Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablo

Pablo
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 06.01.2015

Witam,

mam pytanie do znawców AT. Otóż niedawno byłem w warsztacie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów i mechanik sprawdzał olej przy włączonym silniku. Powiedziałem mu że instrukcja mówi inaczej, on na to że zawsze tak sprawdza (nie chciał nawet słuchać innej teorii), a wybór pozostawia mnie. Temat był już poruszany na forum jednak dotyczył CR-V.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobna opinią?

 


  • 0

Paweł


#2 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:56, 06.01.2015

W mojej instrukcji pisze, że nagrzać, wyłączyć i w ciągu minuty sprawdzić poziom. Też mam oczywiście automat. Zmień mechanika.
 


  • 0

#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:35, 07.01.2015

Rozni producenci maja rozne metody sprawdzania poziomu oleju.

W Hondach z tego co wiem zawsze to bylo nagrzac odczekac I sprawdzic.


  • 0

#4 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:19, 07.01.2015

W mojej instrukcji pisze, że nagrzać, wyłączyć i w ciągu minuty sprawdzić poziom. Też mam oczywiście automat. Zmień mechanika.
 

Jako ASO popieram


  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#5 Pablo

Pablo
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 21.01.2015

Wczoraj byłem w Teo Motors w Poznaniu i tam też usłyszałem tylko i wyłącznie przy odpalonym silniku.


W poniedziałek jadę do serwisu na zmianę oleju w skrzyni. Ile udało się ściągnąć oleju w Waszych skrzyniach przy wymianie statycznej?


  • 0

Paweł


#6 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:23, 21.01.2015

U  Accordow od 1987 do 2008 znam tylko jedno:

 

- Silnik nagrzać do normalnej temperatury pracy. (Wiatrak włącza sie 1x)

Tzn. np. zrób rundę dookoła bloku, zaparkuj na poziomym podłożu i poczekaj aż się włączy wiatrak.

- Jak się włączy wiatrak to wyłącz = zgaś silnik!

- Sprawdź poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów natychmiast tzn. najlepiej  w ciągu 1 do 1,5 minuty od wyłączenia silnika.

- Wyjmij miarkę poziomu płynu (np. żółta rączka) ze skrzyni biegów i wytrzyj ją (bagnet) w czystą szmatkę.
- Włóż miarkę do skrzyni biegów.

- Wyjmij miarkę aby sprawdzić poziom płynu.

Wynik, chyba jasne: Poziom oleju musi być pomiędzy górnym a dolnym znakiem = pomiędzy MIN i MAX !
 

 

Ps.: Niekompetentnych mechaników w Polsce nie brakuje.

Smutne ale prawdziwe!


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:12, 22.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#7 onyx84

onyx84
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150 seryjnie, 185,1 KM (mapa)
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:56, 25.03.2015

A jak wygląda sprawa w acco v8?

Jaki olej polecacie do skrzyni AT 2.2 diesel? ile litrów mam kupić na wymianę?


  • 0

#8 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:07, 25.03.2015

A jak wygląda sprawa w acco v8?

Jaki olej polecacie do skrzyni AT 2.2 diesel? ile litrów mam kupić na wymianę?

Olej Honda ATF-Z1. Amen.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#9 onyx84

onyx84
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150 seryjnie, 185,1 KM (mapa)
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 25.03.2015

Olej Honda ATF-Z1. Amen.

Dziękuje za szybką odpowiedź. Chociaż nie kompletną... ile potrzebuję oleju na wymianę ??

 

No i znalazłem jeszcze coś takiego.

"Olej do automatycznej skrzyni biegów - Honda ATF-DW1"

 

czym one się różnią?


Użytkownik onyx84 edytował ten post 18:39, 25.03.2015

  • 0

#10 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:38, 25.03.2015

ile potrzebuję oleju na wymianę ??

 

No i znalazłem jeszcze coś takiego.

"Olej do automatycznej skrzyni biegów - Honda ATF-DW1"

 

czym one się różnią?

Na statyczną wymianę z miski potrzebujesz ok. 3 l ATF. Jeśli będziesz robił całkowitą dynamiczną wymianę, to powinieneś zaopatrzyć się w ok. 10 l ATF.

http://www.accordklu...ów/#entry478038

 

O co chodzi z DW1 i Z1 zerknij tu >> http://haparts.pl/08200-9008.html Może przy okazji skorzystasz i kupisz :)


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#11 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:44, 25.03.2015

Ludzie ciagle polecaja haparts jako dostawce oleju ATF-DW1 a ja za kazdym razem dodaje iz olej DW-1 z haparts jest olejem z rynku amerykasnkiego I jest to inny olej niz DW-1 europejski.

Oczywiscie jak ktos chce kupic wersje z USA I troche zaoszczedzic to skrzynia sie nie rozleci.

 

Ja w kazdym razie polecam wersje europejska w ASO okolo 120zl/litr jak kolega napisal potrzebujesz 3l do standardowej wymiany.


  • 0

#12 malik12345

malik12345
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:45, 27.03.2015

a jak dolac taki olej w takim accordzie z 2008 roku ?? Można przez miarkę ?


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:59, 27.03.2015

Do Accorda CM 2008 jest zalecany  ATF-Z1.

 

Z tego co znalazłem olej ATF uzupełnia się przez rurkę gdzie wchodzi miarka = bagnet.

 

Przy sprawdzaniu poziomu oleju miarka musi być prawidłowo wsadzona.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:02, 27.03.2015

Do Accorda CM 2008 jest zalecany ATF-Z1.

Z tego co znalazłem olej ATF uzupełnia się przez rurkę gdzie wchodzi miarka = bagnet.

Przy sprawdzaniu poziomu oleju miarka musi być prawidłowo wsadzona.

Aż dziwne, że nie zrobili śruby i wlewu oleju. Oszczędności?
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#15 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:15, 27.03.2015

Jeżeli chodzi o CG2 Coupe V6 1998 to ten Accord ma oddzielną śrubę do wlewania oleju.

 

Normalnie przy zmianie raz wlewasz olej i potem lata...wiele km jeździsz i nic nie uzupełniasz, więc po co dadatkowe śruby.

np. CM: na poczatku po 120.000 km albo po 8 latach, potem co 80.000 km albo po 4 latach.

 

Poziom oleju może się tylko zmniejszyć jak gdzieś jest skrzynia nieszczelna = jest cos nie tak.
 

np. w Coupe V6:

A - filler hole

44Nm - filler bolt

C - sealing washer

 

CoupeV6-AT.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:02, 27.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq