Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana napinacza paska wielorowkowego, rolki.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#31 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:12, 12.10.2016

Jak robisz samochody raz na 2 lata to tak


  • 0

#32 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:32, 12.10.2016

Jakie kombinowanie klucz oczkowy i przedłużka wystarczy. A inwestycja w zestaw którego raz użyjesz i rzucisz w kąt to bezsens
  • 0

Long May You Ran


#33 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:51, 13.10.2016

Silnik 2.0 i 2.4 ma ten sam napinacz i czy to samo łożysko 6203?
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#34 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:52, 13.10.2016

Nie wiem jakie ma 2l ale 2.4 ma 6203 .Dzisiaj wymieniłem całą rolkę.


  • 0

#35 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 19:27, 13.10.2016

To samo😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#36 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:51, 13.10.2016

Nie wiem jakie ma 2l ale 2.4 ma 6203 .Dzisiaj wymieniłem całą rolkę.

Podziękował  :)

Chodziło mi właśnie o 2.4.

To samo

 

Podziękował :)

 

Jutro kupuję SKF i do dzieła, bo troszkę szumiało ostatnio.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#37 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 03.04.2017

Witam,

 

Ostatnio w moim Accordzie pojawiły się 2 problemy - jeden słynny - drżenie silnika na biegu jałowym, a drugi bardziej niepokojący bo nie mogę znaleźć żadnych tematów na forum, które by coś podobnego poruszały. Chodzi o takie miarowe, cykliczne (tak około 2/3 razy na sekundę) słyszalne "ocieranie", chociaż nie jest to najlepsze słowo, gdzieś przy pasku wieloklinowym. Podejrzewam, że jakieś łożysko zaczyna mieć luz, chociaż zdecydowaną większość padających łożysk kojarzę ze świergotania. Poniżej przesyłam link do filmu, w którym słychać o co chodzi:

 

https://1drv.ms/v/s!...T8Q0imqcCkZqGMA

 

Około 2 miesiące temu wymieniałem pasek na oryginalny Bando. Samochód ma przejechane 146 tys. Przy wymianie paska miałem wrażenie, że napinacz ma delikatny luz na łożysku, ale nie wymieniałem go bo nie wiem jaka jest tolerancja luzu. Biorę go pod uwagę jako przyczynę, ale chciałbym się poradzić w jaki sposób to skutecznie zdiagnozować zanim zacznę sprawdzać wszystkie luzy po kolei z czego pewnie niewiele wyniknie.

 

A co do drżenia silnika na biegu jałowym to podejrzewam poduszkę przednią silnika. Przeglądając dziesiątki stron na forum wszystko na to wskazuje, bo problem występuje tylko na rozgrzanym silniku do około 90 stopni (na np 60 stopniach jest idealnie), po dodaniu delikatnie gazu nawet na 1000 obrotów też jest idealnie. Zauważyłem, że drgania maleją jak jestem na trasie - np zrobię 300km autostradami, a nasilają kiedy dużo jeżdżę po mieście. Ostatnio podczas tych kwietniowych upałów (ponad 20 stopni) drgania nie występowały, dopiero na drugi dzień zaś zaczęły być odczuwalne.

Żeby mieć jakieś odzwierciedlenie w liczbach zainstalowałem na telefonie aplikację do mierzenia wibracji (Wibrometr) i zmierzyłem średni poziom wibracji silnika kładąc telefon na silniku. Na zimnym (około 30 stopni) wibracje były na poziomie 3.2 (nie wiem jaka to skala), a na rozgrzanym 5.1. Wnioskuję, że te drgania powinny być tłumione przez napompowaną przednią poduszkę pneumatyczną silnika a nie są i drgania przenoszą się na obudowę. Chyba, że nie mam racji i silnik nie powinien tak mocno drgać? Testy wykonywałem na zapalonych światłach i wyłączonych wszystkich innych odbiornikach. 

Sądzę, że poduszka dopiero powoli pada i przy wyższych temperaturach potrafi się "uszczelnić" i utrzymać podciśnienie. Nie mam pomysłu w jaki sposób mógłbym sprawdzić szczelność takiej poduszki.

 

Wiem, że ten drugi temat był już 1000 razy wałkowany, czytałem chyba wszystko co udało mi się znaleźć, ale nie doszukałem się odpowiedzi na powyższe pytania. Zawsze to był opis dość ogólnikowy. 

 

Bardzo proszę o pomoc przy diagnozie, albo chociaż korektę jeżeli w jakiejś sprawie wysnułem złe wnioski.


Użytkownik dpietrzyk edytował ten post 21:45, 03.04.2017

  • 0

#38 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:10, 03.04.2017

Rozbebeszylem taka przednia poduszke z accorda. W srodku jest taka gumowa przepona, ktora parcieje i puszcza powietrze. Uklad pneumatyczny dziala tak, ze po podaniu podcisnienia przyciaga ta membrane i zmiekcza tymsamym poduszke na wolnych obrotach. Steruje tym zawor elektromagnetyczny w okolicy wtryskiwaczy. Sprawdzic ja mozna bardzo prosto. Odpinamy wezyk z tego elektrozaworu i np uzywajac pompki podcisnieniowej z manometrem, sprawdzic czy trzyma podcisnienie. Mozna tez poprosic kolezanke zeby wziela w usta ta rurke i mocno zassala, gdy policzki przez dluzsza chwile beda wklesniete, mozna uznac ze uklad jest szczelny :lol:.

 

 

A co do roznych szmerow w okolicy osprzetu, mozna to fajnie wychwycic stetoskopem, np takim jaki uzywaja lekarze, do nabycia w necie..


Użytkownik chrishonda edytował ten post 22:11, 03.04.2017

  • 0

#39 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 03.04.2017

Dzięki wielkie za wskazówki :) 

 

Test z pompką wydaje się bardzo prosty, chętnie go przeprowadzę - pewnie wszystko się wyjaśni. Natomiast co do pierwszego problemu to bardziej nurtuje mnie czy to na pewno mogą być łożyska? Wydaje się jakby częstotliwość tych dźwięków była mniejsza niż wskazywała by na to prędkość obrotu którejkolwiek rolki. Ale myślę, że faktycznie spróbuję sprawdzić stetoskopem źródło dźwięku i będę drążył dalej. 


  • 0

#40 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 03.04.2017

Pomysł z koleżanką bardzo oryginalny  :DD


  • 0

#41 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:41, 03.04.2017

A kto powiedzial ze trzeba pracowac przy aucie tylko w meskim gronie :-D.

 

Powiem tak, im wiecej doswiadczenia sie zdobywa to i tak zawsze sa jakies niespodzianki, czasem i lozysko moze stukac. Robiles test ze zdjeciem paska i uruchomieniem na chwile silnika? Najczesciej w osprzecie leci lozysko w rolce napinacza. Koszt kilkanascie zlotych, wymiana banalna. Napinacz dostaje tez czasem luzow, popma wspomagania tez lubi pohalasowac, no i alternator, w koncu kreci sie najszybciej.


Użytkownik chrishonda edytował ten post 22:43, 03.04.2017

  • 0

#42 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 03.04.2017

Właśnie przy wymianie paska miałem podejrzenia co do rolki napinacza, ale jakoś w głowie miałem tylko to "świergotanie".

Ok, zatem wiem z czym mam działać i biorę się jutro po pracy do roboty.


  • 0

#43 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:45, 19.04.2017

Kolego raczej wymiana łożyska rolki napinacza na niewiele się zda. Mam te same przypadki co Ty. Drganiami zbytnio się nie przejmuje natomiast to ocieranie nieco mnie martwi. Również jakieś 2-3 miesiące temu wymieniłem pasek na Bando bo stary mocno popiskiwał przy porannym starcie, wymieniłem również zapobiegawczo łożysko w rolce napinacza na Koyo o parametrach fabrycznych. I niestety to ocieranie występuje cały czas ;/ Nie wiem co może być tego przyczyną.


  • 0

#44 piotrwicha

piotrwicha
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:28, 19.04.2017

jesteście na bieżąco to podrzućcie numer paska alternatora.

wiem wiem szukałem jest dużo tematów i sprzeczne info


  • 0

#45 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:37, 19.04.2017

Pasek 7pk1760. Łożysko do rolki napinacza 6203 2rs (może być też z "c3").
Dotyczy benzyny 7gen.

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq