Skocz do zawartości


RODO w HAKP

trzy szybkie pytania od początkującego


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:09, 03.11.2009

Witam,

Ponawiam pytania, mam nadzieję, że w dobrym miejscu:

- czy silnik na zimnym powinien palić nie "od razu'? Teraz na delikatnych mrozach moja potrzebuje około 1,5 sek., by zaskoczyć - czy to norma?

- czy silnik Hanny powinien sprawnie nabierać temp. na zimnym?

- jakie paliwko wskazane do 2.0 155 KM. Tylko nie odsyłajcie mnie do instrukcji a pytam jaka jest Wasza praktyka - czy silnik odwdzięcza się za więcej oktanów?

będę wdzięczny za odpowiedzi i za wyrozumiałość dla żółtodzioba :-D :)

pzdr.
Andrzej

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:04, 03.11.2009

Moj tez pali dopiero po chwili ....
No moja honda jak juz troche podstkoczy temp to juz idzie sprawnie do prawie polowy....najwolniej nagrzewa sie do poczatku skali 8-)
ja do mojej 2.4 ostatnio leje 95 i jest ok :mrgreen:

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:52, 06.11.2009

mam jeszcze jedno pytanie/obserwacje - czy u Was też na postoju, na ciepłym, np. w korkach, na luzie - po chwili czuć delikatne wibracje z silnika? Obroty są idealnie równo (cyrka about 800), ale po chwili od wrzucenia luzu czuje w nogach (na pedałach) słabą wibrację.

czy tak ma być?

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:30, 06.11.2009

u mnie czuc taka wibracie jak sie wlaczy wiatrak chlodnicy....lub jak wlacze ogrzewanie :-P

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:21, 06.11.2009

u mnie też nie pali od razu tak na styk, leję podtlenek LPG :mrgreen: cieplutko się robi od razu i nic nie wibruje.. ale ja to mam stare auto :-P

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:50, 08.11.2009

Witam,

Ponawiam pytania, mam nadzieję, że w dobrym miejscu:

- czy silnik na zimnym powinien palić nie "od razu'? Teraz na delikatnych mrozach moja potrzebuje około 1,5 sek., by zaskoczyć - czy to norma?

- czy silnik Hanny powinien sprawnie nabierać temp. na zimnym?

- jakie paliwko wskazane do 2.0 155 KM. Tylko nie odsyłajcie mnie do instrukcji a pytam jaka jest Wasza praktyka - czy silnik odwdzięcza się za więcej oktanów?

będę wdzięczny za odpowiedzi i za wyrozumiałość dla żółtodzioba :-D :)

pzdr.
Andrzej


V-tecki tak mają , że palą nie od razu
co to znaczy sprawnie nabierać temp. ? - wszystko zależy od tego jak jedziesz,
przy obrotach ok. 2000/min moje acco pierwszą kreskę osiąga po ok. 1.8 - 2.0 km
A jakim olejem zalewasz ? mam nadzieję , że full syntetyk :lol:
jak Cię stać to lej 98 , ale lepiej zdecydować się na stałe , bo częste zmiany oktanów podobno szkodzą na kompiuter :roll:

#7 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 16.11.2009

u mnie czuc taka wibracie jak sie wlaczy wiatrak chlodnicy....lub jak wlacze ogrzewanie :-P


Dokładnie tak :-)
Mam identycznie - gdy wlaczy sie wentylator (choc ostatnio przy nizszych temp. i po wymianie plynu chlodzacego - choc nie wiem czy ma to cokolwiek wspolnego - nie zdarza sie to znow az tak czesto) lub wystarczy ze pstrykne ogrzewanie na I bieg (nawet od razu robiąc AC OFF - by klima nie startowala), to i tak i tak czuc takie delikatne wibracje :->

A co do temperaturki - to zapalam, wyjezdzam z garazu, zamykam garaz i ruszam. Po około 1 - 1,5km wskazówka wchodzi na początek zakresu. Kolejny kilometr i już jest w "normalnym" położeniu, czyli prawie na połowie skali :-)

Pozdrawiam,
Michał


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:32, 17.11.2009

Co prawda ja mam wersję V ale ostatnio też zastanawiałem się nad tymi wibracjami i faktycznie jest tak po włączeniu (przynajmniej u mnie) ogrzewania tylnej szyby. Poza tym silnik chodzi prawie idealnie, prawie bo idealnie chodzi przy wyłączonych światłach więc zastanawiam się też czy to przypadkiem nie wina starszego już akumulatora.

A co do paliwa to z miesiąc temu myślałem czy np. nie lepiej wlać Vpower racing i sporo o tym czytałem, więc wyciągając wnioski sprawa kształtuje się następująco:
jak napisali żeby lać 95 to lać 95 ewentualnie 98 która powinna być lepsza pod względem jakości. Różnicy w spalaniu raczej nie zaobserwowałem, no może 0,5l/100km mniej, natomiast dynamika identyczna.
A co do 100 oktanów to podobnież efekt będzie wręcz odwrotny i zamiast zrywnego super auta będzie muł. A to za sprawą stopnia sprężania. Im wyższa liczba oktanów tym później dochodzi do zapłonu i sprężanie musi być większe. Odpowiedni stopień sprężania podobnież nie jest osiągany w "normalnych" samochodach tylko dopiero w czymś a'la ferrari lub inny śmigacz :-P więc ten patent trzeba sobie odpuścić :-(

Aha, jeżeli chodzi o odpalanie to faktycznie musi chwilkę zakręcić ale myślę że to standard i wszystko w normie bo 300km temu wymieniłem rozrząd i świece i jak było przed tak jest i teraz.

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:24, 29.11.2009

jawa - na wolnych obrotach i przy załączonych odbiornikach o dużej mocy (np. ogrzewanie tylnej szyby), gdzie obroty jeszcze bardziej spadają, to może silnik lekko trząść, bo auto ma już trochę lat

ważne aby tak powyżej 1200 obrotów nie było żadnych wibracji, bo to by oznaczało, że np. rozrząd jest źle poskładany
AK




IPB Skin By Virteq