katapultowania się z np. 4k RPM. Ale też w MT kolejne zmiany na wyższy bieg można skopać i brutalnie mechanizmy traktując skrócić ich żywot - a w AT całość sprowadza się do gazu w podłogę i już. Zawsze tak samo szybko (lub wolno jak ktoś uzna).
Chyba o to SimRacerowi chodziło ;)
  • 0

#148 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:45, 20.04.2019

Raczej nie o to mu chodziło.

Jak ktoś biegów nie umie zmieniać to nie argument podobnie trwałość skrzyń. Gaz w podłogę w AT szczególnie na zimnym oleju to robienie kuku skrzyni ale to wie każdy świadomy user AT. Koszty naprawy skrzyni to kolejna strona medalu dlatego najczęściej używana wpada.

Jakbym nowe auto brał to tylko automat
  • 0

#149 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:05, 20.04.2019

Zakładam że kierowca nie jest nierozgarniętym barbarzyńcą, katującym pojazd bez wcześniejszego osiągnięcia temperatur roboczych "płynów ustrojowych".

Poza tym: niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy w życiu nie skopał zmiany biegu w manualu ;)
  • 0

#150 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:33, 21.04.2019

Mylisz się bardzo sugerując że skrzynia AT w Acco 8g pojedzie szybciej ze startu niż MT.



Najwyraźniej źle zrozumiałeś co napisałem. Nie sugeruję, że ze startu AT jest szybsza bo to absurd. Miałem na myśli ogólne wykorzystanie skrzyni AT na co dzień i to co zyskujemy.
Praca AT jest cały czas tak samo efektywna w prędkości jej działania. W przypadku MT nawet sprawny kierowca używa jej w sposób efektywny tylko kiedy ma na to ochotę. Nikt przecież nie będzie machał non stop wajchą i sprzęgłem jakby jechał odcinek specjalny. Do tego to się sprowadza.
Cały czas uważam, że od strony czysto sportowej Acco z MT będzie szybsze. Stąd z resztą moje wcześniejsze dylematy przed zakupem.
Jednak do poruszania się na co dzień, nawet tego dynamicznego, AT po prostu będzie lepiej wypadać.
Notabene nawet na kreskę jak chcę się spróbować z kimś z pod świateł, to raczej nie palę gumy jak burak, tylko staram się ruszyć nie tracąc wiele przyczepności i sprzęgło z wajchą błyskawicznie w punkt z najwyższych obrotów trafić musi.
A jednak żeby mieć te 8s czy mniej to musi zdrowo zamielić - bo to właśnie start jest decydujący. Na co dzień tak się nie jeździ :P

Stąd uważam, że AT w ogólnym rozrachunku jest efektywniejsza i oczywiście wygodniejsza. Tylko czemu nie dali tych 6 biegów...

Użytkownik SimRacer edytował ten post 17:02, 21.11.2019

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, manual, automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq