Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi 18" 8" ET - jakie najmniejsze

VIII ET 18x8J CU1 Dotz Shuriken

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#16 tobwac

tobwac
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:KGR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 08.01.2015

nie sadze zeby blotniki sie roznily

znalazlem takie foty jak to wygladalo u mnie niestety slabo to widac bo nie robilem zdjec zeby zobaczyc ile kolo wystaje

 

http://s757.photobuc...310450.jpg.html

 

http://s757.photobuc...308150.jpg.html


  • 0

#17 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 09.01.2015

nie sadze zeby blotniki sie roznily

znalazlem takie foty jak to wygladalo u mnie niestety slabo to widac bo nie robilem zdjec zeby zobaczyc ile kolo wystaje

 

http://s757.photobuc...310450.jpg.html

 

http://s757.photobuc...308150.jpg.html

Dzieki za odpowiedz i fotki. Wyglada ten setup bardzo zacnie. Chyba po prostu zamówię 2 szt ET40, jesli na przodzie bedą wystawać to pójda na tył. Kolejne dwie zamówię wówczas ET50.
Tylko nie wiem jak to sie ma potem do geometrii samochodu jesli przód i tył maja inne ET przy tej samej szerokości felgi i modelu...

B.


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#18 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:49, 09.01.2015

Będzie jeździć;-) Często spotyka się pozakładane dystanse np. tylko na tył aby wyrównać do całości.Jedyny minus to dużo większy problem przy np. rotacji opon po samochodzie /przed ząbkowaniem .Trzeba targać opony z felgii.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:52, 09.01.2015

  • 0
                       

#19 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 09.01.2015

Przy moich przebiegach rzedu 300-400 km miesiecznie to prędzej opony sparcieją niż sie zużyją i będą wymagały rotacji :)


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#20 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:32, 09.01.2015

:lol:

 

to bierz .... zacznij tak jak piszesz ....ET40


  • 0
                       

#21 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 13.01.2015

:lol:

 

to bierz .... zacznij tak jak piszesz ....ET40

Zamówione ET40 dzisiaj.

Rogal na japie po tym jak zobaczyłem dziś ten artykuł:
http://www.topgear.c...troit-2015-1-12


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#22 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 26.01.2015

Jeśli ktos w przyszłości by szukał podobnego tematu:

przy seryjnym zawiasie w CU1 wysunięcie z przodu wiecej niż 20mm na zewnątrz BĘDZIE wystawało.
dzis wlasnie przymierzyłem 18'' x 8J ET40 (czyli wysunięcie 21mm w porównaniu ze stockowym 7,5J ET55) z oponą 225/45/R18 z rantem - jest praktycznie równiutko z błotnikiem. Przy takiej oponie jest już minimalny stretch, przy szerszej, jak zalecana 235 "wystawanie" za błotnik mogloby być już dość niewyględne moim zdaniem.


Temat odhaczam jako rozwiązany i dziekuje wszystkim którzy tutaj doradzali :)

 

Załączony plik  BBS1.jpg   144,87 KB   29 Ilość pobrań

Załączony plik  BBS1a.jpg   163,21 KB   27 Ilość pobrań

Załączony plik  BBS2.JPG   88,38 KB   26 Ilość pobrań


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#23 mattheo

mattheo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Cieszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES-GT/Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 20.08.2015

Co sądzicie o felgach firmy Tomasson - 8.5J - ET40 na przód, na tył tak samo + dystans?

Opony 225/45/18.


  • 0

#24 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:36, 20.08.2015

Co sądzicie o felgach firmy Tomasson - 8.5J - ET40 na przód, na tył tak samo + dystans?

Opony 225/45/18.

Jak ja szukałem swego czasu to doszedłem do konkluzji, że przy ET40 to felga maksymalnie 8 cali aby z przodu nie wystawało. Przy feldze 8.5 musisz znaleźć coś z większym ET.


  • 0

#25 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 164
Wzorowa

Napisano 16:55, 20.08.2015

Dokładnie jak pisze rhaegar. Do tego większość TNx ma ramiona wystające na zewn. więc nawet przy większym ET może wystawać.


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#26 Bartek ACCORD VIII 2012

Bartek ACCORD VIII 2012
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 15.02.2019

Witam, zamierzam kupić felgi 18" do Accord VIII SEDAN 2.0. Model który mi się podoba występuje w 8,5J et42 oraz 7,5J et40, jest też opcja 18 8J et40 ale za kpl. 700zł drożej więc ostateczność. Chciałbym więc poprosić was o pomoc. Aktualnie mam założone stockowe 6,5 x 16 ET50
Z tego co się orientuje to pozostałe felgi stock mają parametry:
7,5 x 17 ET55
7,5 x 18 ET55
Oraz
Felgi zamienne pasujące:

7,5 x 17 ET50
7,5 x 18 ET50
7,5 x 18 ET55
8 x 18 ET45
7,5 x 19 ET45
8 x 19 ET45
Rozstaw śrub (PCD): 5*114,3.
Średnica wewnętrzna felgi 64,1 mm.

Korzystając z kalkulatora ET felg Univers.vot.pl oraz powyższych wpisów wnioskuję że 18 7,5 ET 40 będą optymalne na przód jak i tył. Sprzedawca felg odpisał cytuję "Według konfiguratora producenta , felgi powinny pasować" potwierdzicie?

Użytkownik Bartek ACCORD VIII 2012 edytował ten post 20:31, 15.02.2019

  • 0

#27 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:59, 15.02.2019

Przecież masz wyżej, i zdjęcia, i napisane, że 8" ET40 jest na równo.

Więc 7.5" ET40 też będzie pasować, ale schowa się o 6 milimetrów.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#28 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 21:10, 15.02.2019

Będą pasować. Z tyłu jest więcej miejsca w nadkolu, co pozwala zastosować felgę szerszą lub z mniejszym ET nawet o 20mm
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#29 Bartek ACCORD VIII 2012

Bartek ACCORD VIII 2012
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 16.02.2019

A jak się to ma do dopuszczalnego rozstawu kół, 1585mm x 0,02=31,7mm czyli po 15,85mm na stronę. Bo według kalkulatora przy stock 7,5 et55 krawędzie mojej felgi wysunął się na zewnątrz po 15mm, ale w porównaniu z moimi stock 6,5J et 50 wew. krawędź nowej felgi wejdzie 3mm w nadkole a zewnętrzna 23mm w stronę błotnika. Więc przekracza czy nie przekracza 1% odchyłki?
  • 0

#30 puchal

puchal
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:05, 07.01.2020

A jak się to ma do dopuszczalnego rozstawu kół, 1585mm x 0,02=31,7mm czyli po 15,85mm na stronę. Bo według kalkulatora przy stock 7,5 et55 krawędzie mojej felgi wysunął się na zewnątrz po 15mm, ale w porównaniu z moimi stock 6,5J et 50 wew. krawędź nowej felgi wejdzie 3mm w nadkole a zewnętrzna 23mm w stronę błotnika. Więc przekracza czy nie przekracza 1% odchyłki?

Z tym et to jest  skomplikowana sytuacja. Z jednej strony to ilość miejsca w nadkolu - od zewnątrz jest go sporo .... Z drugiej strony to kwestia zmiany et i wpływu tego zabiegu na prowadzenie. Niektórzy piszą "zakładaj felgi z et 40 jest równo z błotnikiem". Inni  znowu piszą że zmiana et to zmiana geometrii zwrotnic, kątów zataczania i  tym samym kwestii prowadzenia. I wszystko to jest prawdą, niestety. Nie wolno przesadzić z tym et i niewolno zbytnio " wypchnąć" felg na zewnątrz bo .... będzie kicha. Auto zacznie się źle prowadzić. Wiem, bo sam tego doświadczyłem, zakładając koła z et=40. Może warto się pochylić nad tematem i spróbować odpowiedzieć na pytanie. Gdzie jest granica zmiany fabrycznego ET? O ile można zmienić et bez znaczącego wpływu na prowadzenie auta ? Ja już wiem, że et=40 to jest za mało, a właściwie za dużo - to zbyt duża zmiana w zachowaniu auta, przynajmniej dla mnie. Honda Accord nie może prowadzić się jak taczka z krzywym i blaszanym kołem. A jakie są doświadczenia innych .. (?)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ET, 18x8J, CU1, Dotz, Shuriken

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq