Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Sciaganie w prawo

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:31, 04.04.2024

Kolego przerabiałem temat geometrii wiele razy i powiem krótko, w Łęcznej nie ustawią dobrze, oszczędź sobie nerwów i jedź na Lublin. Nie chcę tu też obsmarowywać tego zakładu do którego pojechałeś, a który większość omija szerokim łukiem.

 

 

Opisz proszę opinię o tym warsztacie w regionalnym temacie. Przyda się napewno dla innych i będzie łatwiej znaleźć. Jeśli wiesz że z tym zakładem są tylko problemy to warto wg mnie to napisać.


  • 0

#32 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 04.04.2024

Czytałem komentarze, ale znajomy ma civica i podrzucił mi temat że robią i nie marudzą. Ale wyszło jak zwykle, dzisiaj byłem w M4K Garage umówiłem się na diagnostykę. Zobaczymy co wyjdzie. Dzięki koledzy tak jak pisałem w kontakcie. Pozdro
  • 0

#33 Luk-kk

Luk-kk
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kędzierzyn-Koźle
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 04.04.2024

Cześć, mam identyczny problem jak twórca wątku tj auto mocno ściąga w prawo (puszczam kierę i sama się przekręca o kilka stopni w prawo) i ciężej jest skręcać w lewo niż w prawo tak no oko o jakieś 20%. Auto też mocno niepewnie prowadzi się w koleinach. Zbieżność zrobiona bez poprawy jakiejkolwiek. Irytująca sprawa bo trzeba non stop minimalnie korygować tor jazdy.

 

Nowe opony zamówione ale na przeglądzie po zakupowym dowiedziałem się że mam parę tulei do wymiany w przednim zawieszeniu z tym że mechanik zaznaczył że lepiej zrobić całość co pewnie ma sens bo niektóre już nie wyglądają najlepiej a górna jedna jest rozerwana.

 

Mam pytanie ile jest tych tulei w przednim zawieszeniu bo nie zapisałem sobie co mówił dokładnie. Wydaj mi się że mówił o 8 ale na forum czytałem o 6. Mógłbym prosić o jakąś poradę co i ile zamówić jeśli chciałbym zrobić komplet ? Tylko OE czy jest jakiś dobry zamiennik ? Wolałbym sam zamówić bo na warsztacie to nie wiadomo co zamówią i zamontują a nie chcę po 15 tys wracać do temtau.


Użytkownik Luk-kk edytował ten post 22:39, 04.04.2024

  • 0

#34 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 04:52, 05.04.2024

Górny wahacz, dwie tuleje oraz sworzeń, dolny wahacz trzy tuleje i jeden sworzeń na stronę.

https://japancars.ru...&nplblk=B__2710


https://japancars.ru...&nplblk=B__2700

Tuleje oem, zamienniki będą miękkie i efekt będzie taki sam, szczególnie dolna pozioma tuleja Nr 11
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#35 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 05:25, 05.04.2024

nie ma dobrych zamienników tulei, o ile do dolnego wahacza nie ma problemów bo można kupić oryginały, tak z górnym juz tak nie jest, jak widać na rysunku który podrzucił Ślepak, górny wahacz w oryginale występuje tylko jako całość, niestety trochę kosztuje https://jarusnet.pl/51510-ta0-a03 nie ma do niego ori tulei, nie ma ori sworznia, ale dostępne sa zamienniki, sworznie bez obaw możesz montować od CTRa, tuleje musisz sam podjąć decyzje w które idziesz, moze nawet oryginały od jakiejś innej hondy dałoby się dobrać, ale tu trzeba pomierzyć wymiary, poszukać w różnych katalogach...

przy robocie nie zapomnij o dolnym sworzniu, trzeba go dokładnie sprawdzić, zdjąć gumową osłonę, umyć i ocenić czy nie zaciera się, czy nie ma luzów, rdzy itd., jeżeli jest ok nałożyć nowego smaru, jest to chyba najważniejszy element do sprawdzenia bo jego awaria kończy się odpadnięciem koła, jest na forum watek, poczytaj, dyskusja tam chyba była o 7 genie, ale wszystko co tam zostało napisane dotyczy też 8 gena, jeden i drugi mają identycznie zbudowane przednie zawieszenie, zaznaczam że mam na myśli budowę a nie wymiary ;)


  • 1

#36 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 17.04.2024

Panowie/Panie wróciłem właśnie z M4K Lublin i mam werdykt... otóż wybita dolna prawa tuleja koła prawego przód oraz odspajająca się i pęknięta guma wahacza lewego dolnego, lewe koło przód. Luz spowodowany z prawej strony zdiagnozowano po podniesieniu auta i uniesieniu na łomie prawego wahacza dolnego ewidentnie unosi się góra-dół (ma luz). I teraz koszty zakupu wahaczy cena za szt. "intercars" około 460zł plus wymiana, liczę że robota to jakieś 200-300zł są dwa więc za wszystko około 1400-1500zł, ale uwaga cały zestaw przedniego zawieszenia to koszt 1250zł plus wymiana i wiadomo zbieżność całość została oszacowana na 2650zł moje pytanie brzmi chyba lepiej zrobić całość na gotowo i mieć spokój niż zaoszczędzić i wymieniać poszczególnie tuleje bądź całe wahacze? 


  • 0

#37 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:28, 17.04.2024

powtórzę jeszcze raz - nie ma dobrych zamienników do zawiasu w accordzie, dlatego nie kupuj badziewnych wahaczy w zamienniku, gumy w nich rozlecą się po 50kkm, zobacz

https://jarusnet.pl/51393-sda-a02-2

https://jarusnet.pl/51391-ta0-a01

https://jarusnet.pl/51810-ta0-a01

a wiec 93*3 = 279 za oryginały a nie badziewny zamiennik, no ale twoje pieniądze i nic mi do tego na co je wydasz

 

jeżeli robisz to rób obie strony


  • 0

#38 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 17.04.2024

Czyli nawet LEMFÖRDER-a nie ma sensu montować pomimo że cały zestaw by wszedł na obie strony przedniej ośki? Rafisz teraz pytanie techniczne wymieniać  wszystkie 6 tulei na obie strony czy tylko te uszkodzone? śruby pewnie są do bani, dodatkowo poprzedni właściciel zrobił kiepsko zabezpieczenie i wszystko jest zasmarkane, dorzuć proszę jakie śruby do tego zestawu wziąść? pogadam ze znajomym czy podjąby się wymiany tego...


  • 0

#39 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:00, 17.04.2024

wymieniaj wszystkie 6, masz je na schemacie, elementy nr 11, 12, 13 https://japancars.ru...&nplblk=B__2710 śruby powinny się wykręcić, ale fakt - nie zawsze, jeżeli chcesz mieć komplet nowych to albo idź do aso i kup po dwie sztuki elementów 17, 18 i 19, trochę drogie bo około 20-25 zł/ szt, ewentualnie w żelaźniaku śruba kołnierzowa (chyba tak się nazywa) w klasie 10 (ważne) i skok gwintu 1.25, długości i średnice masz podane na schemacie, najlepiej ocynk żeby nie gniło zbyt szybko

ogólnie robota prosta, da się na kobyłkach zrobić, potrzebna jedynie prasa do tych gum, ewentualnie jakiś warsztat w okolicy który to wyprasuje/ wprasuje, no i dobre klucze do wykręcenia śrub


  • 0

#40 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:13, 17.04.2024

W oryginał wachacz włożyć oryginalne tuleje cała filozofia ... Juz w pierwszym poście wspomniałem o poziomej dużej tulei.

Ile to już wachaczy widziałem w zamienniku że potem finalnie i tak ktoś chciał włożyć oem tuleje i nie pasowały bo minimalne różnice średnicy otwórow. Następnie szukanie używanych oem wahaczy itd. Bez sensu zabawa.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#41 bebzunnet

bebzunnet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Turowola
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:51, 18.04.2024

Ok ok. Dotarło. Kupić OEM i wprasować. Znalazłem zestaw, zamawiam dwa i biere się za robotę. Dziękuję koledzy za wsparcie i wiedzę.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq