Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SWAP hamulców z VIII do VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#46 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:41, 17.01.2018

Po pierwsze - nie chodzi o samą siłę hamowania ale o jej rozłożenie na powierzchni tarczy, o to jak jesteś w stanie miarowac hamowanie oraz o wytrzymałość na przegrzanie (gdy np hamujesz 2-3x pod rząd z dużej prędkości). Wtedy różnica w średnicy, grubości tarcz oraz ilości tloczkow ma kolosalne znaczenie.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#47 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:51, 17.01.2018

Stąd właśnie pytałem o odczucia po takim swapie :) Z czystej matematyki wychodzi że szału nie ma (przynajmniej przy swapie z 300-320mm). 


  • -1

#48 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:15, 17.01.2018

Ja będę się przesiadał na wiosnę z dwóch tłoczków w Coupe 282/28mm na zestaw z Type-S, to jak chwilę pojeżdżę, będę mógł powiedzieć, czy jest odczuwalna różnica.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#49 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:06, 17.01.2018

Ja mogę powiedzieć że przesiadka z oem 300mm na 1 tloczku na 320mm na 4 tloczkach jest kolosalna. Dopiero teraz mogę powiedzieć że samochód staje dęba.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0

#50 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:41, 17.01.2018

Do tego oczywiście trzeba dołożyć opony, bo tak naprawdę to one hamują... hamulce stanowią element pośredni pomiędzy samochodem, a kołami/oponami...
Jest pewien moment, po osiągnięciu którego różnicy w jakości jednokrotnego hamowania nie będzie... tak jak napisał Kolega tarjei86 - różnica będzie tylko w odporności układu na wielokrotne hamowanie/przegrzewanie, ew. w reakcji pojazdu na pedał hamulca...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#51 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:43, 18.01.2018

Nie zgodzę się.

Dotychczas byłem przekonany, że mam tragiczne opony, bo ABS cały czas chrupał na byle jakiej, nie suchej nawierzchni. Po zmianie hamulców jest ogromna różnica. Z tego względu, że moment czyli siła x ramie jest większy z powodu średnicy tarczy oraz sam ścisk na większej powierzchni tłoczków również jest mocniejszy, kosztem dłuższego skoku pedału.

 

Finalnie reakcja klocków na tarczę poprawia siłe hamowania na tyle, że czas zaciśnięcia hamulca, do odpuszczenia przez pompę pozwala na mocniejsze dohamowanie koła, więc hamowanie z ABSem jest skuteczniejsze.


  • 0

#52 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:23, 18.01.2018

No tak ..ale co to miało by zmienić w tarciu opony między asfaltem ?
Granica zerwania przyczepności i tak jest ta sama

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:27, 18.01.2018

  • 0
                       

#53 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:05, 19.01.2018

Że wzrost siły hamowania po odpuszczeniu hamulca przez pompę ABS do jego ponownego zaciśnięcia jest krótszy, więc opona również mocniej hamuje.

 

Można to sobie zobrazować np za pomocą sinusoidy, przy słabych hamulcach oraz wykresu prostokątnego przy idealnie szybko zaciskających się hamulcach. Maksymalna siła hamowania będzie większa, gdy hamulce szybciej osiągną wartość graniczną przyczepności.

 

Inaczej - cykl odpuszczania i zaciskania hamulca, realizowany pompą ABS jest tak samo "długi" natomiast osiągnięcie wartości granicznej poślizgu następuje wcześniej i na dłużej..


  • 0

#54 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:20, 20.05.2018

Panowie - trochę odkopię

Jest temat o montażu większych tylnych tarcz z CRV z użyciem adapterów (zacisk zostaje stary z VII). 

Jak sądzicie - dałoby się takie coś zrobić dla przednich hamulców? 

 

Oryginalna tarcza 300mm x25mm http://www.brakepart...125-0174-1.html

Tarcze z mazdy 320mm x25mm  http://www.brakepart...125-0195-1.html

mazda ma troszkę większe odsadzenie, co trzeba wziąć pod uwagę przy projekcie adapterów. 

 

Plan zakłada montaż tarcz 320mm x25 + OEM klocki i zaciski z VII pod tarcze 300mm zamontowane na adapterach. 

W ten sposób "tanim kosztem" można mieć mocniejsze hamulce. 

Swap na kpl z VIII to ponad 1,5k wydatków. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 12:22, 20.05.2018

  • 0

#55 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:33, 20.05.2018

Czy ja wiem czy tanim... Wciąż zostaje jeden tloczek na przedniej osi. A musi obsłużyć większą tarcze, gdzie na przodzie ma do czynienia z duzo większymi przeciążeniami. Ponadto jest jeszcze kilka kwestii:
1. Czy zacisk z 300 obsłuży odpowiedni klocek, aby wykorzystać powierzchnię tarczy, bo może się okazać że nie będzie zbieralo całej tarczy i wtedy straszna lipa będzie.
2. Otwór centrujacy w Mazdzie jest mniejszy jak dobrze kojarzę. A więc każdorazowo musisz rozwiercac tarcze.. A to musi być zrobione z głową.
3. Osadzenie tarczy nie jest bez znaczenia dla Piast itp

Jak weźmiesz za i przeciw moze się okazać że nie wyjdzie wcale taniej, stracisz kupę czasu a efekt będzie mizerny. I raczej tak sądzę.

Wysłane z mojego P20 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 14:35, 20.05.2018

  • 0

#56 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:16, 20.05.2018

Jak wyzej

Wcale to nie wyjdzie taniej a i tak naprawde to moze sie okazac ze nie wyjdzie wcale.

Co dwa tloczki to dwa tloczki, a jeszcze lepiej cztery :D
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#57 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:13, 23.05.2018

Niby taniej, ale efekt nieporównywalny do nakładu pracy przy organizowaniu adaptera. Tak jest przynajmniej zestaw plug and play.


  • 0

#58 stefikj

stefikj
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:04, 23.05.2018

Witam,

cały czas chodzi mi po głowie swap przednich hamulców z Acco VIII na 320mm. Przeczytałem sporo tematów nie mniej jednak nigdzie nie ma potwierdzenia, że będzie to grało z felgami OEM honda 17"  Type r / s / sport polift.

 

Dodatkowo jeśli chodzi o tylne hamulce to mi wystrczy zmiana tarcz z 260mm na 280mm z acco VIII.

znalazłęm poniższy temat:

TSX 260-280 upgrade

 

 

Jeśli o mnie chozi to Mnie by to urządzało takie rozwiązanie aby pozostawić zaciski OEM jedynie zmienić jarzmo. Ma ktoś może dostęp do numeru części z Hondy Accord Hybrid 06 ?? może są dostępne jakieś zamienniki.  

Ewentualnie czy uważacie, że pozostawienie całego zacisku z jarzmem OEM accord VII i zastosowanie adaptera 10mm i aby odsunąć zacisk rozwiązało by temat ??

 

 

Pozdrawiam


  • 0

#59 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:34, 24.05.2018

Kolega przeciez na w materiale ktory zamiesxiles ta acura ma inny caly zacisk niz w acco 7 gen
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#60 jahrasta

jahrasta
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 24.05.2018

Witam,
cały czas chodzi mi po głowie swap przednich hamulców z Acco VIII na 320mm. Przeczytałem sporo tematów nie mniej jednak nigdzie nie ma potwierdzenia, że będzie to grało z felgami OEM honda 17" Type r / s / sport polift.

Dodatkowo jeśli chodzi o tylne hamulce to mi wystrczy zmiana tarcz z 260mm na 280mm z acco VIII.
znalazłęm poniższy temat:
TSX 260-280 upgrade


Jeśli o mnie chozi to Mnie by to urządzało takie rozwiązanie aby pozostawić zaciski OEM jedynie zmienić jarzmo. Ma ktoś może dostęp do numeru części z Hondy Accord Hybrid 06 ?? może są dostępne jakieś zamienniki.
Ewentualnie czy uważacie, że pozostawienie całego zacisku z jarzmem OEM accord VII i zastosowanie adaptera 10mm i aby odsunąć zacisk rozwiązało by temat ??


Pozdrawiam


zobacz sobie u mnie w temacie, fakt, że zostaje max 5 mm nawet pewnie nie ale siedzą :) jakby mało było to fairfax również zakładał na testy
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq