Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420

VII katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#61 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 602 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:10, 15.02.2017

Aż tak łopatologicznie nie musisz tłumaczyć :) Jest zakres obrotów przy których wtryskiwacze podają paliwo w trybie biegu jałowego by zapewnić płynność, bodajże poniżej 3000 obrotów.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#62 michniu

michniu
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:z daleka ;p
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 17.02.2017

Koledzy, piszę gdyż potrzebuję rady, dziś podczas jazdy wyskoczył check engine a sam nie jestem specem od mechaniki samochodowej ;p szybka diagnoza spinaczem, 6 długich i 7 krótkich czyli błąd 67 (po sprawdzeniu na forum: Catalyst system Efficiency below Threshold Malfunctioning or defective catalyst system).

 

Teraz pytanie, czy ten błąd wiąże się stricte z wymianą katalizatora czy na razie skasować błąd i się nie przejmować? - jakieś 700km temu zostały wymienione świece - pytanie czy ten błąd może być powiązany z wymianą świec?

 

Jeśli nie, to czy na tym błędzie (po skasowaniu lub nie) mogę zrobić dwie, trzy trasy po 400km zanim wymienię katalizator ? - pytam, bo nie chcę aby samochód "stanął" w szczerym polu podczas podróży :)

 

Acco VII, 2.0 benzyna, brak lpg, 242k km na liczniku.


  • 0

#63 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 15:50, 17.02.2017

Hej :)

Koledzy, piszę gdyż potrzebuję rady, dziś podczas jazdy wyskoczył check engine a sam nie jestem specem od mechaniki samochodowej ;p szybka diagnoza spinaczem, 6 długich i 7 krótkich czyli błąd 67 (po sprawdzeniu na forum: Catalyst system Efficiency below Threshold Malfunctioning or defective catalyst system).
Teraz pytanie, czy ten błąd wiąże się stricte z wymianą katalizatora czy na razie skasować błąd i się nie przejmować?

Kolego michniu, przeniosłem Twoją wypowiedź do właściwego tematu - czytaj od początku...

Pozdrawiam
Tomek

P.S. zobacz np. moje perypetie z tym błędem...
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#64 michniu

michniu
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:z daleka ;p
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 17.02.2017

Statom dzięki za odpowiedź i przeniesienie postu ;) przeczytałem cały ten wątek i inne pokrewne, z tego co widzę, to raczej na tym błędzie można jeździć...spróbuję najpierw wymienić świece na inne i zobaczymy, pytanie jak skasować ten błąd? (szukałem, ale nie znalazłem) można to zrobić nie posiadając żadnego "sprzętu"?


Użytkownik michniu edytował ten post 19:44, 17.02.2017

  • 0

#65 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 20:49, 17.02.2017

Najtańsze rozwiązanie ELM327 i tel. z np.Torque (wystarczy wersja darmowa).
Jeszcze taniej będzie jak podjedziesz do kogoś kto ma ;)

P.S. do kasowania błędów silnika, silnik musi być wyłączony (a zapłon oczywiście włączony).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#66 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:39, 17.02.2017

Statom dzięki za odpowiedź i przeniesienie postu ;) przeczytałem cały ten wątek i inne pokrewne, z tego co widzę, to raczej na tym błędzie można jeździć...spróbuję najpierw wymienić świece na inne i zobaczymy, pytanie jak skasować ten błąd? (szukałem, ale nie znalazłem) można to zrobić nie posiadając żadnego "sprzętu"?

Słabo szukałeś...błąd skasujesz bez użycia komputera bez problemu poprzez odpięcie akumulatora na dłuższą chwilę...z tego co pamiętam można też wypiąć wtyczkę z eku... Jeśli problem będzie często wracał załuż emulator i będziesz miał spokój. Pozdro


Użytkownik AGENT edytował ten post 22:47, 17.02.2017

  • 0

#67 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 23:42, 17.02.2017

No tak - faktycznie Kolega ma rację, najtańsze rozwiązanie to odpięcie akumulatora, ale wiąże się z to choćby z programowaniem audio od początku (+ ew. nauka szyby i wolnych obrotów)...

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#68 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:54, 18.02.2017

...Jeśli problem będzie często wracał załuż emulator i będziesz miał spokój. Pozdro

 

Potwierdzam, z błędu raz na miesiąc po założeniu tulejki redukcyjnej dł. 1,5cm mam może raz na rok, po zatankowaniu gorszego paliwa.


  • 0

#69 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7015 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 67
Super

Napisano 10:47, 18.02.2017

No tak, ale tulejka nie rozwiązuje problemu, a jedynie go maskuje...
Ciekawe na ile musi być niesprawny katalizator, żeby auto nie przeszło przeglądu?

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#70 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 19.02.2017

No tak, ale tulejka nie rozwiązuje problemu, a jedynie go maskuje...
Ciekawe na ile musi być niesprawny katalizator, żeby auto nie przeszło przeglądu?

wysłane z fona

ja tylko odpowiedzialem na pytanie... i zaproponowałem jedno z rozwiazań. ja założyłem tulejke i mam spokój już bardzo dłiugo z tym błędem...mam też dylemat czy nie założyć decata...


No tak - faktycznie Kolega ma rację, najtańsze rozwiązanie to odpięcie akumulatora, ale wiąże się z to choćby z programowaniem audio od początku (+ ew. nauka szyby i wolnych obrotów)...

wysłane z fona

no tak stacje radiowe i ustawienia radia trzeba zaprogramować od początku...ale szyby i wolne obroty zaprogramowały mi się bez problemu same po jakimś czasie...


  • 0

#71 michniu

michniu
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:z daleka ;p
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe + Navi
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 22.02.2017

Błąd skasowany przez złącze odb2, jak na razie aby w kłuł w oczy, jeśli znowu wyskoczy to wymienię świece (niedawno były wymieniane na NGK) lub pomyślę nad emulatorem..dzięki wielkie za wszyskie rady i pomoc!


  • 0

#72 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:46, 22.02.2017

Wyskoczy. ;)


  • 0

#73 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:29, 07.06.2018

Cześć, moglibyście wskazać o jakie tulejki chodzi? Powiedziano mi żeby zrobić tego moda potrzebna jest jedna prosta i jedna kątowa.


  • 0

#74 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 301 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:20, 25.01.2019

Koledzy jak ja miałem w civicu EU7 problem z katalizatorem(P0420 wydajność katalizatora poniżej progu) to go zdemontowałem i kilka razy potraktowałem kretem do rur i wodą pod ciśnieniem i tak o to problem znikł a obecnie przejechał od naprawy 70 tyś km a całkowity niepotwierdzony przebieg to 270 tyś km.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq