Czesc,
wlasnie nabyłem takie felgi od znajomego, o takie:
http://e-katalog.int...wa-18-cala.html
I niestety zonk
Po "przymiarce" na samochodzie okazało sie ze lekko (1-1,5cm) wystają poza obrys samochodu, ciężko do dokładnie zweryfikowac. Problem polegał głównie na tym, że nie było czytelnie nabite na feldze ET i byłem święcie przekonany że to ET50.
Dopiero po przymiarce spojrzałem dokładniej na fakturę i po kodzie produktu doszedłem do tego że ET jest jednak 30.
Wiem że są kalkulatory tutaj na stronie itp itd - one bardzo dokładnie pokazują ile mm przesunięcia w porównaniu z fabryką jest i w którym kierunku, ale trudno z nich wyliczyć dokładnie ile jest na konkretnym samochodzie zapasu. Bo w serii zawsze jest zapas, a nie każdy lubi miec "schowane" koła, jak w serii.
Z tego co widze seryjne felgi są 17x7,5J ET55 (albo 50?), ale miedzy krawędzią felgi a krawędzią błotnika jest jeszcze troche zapasu. Tym samym można teoretycznie dokupic aftermarketowe felgi o mniejszym ET - pytanie tylko jak daleko można sie posunąć, żeby co najwyżej zrównac sie z błotnikiem? Te które kupilem to 18x8J ET30 i wystają.
Bardzo proszę o odpowiedź. Niestety wyszukiwarki producentów Felg "po samochodzie" daja czasem idiotyczne wyniki - kilka zwróciło wyniki ze felga 18x8J ET30 pasuje, co - jak sie boleśnie właśnie przekonałem - jest bzdurą
Innymi słowy - jakie bedzie minimalne ET dla felgi 18x8J zeby w VIII genie zrównać sie z błotnikiem, albo minimalnie sie pod nim schować, ale w żadnym wypadku nie wystawac.
Dzięki.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Felgi 18" 8" ET - jakie najmniejsze
#1
Napisano 09:41, 31.12.2014
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#2
Napisano 09:49, 31.12.2014
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCN1</strong></a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...trong>BażantoweCW3</strong></a></p>
<p> </p>
#3
Napisano 09:59, 31.12.2014
42-38, napewno nie mniejsze.
Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
no właśnie o to mi chodzi, żeby ktoś potwierdził np.
"u mnie felga 18x8J ET40 wchodzi i jest równo z błotnikiem, wiec to jest min. co możesz założyć"
albo może gdzieś w sieci jest kalkulator konkretnie pod Ako lub informacja/specyfikacja fabryczna podająca ile jest zapasu od fabrycznej felgi do krawędzi błotnika.
Ktoś może powiedzieć żebym sobie to sam wyliczył, ale to nie takie proste gdy w gre wchodza tak naprawde róznice kilku mm
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#4
Napisano 10:13, 31.12.2014
Ja mam u siebie 8X18 ET 48. I moim zdaniem,przod jest na rowno...ewentualnie mozna zalozyc ET 45.
Natomiast,zeby tyl byl takze na rowno...potrzebuje ET o 10 mm mniejsze.
Czyli zakladamy dystanse,lub kupujemy na tyl felgi o mniejszym o 10 mm ET. Mam dystanse 18 mm ,i po zalozeniu ich na tyl, do tych felg...juz delikatnie
kolo wystaje.
Reasumujac....moim zdaniem, przod ET 45,tyl ET 35 przy feldze 8''. Oczywiscie,bez robienia'' murzynskiego festynu''.
To jest ''dostojna limuzyna'',a nie stuningowany GOLF 2.
Te dane,dotycza seryjnego zawieszenia...po obnizeniu,moze to wygladac inaczej.
Użytkownik gebek edytował ten post 10:36, 31.12.2014
#5
Napisano 11:33, 31.12.2014
Ja mam u siebie 8X18 ET 48. I moim zdaniem,przod jest na rowno...ewentualnie mozna zalozyc ET 45.
Natomiast,zeby tyl byl takze na rowno...potrzebuje ET o 10 mm mniejsze.
Czyli zakladamy dystanse,lub kupujemy na tyl felgi o mniejszym o 10 mm ET. Mam dystanse 18 mm ,i po zalozeniu ich na tyl, do tych felg...juz delikatnie
kolo wystaje.
Reasumujac....moim zdaniem, przod ET 45,tyl ET 35 przy feldze 8''. Oczywiscie,bez robienia'' murzynskiego festynu''.
To jest ''dostojna limuzyna'',a nie stuningowany GOLF 2.
Te dane,dotycza seryjnego zawieszenia...po obnizeniu,moze to wygladac inaczej.
Ooo...super. Dokładnie o takie coś mi chodziło. Jak bym chciał zrobić na "murzyna z berlina" to bym zostawił te wystające DOTZY, ale właśnie tego chcę uniknąć
Czyli tył jednak jest jakoś o 1 cm głebiej?
Masz może jakies fotki? Ewentualnie mozna gdzies zobaczyć jak to na Twoim wózku wygląda w WWA?
Dzieki
Użytkownik Ket Kievec edytował ten post 11:34, 31.12.2014
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#6
Napisano 12:03, 31.12.2014
Mozesz zobaczyc,ale dopiero po zimie.
Teraz ujezdzam seryjne 17''...ale mam z tylu te 18mm dystanse.
Do 7.5'' felgi,sa idealne...jest super rowno z blotnikiem.
#7
Napisano 13:21, 31.12.2014
Mozesz zobaczyc,ale dopiero po zimie.
Teraz ujezdzam seryjne 17''...ale mam z tylu te 18mm dystanse.
Do 7.5'' felgi,sa idealne...jest super rowno z blotnikiem.
hmm...ok czyli można wywnioskowac, że jest 18mm zapasu z tyłu. Z przodu pewnie odrobinę mniej.
tak czy inaczej dawałoby to "zlicowanie" przy 18x8J ET43.
upatrzylem sobie juz kolejny model kołek 18x8J ET40, ale chyba jednak bedzie wystawać...ehhh, przestaję lubić moją Honde
ale wlasnie chyba podsunąłeś mi pomysł jak to dokladnie zmierzyć
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#8
Napisano 13:33, 31.12.2014
Czarne jest piękne !
#9
Napisano 13:37, 31.12.2014
Pójdę dziś do garażu to zobaczę swoje 19 wiem ze na tyl musiałem dystans założyć 14mm
dzieki Dario, bede bardzo wdzieczny bo mi myszkla lata nad "Buy Now" i nie moge sie zdecydowac w obawie ze bede wystawać
http://www.steverink...hten/BBS_SR.jpg
Identyczne miałem w Preludzie 10 lat temu i sentyment został.
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#10
Napisano 13:39, 31.12.2014
Czarne jest piękne !
#11
Napisano 14:18, 31.12.2014
Czarne jest piękne !
#12
Napisano 14:29, 31.12.2014
Czyli tak felga 19 szer.8.5 et 45 przód raczej na zero 42 będzie minimalnie wystawać a na tył 42 można spokojnie zakładać bo ja przy tej szerokość fali mam dystans 12 mm i jest ok , w moim temacie od strony 19 do 25 jest walka z kolem;)
Bardzo Ci dziękuje.
8,5J @ ET 45 daje 23mm wysunięcia w porównaniu z fabrycznym.
W takim razie moge spokojnie kupic 8J @ ET40, bo to daje 21mm! Jupi
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
#13
Napisano 14:31, 31.12.2014
Nie ma za co Będziemy czekać na fotkiBardzo Ci dziękuje.
8,5J @ ET 45 daje 23mm wysunięcia w porównaniu z fabrycznym.
W takim razie moge spokojnie kupic 8J @ ET40, bo to daje 21mm! Jupi
Użytkownik darioo55 edytował ten post 14:31, 31.12.2014
Czarne jest piękne !
#14
Napisano 15:18, 02.01.2015
dziwne ze masz problem z takim ET i ze wystaje
mialem zalozone 19x8.5 ET35 z opona 245 i u mnie siadlo to rowno z blotnikiem z przodu na seryjnym zawieszeniu
#15
Napisano 21:08, 07.01.2015
dziwne ze masz problem z takim ET i ze wystaje
mialem zalozone 19x8.5 ET35 z opona 245 i u mnie siadlo to rowno z blotnikiem z przodu na seryjnym zawieszeniu
Może Type-S ma jakoś inaczej wyprofilowane błotniki?
ET30 wystawało konkretnie.
Felg jeszcze nie zamówiłem, cały czas sie waham - zmierzyłem tak, że przyłożyłem poziomicę do błotnika i wówczas suwmiarką odległość od opony do poziomicy w serii - wyszło zapasu 16mm z przodu i 30mm z tyłu. - przy serii 17x7,5J@225/50
...czyli jednak 18x8J ET45 bedzie na styk na przodzie, a z tyłu 18x8J ET31.
tyle ze to przy założeniu że bedzie takim sam balon. Można to ET zmniejszyć jeszcze robiąc naciąg na oponie. Opony 18 mam o takiej samej szerokości jak 17, czyli 225. Naciąg bedzie wiekszy, balon bedzie zatem wystawał nieco mniej, wiec pewnie ET40 bedzie na styk albo minimalnie, ok 3mm wystawał..
8,5 ET35 to 33mm na zewnątrz w porównaniu z serią. Nie uwierzę że to nie wystawało dopóki nie zobaczę foto
Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ET, 18x8J, CU1, Dotz, Shuriken
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , dziś, 18:04 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych