Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kontrolka ciśnienia oleju

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 21.12.2014

Siemanko! Mam nietypowy problem/pytanie. Czy kontrolka ciśnienia oleju odpowiada jeszcze za coś innego niż olej w silniku? Pojechałem dziś rano na stację po fajki, i kiedy wracałem przy ruszeniu i skręcie w lewo zapaliła mi się kontrolka, wspomaganie jak by przestało działać. Oczywiście od razu stop, sprawdziłem poziom oleju - jest taki jak być powinien, dosłownie parę dni temu sprawdzałem i też było wszystko ok. Po ponownym odpaleniu kontrolki już nie było, normalnie dojechałem do domu, i przy kolejnym ostrzejszym skręcie w lewo na podwórku znów to samo. Wiem, że mi coś leci z osłony na przegubie i będę to robił w święta, ale to chyba niemożliwe żeby zapalała się kontrolka. Teraz po 20 min od powrotu sprawdziłem poziom raz jeszcze - wszystko w jak najlepszym porządku, olej ma. Kompletnie nie mam pomysłów.


  • 0

#2 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:38, 21.12.2014

Z osłony na przegubie nie ma nic wspólnego z tym, kumpel miał tak samo jak robił ostrzejszy skręt mu się zaświecało po jeździł tydzień i zaczęła stukać panewka mocno i sprzedał auto. Prawdo podobnie masz do wymiany panewki spada Ci ciśnienie oleju dlatego czujnik świeci, albo pompa niedomaga i na skręcie mniej podaje oleju, ogólnie nic dobrego to nie wróży.


  • 0

#3 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:51, 21.12.2014

 wspomaganie jak by przestało działać.

wszystko w jak najlepszym porządku, olej ma.

 

Co z tym wspomaganiem, bo to jakby inny trop.

Brakuje informacji jaki ten olej jest i po jakim przebiegu.


  • 0

#4 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 21.12.2014

Olej wymienialem jakies 2 tys temu, po zakupie od razu, 5w50 mobil one taki jak lal poprzedni wlasciciel. Co do wspomagania no po prostu w momencie zapalenia kontrolki jak by wylaczalo sie wspomaganie, kiera ciezko chodzila.


W sumie teraz wpadłem na to, że może pasek za słabo naciągnięty od wspomagania? Bo robiłem rozrząd parę dni temu.


Użytkownik florenso edytował ten post 12:31, 21.12.2014

  • 0

#5 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:00, 21.12.2014

Olej wymienialem jakies 2 tys temu, po zakupie od razu, 5w50 mobil one taki jak lal poprzedni wlasciciel. Co do wspomagania no po prostu w momencie zapalenia kontrolki jak by wylaczalo sie wspomaganie, kiera ciezko chodzila.

 

Jak poprzedni właściciel lał olej 5W50 to pewnie nie bez przyczyny. Taki olej zostawia grubszą powłokę filmu olejowego na cylindrach i lepiej uszczelnia silnik, ale to nie znaczy że jest zły. Gdybyś wlał 5W30 to kontrolka ciśnienia oleju mogłoby się świecić cały czas i to by wyjaśniało sprawę.

Jak chcesz dłużej pojeździć  tym autem to pewnie nie obejdzie się bez dokładnego sprawdzenia stanu silnika przez jakiegoś speca. Panewki czy pompa jest do kupienia i praca dla średnio doświadczonego amatorskiego mechanika do wykonania. W tej chwili jest to wróżenie z fusów.

 

To wspomaganie może być tylko złudzeniem. Mogłeś się usztywnić jak zobaczyłeś świecącą się kontrolkę.


  • 0

#6 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 21.12.2014

Wspomaganie nie jest złudzeniem i jestem tego w 100% pewien, zauważyłem kontrolkę oleju dlatego, że odcięło się wspomaganie, kiera zaczęła ciężko chodzić i to było powodem spojrzenia na deskę... Stało się to dwa razy w odstępie 20-30 minut, za każdym razem to samo, ostry skręt - odcięcie wspomagania + kontrolka oleju, także na pewno to nie wynikło ze strachu. Co do naprawy, raczej bez problemu zrobię to samemu, od 2 lat pracuję w serwisie ciężarówek to coś tam umiem, a w razie czego jest tata z 20-letnim doświadczeniem, tylko po prostu miałem w planach kompleksowo wyremontować sobie silnik w wakacje, gdyż teraz 2 weekendy w miesiącu potrzebuję samochodu (studia zaoczne), a potem na spokojnie można sobie dłubać i miałbym czas na uzbieranie pieniążków, przyjrzę się temu głębiej, popytam znajomych mechaników, może ktoś na forum jeszcze coś doradzi... Mam nadzieję, że obędzie się bez wywalania silnika.


  • 0

#7 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:16, 21.12.2014

Wspomaganie nie jest złudzeniem i jestem tego w 100% pewien, zauważyłem kontrolkę oleju dlatego, że odcięło się wspomaganie, kiera zaczęła ciężko chodzić i to było powodem spojrzenia na deskę...

Jeszcze możesz sprawdzić czy zapisały się jakieś błędy w komputerze. Może to coś wyjaśnić. Dziwne połączenie z tym wspomaganiem. Tak jakby ktoś coś pozmieniał w elektryce. Podepnij jakiś konkretny skaner błędów pod OBD II. Nie wiem jednak jak jest w twojej wersji z tym gniazdem.


Użytkownik LK3 edytował ten post 15:18, 21.12.2014

  • 0

#8 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 21.12.2014

Mam obd, mam, umowilem sie juz ze znajomym elektrykiem, moze to cos wyjasni. Ogolnie check jakis czas mi sie palil ale nie bylo zadnych zmian w zachowaniu auta wiec sie nie spieszylem za bardzo z tym, jakis tydzien temu zgasl, a na kompa juz sie umawiam i umawiam i nie moge sie umowic bo elektryk z roboty na innej zmianie jest i nie ma kiedy sie zgadac, no ale teraz w swieta mowil ze da rade. Tak po cichu licze na to, ze wlasnie pompa nie domaga, bo uzywka az tak droga nie jest, a wymiana to w zasadzie pol godzinki roboty.


Użytkownik florenso edytował ten post 15:28, 21.12.2014

  • 0

#9 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 16:55, 21.12.2014

a nie szybciej wziąć spinacz i wymrugać co to w ogóle jest?


  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#10 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:59, 21.12.2014

Za duzo roboty w domu teraz a samochodu nie potrzebuje w najblizszym czasie to wole poczekac ;p


  • 0

#11 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:06, 21.12.2014

Ale samodiognostykę wykonuje się w kilka chwil i na pewno wskaże kierunek poszukiwań 


  • 0

#12 florenso

florenso
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Inowrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 21.12.2014

Dobra z rańca lece do garażu i zdam relacje :D


  • 0

#13 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:46, 21.12.2014

a nie szybciej wziąć spinacz i wymrugać co to w ogóle jest?

 

Czy tym spinaczem odczyta też zamrożone ramki?

 

http://www.e-volt.pl...ramki_s_39.html


  • 0

#14 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:26, 21.12.2014

Ze co ?do oleju to nie zgasl Ci czasem w tym momencie? Czasem tez gubi sie cisnienie jak ostro zakret bierzesz albo rondo, bo olej przeleje sie na bok i smok ciagnie powietrze. Inny powod to zuzyte panewy, przytkane kanaly lub po prostu walniety czujnik. Nie lekcewaz tylko zmierz ciśnienie oleju. A samodiagnostyka swoja droga, aczkolwiek w przypadku kontrolki oleju to bledu zadnego nie wywali...


  • 0

#15 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:38, 21.12.2014

Że co? A samodiagnostyka swoja droga, aczkolwiek w przypadku kontrolki oleju to bledu zadnego nie wywali...

 

florenso pisał wcześniej: "Ogolnie check jakis czas mi sie palil ale nie bylo zadnych zmian w zachowaniu auta"

 

Miał też problemy ze wspomaganiem.

 

To samo co ty napisał na samym początku CiviT


Użytkownik LK3 edytował ten post 18:39, 21.12.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq