Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Sciaganie w prawo

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#16 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:37, 08.01.2015

No więc tak,tuleje wahaczy przednich wymienione z zamienników na oryginalne z ASO Szczecin i gumy twardsze dzieki czemu autko jedzie teraz tak jak należy tzn bez wyraznego ściągania w prawo. Jeśli ktoś bierze sie za wymiane tych części to polecam  tuleje z ASO za b niska cene( jak na ASO) 70 pln/szt.


  • 1

#17 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 23.01.2020

Ja również taki problem posiadam. W jeździe miejskiej jest w miarę ok, ale na drodze szybkiego ruchu muszę trzymać kierownicę bo chce kręcić w prawo. Tuleje wymieniałem niestety na zamienniki. Ale u mnie jest jeszcze takie zjawisko, że startując mocniej spod świateł (kierownica i koła na wprost oczywiście) kierownica lekko skręca w prawo... i w takim przypadku też muszę trzymać prosto (geometria i zbieżność zrobiona). Pytanie z innej beczki czy w 2.0 i 2.4 są takie same tuleje? Oglądałem ostatnio filmik https://www.youtube....h?v=BVdrtu9HgsE (co prawda Audi) i w mocniejszej wersji tuleje są sztywniejsze. Ciekawe czy w accordzie jest tak samo... Eric czyli po zmianie tulei problem znikł całkowicie?


  • 0

#18 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:42, 24.01.2020

Tuleje wahacza sa takie same w kazdej wersji silnikowej, szkoda ze zamontowales zamienniki ktore zaraz bedziesz musial znow wymienic :/ Przeloz opony prod tyl i zobacz, jakie masz kola zamontowane?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#19 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:01, 24.01.2020

Koła 17 OEM. 225/50/17 opony nowe... Tak podejrzewałem że tuleje mogą być lipne. Zamówię ori komplet (cena faktycznie niska)

Użytkownik Antau edytował ten post 09:02, 24.01.2020

  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:38, 02.02.2020

Mogą
  • 0

#21 jablona44

jablona44
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 14.03.2024

No więc tak,tuleje wahaczy przednich wymienione z zamienników na oryginalne z ASO Szczecin i gumy twardsze dzieki czemu autko jedzie teraz tak jak należy tzn bez wyraznego ściągania w prawo. Jeśli ktoś bierze sie za wymiane tych części to polecam  tuleje z ASO za b niska cene( jak na ASO) 70 pln/szt.

Witam, czy wymieniałeś wszystkie 3 tuleje na jedną stronę z przodu (mam na myśli komplet)?   Czy ograniczyłeś się do konkretnej wymiany tulei?  Jeśli tak to prośba o podanie która wymieniałeś ( nr katalogowy 51391-TA0-A01 + 51393-SDA-A02 + 51810-TA0-A01 )  ?


  • 0

#22 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:03, 14.03.2024

wymieniaj wszystkie 3 na stronę, koszt wyciagnięcia wahacza z samochodu będzie porównywalny z kosztem zakupu jednej tulei, żeby naprawa miała jakikolwiek sens, trzeba obowiązkowo wymienić dwie tuleje które mocują wahacz do sanek, pozostaje trzecia tuleja od amorka, sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto zostawiać starą ponad 10-letnią biorąc pod uwagę koszt wyciągnięcia wahacza z samochodu

jeżeli robisz własnoręcznie to wymieniaj tę która się zużyła, ale zawsze parami L+P,  w najgorszym wypadku będziesz wyciągał 3 razy wahacze, dla mnie to nie ma najmniejszego sensu, ale ludzie różnie podchodzą do tematu, znam człowieka który wymieniał jedna tarczę hamulcową (na przodzie!!!) bo druga była jeszcze dobra, kupił oczywiście dwie bo tylko tak sprzedawali w sklepie, tę drugą odłożył w garażu a po chyba dwóch albo trzech latach zamontował...


  • 1

#23 jablona44

jablona44
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 15.03.2024

wymieniaj wszystkie 3 na stronę, koszt wyciagnięcia wahacza z samochodu będzie porównywalny z kosztem zakupu jednej tulei, żeby naprawa miała jakikolwiek sens, trzeba obowiązkowo wymienić dwie tuleje które mocują wahacz do sanek, pozostaje trzecia tuleja od amorka, sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto zostawiać starą ponad 10-letnią biorąc pod uwagę koszt wyciągnięcia wahacza z samochodu

jeżeli robisz własnoręcznie to wymieniaj tę która się zużyła, ale zawsze parami L+P,  w najgorszym wypadku będziesz wyciągał 3 razy wahacze, dla mnie to nie ma najmniejszego sensu, ale ludzie różnie podchodzą do tematu, znam człowieka który wymieniał jedna tarczę hamulcową (na przodzie!!!) bo druga była jeszcze dobra, kupił oczywiście dwie bo tylko tak sprzedawali w sklepie, tę drugą odłożył w garażu a po chyba dwóch albo trzech latach zamontował...

Dziękuje  za rade i info.  Pozdrawiam


  • 0

#24 Kacper_eq

Kacper_eq
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 18.03.2024

Może być tak że jedno z kół wyprzedza drugie.
Też mam ten problem, a pojawił się on po wyminie sprzęgła, gdzie ściągałem cały wózek.
  • 0

#25 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 03.04.2024

Siemacie

Panowie pociągnijmy temat dalej "Accord 8 kombi" w dniu dzisiejszym byłem na SKP ustawić zbierzność ustawione podobno na 0 ale ciągnie nadal na prawo. Kierownica była lekko na prawo skręcona przed ustawieniem natomiast po jest lekko w lewo i nadal ciągnie na prawo. Mało tego wymieniłem sprężyny z tyłu plus dałem dystanse od kolegi Slasz-a +30mm na wydruku z SKP wychodzi że geometria tylnych kół góra jest poza normą jak powiązać ściąganie w prawo z pływaniem auta na wybojach/dziurach bądź zimową porą najechaniem na plamę lodu i ucieczka auta z toru jazdy. Uwielbiam to auto ale zaczyna mnie wkur.... pomożecie?

Załączone pliki


Użytkownik bebzunnet edytował ten post 10:27, 03.04.2024

  • 0

#26 Wojtek_ep2

Wojtek_ep2
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type s
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 03.04.2024

Ten pierwszy parametr to chyba wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest poza zakresem to też może mieć wpływ, poza tym przy prawidłowym ustawieniu geometri kierownica musi być idealne prosto
  • 0

#27 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:00, 03.04.2024

kąty pochylenia przodu są przeciwne, lewe koło jest w minusie czyli góra koła do środka, a prawe w plusie czyli góra na zewnątrz, coś ten deseń /-/, owszem mieszczą się w tolerancji, ale jednak są w przeciwną stronę, jakiekolwiek odchyłki powinny być w tę samą stronę, żeby się równoważyły strony lewa z prawą, tak /-\ albo tak \-/, w tym przypadku rzeczywiście nieznacznie może uciekać w prawo, niewielkie są te odchyłki, no ale może to wystarczy żeby to uciekanie wystąpiło 

reszty nie ma sensu się czepiać, różnice pomijalne

opony masz proste? zamień może do testów strony lewą z prawą, nawet jak masz kierunkowe opony to zamień, będą się kręcić w przeciwną stronę, ale do krótkiego testu możesz tak zrobić, później oczywiście załóż zgodnie z obrotami


  • 0

#28 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:26, 04.04.2024

Spoko. Nie do końca wierzę w ten dokument bo:
1. Data jest nie zgodna
2. Podobno geometri mieli nie robić tylko zbierzności.
3. Skasowali mnie 250 zł i wydaje mi się prócz zbierzności przodu nic nie zrobili.
Poza tym cały zabieg trwał 25min i nie mogłem być podczas ustawiania... powtórzę badanie po konsultacji z mechanikiem i drugą stacją.
Będziemy w kontakcie, dzięki za info. Gdybyście wpadli na inne pomysły pomysły dajcie znać

Użytkownik bebzunnet edytował ten post 05:27, 04.04.2024

  • 0

#29 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:23, 04.04.2024

Zrobili tylko regulacje zbieżności i kontrolę pełnej geometrii. Jakby byli w porządku to by powiedzieli co i jak - ja jak jeździłem to gość od razi mówił że robi zbieżność ale geometrii nie tyka chyba że się ujnia okaże to będziemy się umawiać na dłuższą wizytę na warsztacie.

tak jak rafisz pisze - kąty wyprzedzenia zwrotnicy - reguluje się sankami. Przy podłużnicach są otwory pozycjonujące sanki - w nie się wkłada trzpiień, bolec czy jak tam zwał :P


  • 0

#30 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:24, 04.04.2024

Kolego przerabiałem temat geometrii wiele razy i powiem krótko, w Łęcznej nie ustawią dobrze, oszczędź sobie nerwów i jedź na Lublin. Nie chcę tu też obsmarowywać tego zakładu do którego pojechałeś, a który większość omija szerokim łukiem.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq