Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

LEDriving FOG – przeciwmgłowe światła LED, VIII gen przed liftem

VIII leddzienne LEDriving fog

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
283 odpowiedzi w tym temacie

#106 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:41, 03.07.2016

Po głębokim przemyśleniu zmieniłem jednak zdanie - udało mi się kupić za okazyjną cenę OSRAMy w wersji PL (czyli bez doświetlania zakrętów które mam i tak).

Chińskie żarówki DRL/migacze co prawda zamówiłem ale jeszcze nie doszły (czekam też na inne paczki ale z Japonii, wcześniej wysłane, które też jeszcze nie dotarły a dawno powinny - na Poczcie mówią mi, że to przez włoski strajk celników których mają z kimś połączyć). Pewnie je odsprzedam jak dotrą.

 

Co do mocowania - okaże się jutro ale wg. mnie do VIII polift OSRAMy mają szansę pasować plug and play. Mocowanie OSRAMów i oryginalnych lamp wygląda identycznie (cztery uszy na śruby). Jedynie kwestia rozstawu śrub może być problemem. Wg. dokumentów OSRAM całkowicie plug and play OSRAM PL pasuje tylko do Civic 2014+.

 

Przewód który trzeba podłączyć za zapłonem służy w OSRAMach tylko do sterowania, nie jest stamtąd pobierane żadne "konkretne" zasilanie (to jest brane z przewodu podpinanego wprost do akumulatora). Więc dam je właśnie tam gdzie jest pompa paliwa - będą włączone tylko przy włączonym silniku.

Nie wiem też jak z przeciwmgłowymi - jedna z lamp OSRAM ma wtyczkę którą się wpina w miejsce oryginalnej lampy. Służy nie tylko do załączenia funkcji przeciwmgłowych ale zauważyłem, że ona wprowadza też sztuczne obciążenie. Ale tylko do tej jednej (prawej) lampy przeciwmgłowej w miejsce której będzie podpięty OSRAM. Jeśli auto wykrywa spalone żarówki to druga lampa w aucie nie jest połączona równolegle tylko idzie do modułu sterującego po stronie kierowcy. Więc może być wykrywane spalenie jednej żarówki przeciwmgłowej (z dwóch) i konieczność wprowadzenia sztucznego obciążenia rezystorem do niepodłączonej złączki do lampy przeciwmgłowej po stronie kierowcy (jestem na to przygotowany).

 

Dam znać co wyszło.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#107 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:01, 04.07.2016

Więc tak, lampy LEDriving FOG PL (FOG103) pasują do VIII polift plug-and-play. Nic nie trzeba przerabiać (nie musi być prawda w przypadku przedliftów ponieważ po zdjęciach widzę reflektory przeciwmgielne są tam zupełnie inaczej mocowane i mogą być konieczne przeróbki). Wykręca się stare, wkręca nowe w to samo miejsce i już. Mechanik ogarnął to nawet bez zdejmowania zderzaka (odpinał tylko osłony od dołu).

Katalog OSRAM podaje, że FOG103/FOG101 pasują PnP tylko do Civica 2014+ ale to IMHO nie jest prawda... Pasują PnP także do Accord VIII polift i powinny pasować do Civic 5D VIII polift ponieważ w obu jest dokładnie ten sam numer części oryginalnego reflektora przeciwmgielnego - który ma średnicę 90mm i cztery łapki mocujące z otworami opartymi na wierzchołkach prostokąta 50x100mm.

 

Podłączenie do oryginalnych reflektorów przeciwmgłowych jest też plug and play - w jedną złączkę wpina się złącze idącej z jednej z lamp LED (prawej) a w drugie złącze wpina się ślepe złącze dawane w komplecie z nowymi lampami. Układ elektryczny "nie pulta się", że jedna żarówka zniknęła. Zasilanie części przeciwmgłowej obu LEDów jest brane właśnie od jednego złącza oryginalnej lampy.

 

Samodzielnie trzeba tylko "ogarnąć" połączenie 4 przewodów "głównej wiązki" wychodzącej z lewej lampy LED - masa, akumulator, światło postojowe (z tymi trzema nie ma żadnego problemu - wszystko jest pod maską) oraz napięcie "po kluczyku" które daje sygnał do włączenia świateł dziennych. To zadanie przypadło mi (mój mechanik się "prądu nie tyka"). Ja nadkolem przeszedłem tak jak idzie linka otwierania maski do wnętrza - obok wejścia linki maski do wnętrza jest plastikowy korek technologiczny, w nim zrobiłem otwór i przeszedłem kablem (w peszlu oczywiście) do wnętrza - wychodzi się idealnie przy skrzynce bezpieczników kierowcy. Podpiąłem się jak zapowiadałem do przewodu pompy paliwa. LEDy nie biorą stamtąd żadnego zasilania, to jest tylko sygnał sterujący. Zasilanie idzie przewodem z akumulatora. W efekcie LEDy zapalają się na chwilę po włączeniu zapłonu i gasną jeśli nie nastąpi od razu rozruch silnika. Zapalają się znów przy próbie uruchomienia silnika i przez cały czas pracy silnika pozostają włączone.

 

Nie zrobiłem zdjęcia... Wiązka która idzie w progu po stronie kierowcy dochodzi do skrzynki bezpieczników (po drodze ma jakieś odejścia ale one są nieistotne) i rozdwaja się na końcu na dwie wtyczki. Interesuje nas górna wtyczka tj. wyżej/dalej od jezdni, bliżej umieszczonego bezpośrednio nad nią przekaźnika pompy paliwa. Przewód jest różowy z szarymi lub srebrnymi pionowymi paskami.

 

Wybrałem FOG103 zamiast FOG101 ponieważ są tańsze (znalazłem za 600zł, FOG101 najmniej 875zł) i nie mają żadnej dodatkowej centralki/pudełka które by trzeba gdzieś upchać pod maską. Minus - nie ma doświetlania zakrętów ale to już jest fabrycznie w HA VIII polift. Byłby to więc zbędny bajer. W efekcie mniej połączeń pod maską do wykonania i szybszy montaż. Inny jest też kształt świateł - dzienne to dwa półksiężyce nad i pod światłem przeciwmgielnym. Nie ma też funkcji przyciemnionych dziennych po włączeniu postojowych - włączenie postojowych gasi dzienne. W FOG101 można wybrać pomiędzy zgaszeniem a przyciemnieniem.

 

Zastanawiam się teraz czy nie spylić oryginalnych przeciwmgielnych...


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:08, 04.07.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#108 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:03, 26.01.2017

A ja poleciałem po taniości i bez większej ingerencji w zderzaki kratki itp. okrągłe LEDy za 60 zeta, przymocowane klamrami do kratki pod zderzakiem w górnych narożnikach.
ea13b344d2559758f23c59f4101276ca.jpg

 

 

Źle to nie wygląda :)

Rozumiem że zderzaka nie zdejmowałeś do montażu ?


  • 0

#109 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:44, 15.02.2017

Wg mnie kiepsko wygląda.
  • 0

#110 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:50, 15.02.2017

Ale za to ile hajsu zostało 😉 gdybym miał cokolwiek modyfikować to raczej poszedłbym w dzienne w drogowych z obniżeniem mocy.

Pisane z RN3P SE
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#111 R0bert

R0bert
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Opolskie/Slaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:27, 24.02.2017

Ja polecam światła do jazdy dziennej typu "oczka". Ładnie komponują się na zderzaku Aero ;) .

eaf17c00f3d90.jpg


  • 0

#112 e-bola77

e-bola77
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 02.03.2017

Miałem takie oczka - po kilku miesiącach szlak je trafił - przewody były tak cienkie że się pokruszyły od zimna (lub gryzonie się nimi zaopiekowały).

Dlatego teraz przesiadam się na Duolighty - zobaczymy może pociągną trochę dłużej.


  • 0

#113 R0bert

R0bert
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Opolskie/Slaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:19, 21.04.2017

Ja mam już je 1.5 roku (2 zimy), diody świecą średnio te 14h w tygodniu i jak najbardziej polecam.
U mnie przewody wcale nie cieńkie, mają złączki wodoodporne i ogólnie jak świecą to tak powinny świecić ledy, a nie jak te paski na passatach co ledwo widać :P.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#114 S1 CICHY

S1 CICHY
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Mikołów
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:06, 21.04.2017

Też miałem oczka w poprzedniej i złego słowa nie powiem. Po prostu nie kupować najtańszych i bedzie działać bezawaryjnie.

wysłane z telefonu
  • 0

Moja była CZARNULA -> Los Banditos

szybkie kombi -> Szybkie kombi


#115 szmerglak

szmerglak
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 26.04.2017

Więc tak, lampy LEDriving FOG PL (FOG103) pasują do VIII polift plug-and-play. Nic nie trzeba przerabiać (nie musi być prawda w przypadku przedliftów ponieważ po zdjęciach widzę reflektory przeciwmgielne są tam zupełnie inaczej mocowane i mogą być konieczne przeróbki). Wykręca się stare, wkręca nowe w to samo miejsce i już. Mechanik ogarnął to nawet bez zdejmowania zderzaka (odpinał tylko osłony od dołu).

Katalog OSRAM podaje, że FOG103/FOG101 pasują PnP tylko do Civica 2014+ ale to IMHO nie jest prawda... Pasują PnP także do Accord VIII polift i powinny pasować do Civic 5D VIII polift ponieważ w obu jest dokładnie ten sam numer części oryginalnego reflektora przeciwmgielnego - który ma średnicę 90mm i cztery łapki mocujące z otworami opartymi na wierzchołkach prostokąta 50x100mm.

 

Podłączenie do oryginalnych reflektorów przeciwmgłowych jest też plug and play - w jedną złączkę wpina się złącze idącej z jednej z lamp LED (prawej) a w drugie złącze wpina się ślepe złącze dawane w komplecie z nowymi lampami. Układ elektryczny "nie pulta się", że jedna żarówka zniknęła. Zasilanie części przeciwmgłowej obu LEDów jest brane właśnie od jednego złącza oryginalnej lampy.

 

Samodzielnie trzeba tylko "ogarnąć" połączenie 4 przewodów "głównej wiązki" wychodzącej z lewej lampy LED - masa, akumulator, światło postojowe (z tymi trzema nie ma żadnego problemu - wszystko jest pod maską) oraz napięcie "po kluczyku" które daje sygnał do włączenia świateł dziennych. To zadanie przypadło mi (mój mechanik się "prądu nie tyka"). Ja nadkolem przeszedłem tak jak idzie linka otwierania maski do wnętrza - obok wejścia linki maski do wnętrza jest plastikowy korek technologiczny, w nim zrobiłem otwór i przeszedłem kablem (w peszlu oczywiście) do wnętrza - wychodzi się idealnie przy skrzynce bezpieczników kierowcy. Podpiąłem się jak zapowiadałem do przewodu pompy paliwa. LEDy nie biorą stamtąd żadnego zasilania, to jest tylko sygnał sterujący. Zasilanie idzie przewodem z akumulatora. W efekcie LEDy zapalają się na chwilę po włączeniu zapłonu i gasną jeśli nie nastąpi od razu rozruch silnika. Zapalają się znów przy próbie uruchomienia silnika i przez cały czas pracy silnika pozostają włączone.

 

Nie zrobiłem zdjęcia... Wiązka która idzie w progu po stronie kierowcy dochodzi do skrzynki bezpieczników (po drodze ma jakieś odejścia ale one są nieistotne) i rozdwaja się na końcu na dwie wtyczki. Interesuje nas górna wtyczka tj. wyżej/dalej od jezdni, bliżej umieszczonego bezpośrednio nad nią przekaźnika pompy paliwa. Przewód jest różowy z szarymi lub srebrnymi pionowymi paskami.

 

Wybrałem FOG103 zamiast FOG101 ponieważ są tańsze (znalazłem za 600zł, FOG101 najmniej 875zł) i nie mają żadnej dodatkowej centralki/pudełka które by trzeba gdzieś upchać pod maską. Minus - nie ma doświetlania zakrętów ale to już jest fabrycznie w HA VIII polift. Byłby to więc zbędny bajer. W efekcie mniej połączeń pod maską do wykonania i szybszy montaż. Inny jest też kształt świateł - dzienne to dwa półksiężyce nad i pod światłem przeciwmgielnym. Nie ma też funkcji przyciemnionych dziennych po włączeniu postojowych - włączenie postojowych gasi dzienne. W FOG101 można wybrać pomiędzy zgaszeniem a przyciemnieniem.

 

Zastanawiam się teraz czy nie spylić oryginalnych przeciwmgielnych...

 

klosz 007, dzięki za opis -  zastanawiam się nad LEDami w kierunkach pytanie tylko czy nie więcej z nimi zachodu z montażem niż z opisanymi przez Ciebie..? mam Accorda 2012 i szukam sensownej opcji na wpięcie dziennych i podpięcie ich w AUTO.. 


  • 0

#116 szmerglak

szmerglak
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 12.05.2017

Cześć 

 

zamontowałem dzisiaj światła do jazdy dziennej w kierunki do Accorda 2012 Tourer  - http://www.ultraleds...5s-1000-lm.html

 

Montaż 20 minut, wszystko podpięte pod przełącznik auto i w końcu przestałem myśleć o włączniku świateł.. Całkowity koszt 180 PLN zestaw z przesyłką + przysługa Qmpla - bezcenna :)

 

Polecam - wszystko działa i jeszcze wygląda profi. 

 

pozdro


Użytkownik szmerglak edytował ten post 21:16, 12.05.2017

  • 0

#117 szmerglak

szmerglak
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 18.05.2017

A oto efekt 

 

Załączony plik  24.jpg   30,88 KB   40 Ilość pobrań

 

Załączony plik  25.jpg   33,84 KB   39 Ilość pobrań

 

pozdro


  • 0

#118 Zakrzes

Zakrzes
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 19.05.2017

tylko szkoda, że nie ma na to homologacji, w razie "W". Chciałem to zamówić dla żony do yarisa, bo to fajna opcja, bez chyba żadnych przeróbek, ale nie chcemy mieć później nieprzyjemności z powodu braku homologacji


  • 0

#119 szmerglak

szmerglak
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 25.05.2017

tylko szkoda, że nie ma na to homologacji, w razie "W". Chciałem to zamówić dla żony do yarisa, bo to fajna opcja, bez chyba żadnych przeróbek, ale nie chcemy mieć później nieprzyjemności z powodu braku homologacji

Pytanie - ile jeżdżących dziś po naszych drogach aut ze światłami do jazdy dziennej (oczywiście poza oryginalnym oświetleniem) posiada homologację..? :) jeżeli byłby to problem faktyczny - zniknęłyby szybko z rynku auta z wstawionymi w zderzaki ledami których jest chyba najwięcej ... :)

 

P.s. Oszczędzamy też w ten sposób środowisko - nie paląc ksenonów pewnie minimalnie ale zawsze - mniej spalamy :)

 

Yo!


  • 0

#120 haccor

haccor
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 25.05.2017

Pytanie - ile jeżdżących dziś po naszych drogach aut ze światłami do jazdy dziennej (oczywiście poza oryginalnym oświetleniem) posiada homologację..? :) jeżeli byłby to problem faktyczny - zniknęłyby szybko z rynku auta z wstawionymi w zderzaki ledami których jest chyba najwięcej ... :)

 

P.s. Oszczędzamy też w ten sposób środowisko - nie paląc ksenonów pewnie minimalnie ale zawsze - mniej spalamy :)

 

Yo!

 

Mi to cudo po ok 2 miesiącach zrobiło zwarcie i umarło :) W chinach ten sam produkt do kupienia za ok 60 zł.


Użytkownik haccor edytował ten post 22:59, 25.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, leddzienne, LEDriving, fog

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq