Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dlaczego silniki Hondy po 2003 r. na lpg piją olej?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#1 Croom

Croom
  • Partner HAKP
  • 797 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:2C-E
  • KM:71
  • Paliwo:ON
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:31, 05.12.2014

Czy ktoś zastanawiał się dlaczego 90% silników K20, K24 czy nowszych R18, R20 po założeniu LPG zaczyna pić olej ?

Mam swoje domysły ale może ktoś to wzgłębiał ?


  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:28, 05.12.2014

Wyższa temp. spalania powoduje większe rozszerzenie gniazd zaworowych a przez to uszczelniacze zaworów słabiej trzymają i olej dostaje się do komory spalania ?


  • 0

#3 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:30, 05.12.2014

Tylko to tyczyło by się wszystkich aut zasilanych LPG, a tu kolega Croom wspomina tylko K20, K24, R18 i R20...


  • 0

#4 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:33, 05.12.2014

VI Gen też brał olej i to chyba dużo wiecej niż VII zresztą to nie jest tylko problem hondy..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#5 GraFF

GraFF
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 05.12.2014

Gdzieś przeczytałem, że ogólnie silniki z vtec piją olej po to aby ochłodzić górną warstwę tłoka w cylindrze. Możliwe, że na gazie ciągnie go jeszcze więcej.


  • 0

#6 wojtas12343

wojtas12343
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 00:08, 09.12.2014

Czy ktoś zastanawiał się dlaczego 90% silników K20, K24 czy nowszych R18, R20 po założeniu LPG zaczyna pić olej ?

Mam swoje domysły ale może ktoś to wzgłębiał ?

 

Nie przesadzałbym tu z 90% i z tym, że dzieje się to po założeniu LPG. Żależy o jakich ilościach też mówimy, bo jeśli od wymiany do wymiany olej mieści się w normie to nie widzę tu jakiegoś większego problemu.


  • 0

#7 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 00:19, 09.12.2014

Czy ktoś zastanawiał się dlaczego 90% silników K20, K24 czy nowszych R18, R20 po założeniu LPG zaczyna pić olej ?

Mam swoje domysły ale może ktoś to wzgłębiał ?

 

 

a zastanawiałeś się nad sposobem montażu tego LPG w tych hondach? masz jakieś wiarygodne statystyki mówiące o tym, że tylko wspomniane silniki po konwersji zaczynają "pić olej"?

 

zdecydowana większość użytkowników montuje LPG ~ miesiąc po nabyciu samochodu. w tym czasie nie obserwuje pracy silnika, ubytków oleju, problemów z odpalaniem, szarpania przy przyśpieszaniu - stąd Twoje wnioski? mało wiarygodne....

 

 

załóż instalację, nie patrząc na jej cenę, zainteresuj się wybranymi składnikami, następnie wystrój ją biorąc pod uwagę AFR w Open Loopie i potem się zastanawiaj dlaczego ten olej ucieka.

 

bo póki co, patrząc na zlepy i badziewia wsadzane do acco VII rzadko kiedy widziałem przemyślane działania...

 

 

nie twórz nowej shizy na tym forum - wystarczająco dużo ich już jest.

 

szczególnie, że sam handlujesz olejem :)


  • 0

#8 tommi321

tommi321
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:K20
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:44, 09.12.2014

mi tam pije tyle samo co przed włożeniem podtlenku LPG, 5L oliwy 5W40 starcza mi na 12-13 tysięcy, później zmiana na świeży.
  • 0

#9 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:24, 09.12.2014

w moim przypadku na LPG i PB zrzre raczej  tyle samo :) a mam auto z listopada 2003 r przbiegi w wiekszosc autostradowe z utrzymywana przed dluzszy okres predkoscia obrotowa  silnika na poziomie ok 3500-4000RPM. Dbam o dolewki olej wlewalem do tej pory 5w-40 shella aktualnie na probe wlany ELF 5w-30 zoabczymy czy spalanie oleju sie zmieni ....konsumpcja oleju na poziomie 3l/12 tyś km


Użytkownik lakatus edytował ten post 10:26, 09.12.2014

  • 0

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:43, 10.12.2014

Gdzieś przeczytałem, że ogólnie silniki z vtec piją olej po to aby ochłodzić górną warstwę tłoka w cylindrze. Możliwe, że na gazie ciągnie go jeszcze więcej.

 

Natrysk oleju jest od spodu tłoka (od strony miski olejowej) i nie ma wpływu na zużycie oleju.

 

Miałem kiedyś H22A JDM z LPG (sekwencja Stag300 + KME Gold + Valtek - u mnie bezproblemowa ;) i jak na H22 to zużycie oleju miał symboliczne ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Śrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:26, 10.12.2014

Poziom spożycia oleju zależy od intensywności i częstotliwości jazdy z użyciem vitka a moim zdaniem ma niewiele wspólnego z montażem gazu. No chyba że na zasadzie montaż gazu = tańsza jazda = częściej ciśniemy do dechy :vtec:i wtedy zużycie oleju rośnie :-P


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#12 smirnov0

smirnov0
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 15.12.2014

Tylko że jedni piszę że maja k24 i im nic nie bierze a drudzy piszą że bierze dużo. Ja dolewam sporo myślałem że to może zapieczone pierścienie robiłem już 4 płukanki ale chyba pobór się nie zmienia tak więc chyba to nie to.


  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:30, 16.12.2014

Raczej to ..tylko są już zapieczone na amen
  • 0
                       

#14 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:56, 16.12.2014

Z tym braniem oleju po założeniu LPG coś jest, na moim przykładzie honda stream kiedyś od wymiany do wymiany mieściło się w zakresie kropek, po założeniu lpg trzeba coś tam dolewać, tak samo accord po założeniu lpg trzeba coś dolewać, obu przypadków jestem pewny że po założeniu lpg spalanie oleju wzrasta.


  • 0

#15 matlej

matlej
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:FS
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:54, 16.12.2014

W dużej mierze jest to efekt niedbałego montażu. Aluminiowe kolektory nie zdejmowane do nawiertów pod wkrętki mogą wygenerować sporo opiłków. Opiłki zaś mogą porysować gładź. Wówczas nie ma przebacz. Kolejna rzecz, to uszczelniacze zaworowe, na źle ustawionej mieszance wzrasta temperatura i pracuja w gorszych warunkach, a czesto się zdarza, ze przed założeniem gazu przestały być elastyczne.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq