Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Felgi 18" 8" ET - jakie najmniejsze

VIII ET 18x8J CU1 Dotz Shuriken

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 31.12.2014

Czesc,

wlasnie nabyłem takie felgi od znajomego, o takie:
http://e-katalog.int...wa-18-cala.html

I niestety zonk :/

Po "przymiarce" na samochodzie okazało sie ze lekko (1-1,5cm) wystają poza obrys samochodu, ciężko do dokładnie zweryfikowac. Problem polegał głównie na tym, że nie było czytelnie nabite na feldze ET i byłem święcie przekonany że to ET50.
Dopiero po przymiarce spojrzałem dokładniej na fakturę i po kodzie produktu doszedłem do tego że ET jest jednak 30.

Wiem że są kalkulatory tutaj na stronie itp itd - one bardzo dokładnie pokazują ile mm przesunięcia w porównaniu z fabryką jest i w którym kierunku, ale trudno z nich wyliczyć dokładnie ile jest na konkretnym samochodzie zapasu. Bo w serii zawsze jest zapas, a nie każdy lubi miec "schowane" koła, jak w serii.

Z tego co widze seryjne felgi są 17x7,5J ET55 (albo 50?), ale miedzy krawędzią felgi a krawędzią błotnika jest jeszcze troche zapasu. Tym samym można teoretycznie dokupic aftermarketowe felgi o mniejszym ET - pytanie tylko jak daleko można sie posunąć, żeby co najwyżej zrównac sie z błotnikiem? Te które kupilem to 18x8J ET30 i wystają.

Bardzo proszę o odpowiedź. Niestety wyszukiwarki producentów Felg "po samochodzie" daja czasem idiotyczne wyniki - kilka zwróciło wyniki ze felga 18x8J ET30 pasuje, co - jak sie boleśnie właśnie przekonałem - jest bzdurą :)


Innymi słowy - jakie bedzie minimalne ET dla felgi 18x8J zeby w VIII genie zrównać sie z błotnikiem, albo minimalnie sie pod nim schować, ale w żadnym wypadku nie wystawac.

Dzięki.


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#2 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 458 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:49, 31.12.2014

42-38, napewno nie mniejsze.


Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk
  • 0

#3 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 31.12.2014

42-38, napewno nie mniejsze.


Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk

no właśnie o to mi chodzi, żeby ktoś potwierdził np.
"u mnie felga 18x8J ET40 wchodzi i jest równo z błotnikiem, wiec to jest min. co możesz założyć"
albo może gdzieś w sieci jest kalkulator konkretnie pod Ako lub informacja/specyfikacja fabryczna podająca ile jest zapasu od fabrycznej felgi do krawędzi błotnika.
Ktoś może powiedzieć żebym sobie to sam wyliczył, ale to nie takie proste gdy w gre wchodza tak naprawde róznice kilku mm :)


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#4 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:13, 31.12.2014

Ja mam u siebie 8X18 ET 48. I moim zdaniem,przod jest na rowno...ewentualnie mozna zalozyc ET 45.

Natomiast,zeby tyl byl takze na rowno...potrzebuje ET o 10 mm mniejsze.

Czyli zakladamy dystanse,lub kupujemy na tyl felgi o mniejszym o 10 mm ET. Mam dystanse 18 mm ,i po zalozeniu ich na tyl, do tych felg...juz delikatnie

kolo wystaje.

Reasumujac....moim zdaniem, przod ET 45,tyl ET 35 przy feldze 8''. Oczywiscie,bez robienia'' murzynskiego festynu''.

To jest ''dostojna limuzyna'',a nie stuningowany GOLF 2.

Te dane,dotycza seryjnego zawieszenia...po obnizeniu,moze to wygladac inaczej.


Użytkownik gebek edytował ten post 10:36, 31.12.2014

  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#5 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 31.12.2014

Ja mam u siebie 8X18 ET 48. I moim zdaniem,przod jest na rowno...ewentualnie mozna zalozyc ET 45.

Natomiast,zeby tyl byl takze na rowno...potrzebuje ET o 10 mm mniejsze.

Czyli zakladamy dystanse,lub kupujemy na tyl felgi o mniejszym o 10 mm ET. Mam dystanse 18 mm ,i po zalozeniu ich na tyl, do tych felg...juz delikatnie

kolo wystaje.

Reasumujac....moim zdaniem, przod ET 45,tyl ET 35 przy feldze 8''. Oczywiscie,bez robienia'' murzynskiego festynu''.

To jest ''dostojna limuzyna'',a nie stuningowany GOLF 2.

Te dane,dotycza seryjnego zawieszenia...po obnizeniu,moze to wygladac inaczej.

Ooo...super. Dokładnie o takie coś mi chodziło. Jak bym chciał zrobić na "murzyna z berlina" to bym zostawił te wystające DOTZY, ale właśnie tego chcę uniknąć :)

Czyli tył jednak jest jakoś o 1 cm głebiej?

Masz może jakies fotki? Ewentualnie mozna gdzies zobaczyć jak to na Twoim wózku wygląda w WWA?

Dzieki
 


Użytkownik Ket Kievec edytował ten post 11:34, 31.12.2014

  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#6 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:03, 31.12.2014

Mozesz zobaczyc,ale dopiero po zimie.

Teraz ujezdzam seryjne 17''...ale mam z tylu te 18mm dystanse.

Do 7.5'' felgi,sa idealne...jest super rowno z blotnikiem.


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#7 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 31.12.2014

Mozesz zobaczyc,ale dopiero po zimie.

Teraz ujezdzam seryjne 17''...ale mam z tylu te 18mm dystanse.

Do 7.5'' felgi,sa idealne...jest super rowno z blotnikiem.

hmm...ok czyli można wywnioskowac, że jest 18mm zapasu z tyłu. Z przodu pewnie odrobinę mniej.
tak czy inaczej dawałoby to "zlicowanie" przy 18x8J ET43.

upatrzylem sobie juz kolejny model kołek 18x8J ET40, ale chyba jednak bedzie wystawać...ehhh, przestaję lubić moją Honde :)

ale wlasnie chyba podsunąłeś mi pomysł jak to dokladnie zmierzyć :)
 


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#8 darioo55

darioo55
  • Klubowicz
  • 727 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:33, 31.12.2014

Pójdę dziś do garażu to zobaczę swoje 19 wiem ze na tyl musiałem dystans założyć 14mm
  • 0
Czarne jest piękne !!!

#9 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:37, 31.12.2014

Pójdę dziś do garażu to zobaczę swoje 19 wiem ze na tyl musiałem dystans założyć 14mm

dzieki Dario, bede bardzo wdzieczny bo mi myszkla lata nad "Buy Now" i nie moge sie zdecydowac w obawie ze bede wystawać :)

http://www.steverink...hten/BBS_SR.jpg

Identyczne miałem w Preludzie 10 lat temu i sentyment został.


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#10 darioo55

darioo55
  • Klubowicz
  • 727 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:39, 31.12.2014

Dobra już idę ;)zaraz się odezwę co i jak
  • 0
Czarne jest piękne !!!

#11 darioo55

darioo55
  • Klubowicz
  • 727 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:18, 31.12.2014

Czyli tak felga 19 szer.8.5 et 45 przód raczej na zero 42 będzie minimalnie wystawać a na tył 42 można spokojnie zakładać bo ja przy tej szerokość fali mam dystans 12 mm i jest ok , w moim temacie od strony 19 do 25 jest walka z kolem;)
  • 1
Czarne jest piękne !!!

#12 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 31.12.2014

Czyli tak felga 19 szer.8.5 et 45 przód raczej na zero 42 będzie minimalnie wystawać a na tył 42 można spokojnie zakładać bo ja przy tej szerokość fali mam dystans 12 mm i jest ok , w moim temacie od strony 19 do 25 jest walka z kolem;)

Bardzo Ci dziękuje.
8,5J @ ET 45 daje 23mm wysunięcia w porównaniu z fabrycznym.
W takim razie moge spokojnie kupic 8J @ ET40, bo to daje 21mm! Jupi :)


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p


#13 darioo55

darioo55
  • Klubowicz
  • 727 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:31, 31.12.2014

Bardzo Ci dziękuje.
8,5J @ ET 45 daje 23mm wysunięcia w porównaniu z fabrycznym.
W takim razie moge spokojnie kupic 8J @ ET40, bo to daje 21mm! Jupi :)

Nie ma za co ;) Będziemy czekać na fotki

Użytkownik darioo55 edytował ten post 14:31, 31.12.2014

  • 0
Czarne jest piękne !!!

#14 tobwac

tobwac
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:KGR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 02.01.2015

dziwne ze masz problem z takim ET i ze wystaje

 

mialem zalozone 19x8.5 ET35 z opona 245 i u mnie siadlo to rowno z blotnikiem z przodu na seryjnym zawieszeniu


  • 0

#15 Ket Kievec

Ket Kievec
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:D.C.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R20A3 Exe Sedan
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 07.01.2015

dziwne ze masz problem z takim ET i ze wystaje

 

mialem zalozone 19x8.5 ET35 z opona 245 i u mnie siadlo to rowno z blotnikiem z przodu na seryjnym zawieszeniu

Może Type-S ma jakoś inaczej wyprofilowane błotniki?
ET30 wystawało konkretnie.

Felg jeszcze nie zamówiłem, cały czas sie waham - zmierzyłem tak, że przyłożyłem poziomicę do błotnika i wówczas suwmiarką odległość od opony do poziomicy w serii - wyszło zapasu 16mm z przodu i 30mm z tyłu. - przy serii 17x7,5J@225/50

...czyli jednak 18x8J ET45 bedzie na styk na przodzie, a z tyłu 18x8J ET31.

tyle ze to przy założeniu że bedzie takim sam balon. Można to ET zmniejszyć jeszcze robiąc naciąg na oponie. Opony 18 mam o takiej samej szerokości jak 17, czyli 225. Naciąg bedzie wiekszy, balon bedzie zatem wystawał nieco mniej, wiec pewnie ET40 bedzie na styk albo minimalnie, ok 3mm wystawał..

8,5 ET35 to 33mm na zewnątrz w porównaniu z serią. Nie uwierzę że to nie wystawało dopóki nie zobaczę foto :)


  • 0

Była: Prelude IV BB3, Jest: Ako VIII CU1, Będzie: NSX ;p






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ET, 18x8J, CU1, Dotz, Shuriken

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq