Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przegub

VII problem

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
397 odpowiedzi w tym temacie

#391 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8864 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:09, 12.12.2021

Poza tym mi chodziło o wżery w środku a nie o luzy.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#392 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:44, 12.12.2021

no i właśnie te wżery są najczęściej przyczyną problemów, luz trzeba sprawdzać w środku przegubu a nie na połączeniu skrzynia przegub, w środku znaczy czy kielich jest niezużyty, czy nie ma tam wżerów, czy nie ma luzu na połączeniu kielich - kamienie, no i czy kamienie nie maja luzu na krzyżaku


  • 0

#393 djadi

djadi
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • SkÄ…d:Kostrzyn N/o
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:19, 10.06.2023

Witam szybkie pytanko wibracje przy 60 i potem przy 100 wibracja jest lekko fotele się trzęsą. Jeżdżę już tak 3 lata od czasu wymiany walka na dużej półosi. Niestety wibracje się nasiliły przegubu nigdy nie wymieniałem. Zerknijcie na filmik co myślicie? Dla mnie to już śmietnik. Pytanie co kupić widzę że dużo osób chwali Driveshafts i chyba się skusze na całą półośke razem z przegubami i wałkiem wychodzi 665


https://allegro.pl/o...kiem-9118029223

https://youtube.com/...Q?feature=share

Użytkownik djadi edytował ten post 10:21, 10.06.2023

  • 0

#394 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:41, 18.10.2023

Witam mam chyba taki sam problem jak kolega:

 

https://youtube.com/...sJfNC4iffFiQipH

 

U mnie wibrację całej budy są tylko w zakresie 40-60 km i tylko na zimnym - po kilku kilometrach jazdy gdy silnik się rozgrzeje jest spokój.

Jak kolego rozwiązałeś swój problem? Kupiłeś cały komplet na prawą stronę od Driveshafta?

U mnie na wieloklinie przy podporze stwierdziłem że ruda zatańczyła co widać na zdjęciach i pewnie z tego te luzy.

 

Przy okazji mam wyciągnięty i wyczyszczony prawy przegub wewnętrzny w celu poszukiwania wżerów:

 

https://drive.google...Xzf?usp=sharing

 

Bardzo proszę znawców o ocenę - wżerów nie stwierdziłem, po dokładnym wyczyszczeniu widać tylko takie dziwne odbarwienia, ale pod palcem jest to gładkie - więc czy ten przegub nadaje się do dalszej eksploatacji?


  • 0

#395 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:42, 19.10.2023

normalny luz jak w kazdej hondzie..

w kazdej jest tam rudo wiec nie z tego te luzy

rozbierz lewy przegub 

prawy jest ok i nie szukaj w nim problemów.


  • 0

#396 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:13, 19.10.2023

Ok dzięki za odpowiedź, szukamy po lewej stronie.
  • 0

#397 Lukas22

Lukas22
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:43, 01.11.2023

Ok dzięki za odpowiedź, szukamy po lewej stronie.


Cześć. Czy rozwiązałeś problem? Mam identyczne objawy, trzęsie głównie na zimnym. A no i w viii.
  • 0

#398 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • SkÄ…d:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:52, 10.12.2023

Lewy przegub okazał się również dobry, żadnych wżerów - więc nie mogą być przyczyną tych wibracji.

Zapadła decyzja, że kupimy ten nowy wałek od driveshafta razem z podporą, żeby chociaż wypróbować. Kupiłem na allegro, przyszedł i okazało się, że podpora jest o około 5 mm dłuższa niż w oryginale i wałek nie pracowałby w tej samej osi co oryginalny. Można byłoby przekładać podporę, ale to już oznaczałoby ślady na wałku i na łożysku i nie mógłbym części zwrócić. Zapadła decyzja, że składamy spowrotem na oryginalnych częściach bo szczerze to oprócz tego wałka nie było się więcej czego doczepić i wszystko wygląda bardzo dobrze, a auto było potrzebne na trasę - jedynie poszło dużo nowego smaru molibdenowego od Ceramizatora do wszystkich przegubów, bo to co było w środku to jakieś błoto po 18 latach - a sam frez na wałku po oczyszczeniu mechanik posmarował mi jakąś pastą uszczelniająca - twierdził, że trochę zniweluje luz.

 

Wibracji jest zdecydowanie mniej, nie ma na razie tego telepania całą budą w zakresie 40-60, zamiast tego doszedł za to inny dziwny objaw, którego nie było przed rozbieraniem - przy rozpędzaniu na II biegu dokładnie przy przejściu z 2200-2300 obrotów pojawia się na ułamek sekundy denerwująca wibracja - czuć ją bardziej stopami niż na kierownicy. Warunek tylko przy pedale gazu w podłodze. Jak przyspieszam delikatnie to nie ma tego zjawiska. Co ciekawe na III nie ma już takich objawów.

 

Pozostało też delikatne masowanie dłoni przy prędkościach autostradowych, niewielkie, ale mój mechanik twierdzi, że to może być przyczyną zlikwidowania tych gumowych kompensatorów wibracji na półośkach, bo je usunąłem już jakiś czas temu i mam teraz półośki zabezpieczone i odmalowane, ale gumy nie wróciły na miejsce. A może tez przyczyną być maglownica, która u mnie bez włączonego silnika przy gwałtownych ruchach stuka dość głośno. Sam już nie wiem.....


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)
IPB Skin By Virteq