Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne dzwieki po zmianie rozrzadu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 05.10.2008

Witam

Po zmianie rozrzadu (paski, napinacze, pompa wody) pojawily mi sie objawy jak na filmiku ponizej. Dokladnie tak samo. co ciekawe byly montowane dwie pompy wody - pierwsza GMB grala na wolnych obrotach - okazalo sie ze ciezko chodzi. Wymieniono na pompe firmy Ruville i teraz pojawil sie ten dzwiek przy 1000 obr/min. Co to moze byc ?? gdzies wyczytalem ze to moze byc za mocno napiety pasek.

Oto filmik : http://pl.youtube.co...h?v=shMCT7yuXpA

pomocy :)

Pozdrawiam,
Jaro.

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:02, 05.10.2008

Zbyt mocno naciągnięty pasek alternatora. Wyreguluj jeszcze sobie zawory (tak przy okazji, żeby Accord lepiej śmigał).

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:57, 05.10.2008

a napewno wymienili ci lozyska napinaczy paskow?
ja bym obstawial na to lozysko, albo nie wymienili na nowe albo za slabo naciagneli ;-) :roll:

a czy pod maska jest taki dzwiek
http://pl.youtube.co...feature=related

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:06, 05.10.2008

Jestem pewien,że nie chodzi tu raczej o nową pompę wody,obstawiam na któreś z łożysk jak wspomniał Trujson.Byłeś przy montażu rozrządu czy tylko zaufałeś mechanikom.Jedna pompa może się zdarzyć wadliwa ale i z drugą coś nie tak? to raczej niemożliwe.

#5 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:22, 05.10.2008

Nie ma takich dzwiekow jak na filmie Trujsona. silnik chodzi super oprocz momentu 1000 obrotow - jest dokladnie tak jak na filmie ktory zamiescilem. Patrzylem na pasek alternatora - jest o wiele mocniej naciagniety niz ten od pompy wspomagania ... przy zmianie drugiej pompy wody mowilem mu ze mi raz ten pasek zawyl strasznie - moze podciagnal troche ... a stare czesci wymienil bo je dostalem na powrot - oba napinacze, 4 paski i pompa stara. Zreszta stary rozrzad byl w idealnym stanie tylko wiek - 3 lata.
I jeszcze fakt ze przed wymiana drugiej pompy (czyli juz na nowym rozrzadzie) nie bylo tego dzwieku przy 1000 obr ....
Jutro do niego uderze - moze to faktycznie pasek alternatora.

Pozdrawiam,
Jaro

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:35, 05.10.2008

Z paskami to mogę się zgodzić i też na podobnym moim przykładzie,że zły naciąg ma wpływ na pracę elementów,a i zdarzyło mi się,że jeden (słabego producenta)piszczał (nic nie pomagały próby z naciąganiem) a drugi dobrej japońskiej firmy od razu po nałożeniu spisywał się rewelacyjnie i nawet po ułożeniu nie musiałem go naciągać.

#7 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:49, 06.10.2008

Jak posłuchałem filmu Trujsona to normalnie mi się przypomniał klekot uszkodzonego wariatora faz rozrządu w AR 156 :mrgreen: Aż mnie ciary przeszły na samo wspomnienie tego cudownego wynalazku co to wytrzymywał max 40 tys km.

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#8 szagratus

szagratus
  • Forumowicz
  • 61 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 06.10.2008

Witam ponownie.

No jestem po wizycie u mechanika - poluzowanie paska na alternatorze nic nie dalo. Zreszta juz na wstepie mi powiedzial ze nic nie da :-). Okazuje sie ze mowil mi o tym wlasnie dzwieku jak odbieralem samochod - jest to po prostu dzwiek zebow paska na kole zebatym. Wedlug niego brzmi on tak jakby byl za bardzo naciagniety pasek - ale powiedzial rowniez ze tam sa autonapinacze i wg niego nie jest bardzo naciagniety ten pasek. Byc moze to wina paska - zeby moga miec troszeczke inny modul (czyli ksztalt) niz kolo zebate (w koncu ono zrobilo 145 tys.).

Teraz pytanie - czy ktos slyszal o firmie JAPANPARTS ?? bo czesci mialem od nich. Oryginalnie siedzialy w hondzinie paski gatesa z logiem hondy i napinacze koyo. I teraz co ciekawe te czesci z japanparts sa drozsze od gatesa ... ale czy dobre ?? ktos z was spotkal sie albo mial od nich czesci ??

Mechanior powiedzial ze moge smialo jezdzic - nic nie powinno sie stac. Ten dzwiek powinien troszke ucichnac ale nie zniknie ... W sumie umowilem sie wstepnie ze za 2 tygodnie dam mu znac czy wymieniam paski i napiczacze na inne ... i nie wiem co zrobie, mam jeszcze namiary na innego czlowieka ktory ponoc tylko hondami sie zajmuje - podjade i zasiegne drugiej opinii. No i jak mnie ten dzwiek bedzie wnerwial to tez wymienie ;-). A narazie jezdze bo oprocz tego dzwieku jak na filmie nic innego sie nie dzieje :-D

Dzieki za rady i pozdrawiam,
Jaro

#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:23, 06.10.2008

Jak masz brać pasek to poleciłbym tylko Gatesa,a Japanparts nie jest za najlepszy

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:09, 08.10.2008

Ktos mi odradzal Japanparts ale nie pamietam czemu...

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 21.10.2008

Kolego szagratus, właśnie zmieniłem rozrząd i mam identyczne objawy jak w zamieszczonym przez Ciebie filmiku. Możesz mi napisać, co Ci poradził mechanik? Bardzo mi na tym zależy, gdyż sam jestem w strachu aby się nic nie stało. Mój mechanik mówi, że tak jest po świeżo założonym rozrządzie i to z biegiem czasu się ułoży. Jednak dla mnie nie jest to satysfakcjonujące wyjaśnienie. Z góry dzięki.

#12 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 21.10.2008

jak ja kocham odpowiedzi miechaników ze to tak jest i zraz sie wytrze, ułoży, albo samo dopasuje !! masakra. Jak wymieniłem tuleje niedawno dolnego wahacza to wyjechałem i cos mi mega tarało taki megaliczny dzwiek. Mechanior mowi ze to rdza bo musieli troche stukac zeby wyjac wahacz i ta rdza sie gdzie dostala i teraz sie wyciera... swietnie ale ja ujechałem 10m i powiedzałem ze to na 100% zadna rdza tylko cos trze po wielu minach, wzdychaniach i mowienia o tym jak to ja sie nie znam wzieli auto na podnosnik i co ?? ooo faktycznie jedna blaszka sobie zatrła o piaste czy o cos tam i nagle sie okazało ze ja mam racje. Tak ze jak mi miechnior mowi ze tak jest to sie wytrze bedzie ok to nie wierze !!!! ma zrobic tak zeby bylo dobrze a nie cos sie docierało. Docierac to ja moge klocki bo to norma.

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:14, 22.10.2008

Tak jak słysze że to tak ma być,że to się dotrze,że to trzeba pojeździć to mi się nóż w kieszeni otwiera :evil:
Naprawdę ciężko znaleść dobrego mechanika, który odpowiada za swoje błędy.

#14 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:04, 22.10.2008

Ja jestem tydzien po wymianie rozrzadu i mogę Wam powiedzieć ze u mnie jest cisza! Silnik chodzi idealnie! Dodam ze jest tak od samego początku.

Jeśli chodzi o mechaników którzy mówią, że z czasem się "ułoży".... to mnie kur.. bierze jak przypomne sobie jak mi jeden spec wymieniał sprzegło w marcu... Po zamianie chodziło ono tak ze przy wyzszych obrotach nie bylo w stanie przenieść mocy na koła. Ślizgało się na maxa.

"Panie! Ułoży się! Trzeba pojeździć trochę..."

800km później to samo. Pojechałem do Romiego, rozebrał a tam od chu.. smaru na calej tarczy :/ Mechanior nawalił tego pełno na łożysko oporowe... za dużo.

Pozdro

#15 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 22.10.2008

pamietam jak wtedy Blade pisałes o tym ze sprzeglo ci nie daje rady jak sie VTEC właczy ale mowilesz ze narazie to tak ma byc.. bo kto wiedział ze mechanior popsul.
ja miałem rozrząd wymieniany rok temu i tez miałem i mam cisze wiec to tak u ciebie nie moze byc i raczej sie nie ułoży




IPB Skin By Virteq