Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Łożysko w sprężarce?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:08, 29.10.2009

Witam! Trzy dni temu po odpaleniu auta na zimnym silniku usłyszałem szum dochodzacy z komory silnika. Po przejechaniu 2-3 kilometrów - szum znikł. Pojechałem do znajomego mechanika, gdzie zostawiłem samochód na kilka godzin. Po ostygnięciu silnika odpalilem go przy otwartej pokrywie. Okazało się, że odgłos pochodzi z prawej strony komory z okolicy paska. Pierwsza diagnoza mechanika - rolka napinacza paska, jednak po bliższych oględzinach okazało się, że to podobno jakieś łożysko w sprężarce klimy się wysypało. I tu mam do Was pytanie - czy coś takiego oznacza wymianę calej sprężarki, czy można ją regenerować wymieniając uszkodzoną część?
  • 0

#2 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:55, 29.10.2009

czy ten dźwięk jest słyszalny przy włączonej czy przy wyłączonej klimatyzacji?
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:54, 30.10.2009

Na pewno przy wyłączonej klimatyzacji. Nie odważyłem się włączyć aby nie namieszać jeszcze bardziej.
  • 0

#4 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:43, 30.10.2009

niema takiego łożyska w kompresorze które by działało (kręciło się ) zarówno przy włączonej jak i wyłaczonej klimatyzacji. Załącz klimę bez obaw. Jeżeli dzwięk ustapi znaczy to, że uszkodzone jest łozysko pod kołem pasowym sprężarki (z samą sprężarką ma niewiele wspólnego (jest to element zewnętrzny), jeżeli dzwięk nieustąpi to oznacza, że coś innego halasuje
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 30.10.2009

jeżeli dzwięk nieustąpi to oznacza, że coś innego halasuje

Masz na myśli coś innego w sprężarce czy coś poza sprężarką?
  • 0

#6 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:11, 30.10.2009

coś poza sprężarką
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:05, 30.10.2009

Pojawiły się nowe fakty - okazuje się, że klima w ogóle się nie załącza. A poza tym dzisiaj odpaliłem zimny silnik i - szumu nie było... ale potem pojawił sie znowu. Cóż - w przyszłym tygodniu czeka mnie wizyta u "klimatologa" i się zobaczy.
  • 0

#8 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:49, 30.10.2009

może masz jakąś nieszczelność albo uszkodzona cewka elektromagnesu od kompresora. A poza tym raczej łożysko od koła pasowego. Szkoda, że nie jesteś z Wawy. Ja zajmuję się tym zawodowo, mam warsztat. Jakby co to może mailowo pomogę
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:24, 30.10.2009

Dzięki kiniusz za chęć pomocy. Właśnie analizuję historię serwisową mojego auta (jestem drugim właścicielem) i okazuje się, że właśnie klima jest słabym punktem tego egzemplarza - auto ma obecnie 125 tyś. - przy 82 tyś miało wymieniony kompresor i któryś z przewodów klimatyzacji, przy 96 tyś a potem przy 97 tysiach - wymianę sprzęgiełka i magnesu klimatyzacji. Wszystko wskazuje na to, że to dalszy ciąg choroby.
  • 0

#10 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 00:09, 31.10.2009

coraz mniej trwałe są samochody a na przykładzie klimatyzacji widać to dobitnie
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:58, 06.11.2009

Kiniusz gdzie masz warsztat? Pytam ponieważ u mnie w klimie od czasu do czasu coś wyję i nie wiem co to. Wyje tylko przy włączonej klimatyzacji i bardziej lub mniej w zależności od obrotów. Pomożesz?
  • 0

#12 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:35, 06.11.2009

Ultra-Car ul.Daniłowskiego 31 (22)8342400 lub 602342400
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#13 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:05, 23.06.2019

Witajcie,
przymierzam się do wymiany łożyska w kole pasowym klimatyzacji w Accordzie VII CL7, model HS-110R. Łożysko ma wymiary 35x50x20 a może 35x55x20?.
Kompresor pewnie będzie trzeba zdemontować? 
 
Orientujecie się jak to jest z demontażem koła pasowego? Zapewne najpierw należy odkręcić nakrętkę na klucz 12/13, zdjąć "blaszki", później wyjąć pierścień segera i następnie można już zdjąć koło pasowe wraz z łożyskiem ? Czy to koło pasowe zsuwa się z kompresora bez problemu czy raczej mocno trzyma i trzeba użyć jakiegoś ściągacza? Wszelkie rady mile widziane. 

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 20:57, 04.07.2019

  • 0

#14 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:28, 24.06.2019

Czołem,

Niedawno robiłem to u siebie. Nie zdejmowałem kompresora, pomijając zdjęcie koła i paska wielorowkowego odpinałem i odginałem też prawą stronę osłony pod silnikiem - daje to nieco lepszy widok i dostęp. Miałem przyrząd do przytrzymania tarczy sprzęgła kompresora - żeby odkręcić wspomnianą nakrętkę M12 (gwint prawy). Potem zdjęcie blaszek (u mnie była tylko jedna) i wydłubywanie segera - trochę mi to czasu zajęło, siedzi dosyć głęboko i przydają się szczypce "kątowe" z dosyć długim odsadzeniem (prostymi nie byłem w stanie podejść przy kompresorze siedzącym na aucie). Zdjęcie koła - u mnie bez ściągacza nie było szans. Wstępnie się ruszył, ale do przejścia przez rant za segerem (czyli ten zewnętrzny) musiałem zmontować coś w rodzaju ściągacza (tradycyjne, które posiadam nie mieściły się w przestrzeni do nadwozia). Tyle w kwestii demontażu sprzęgła (cewki nie ruszałem). Wyjęcie łożyska z koła pasowego - tu trzeba być ostrożnym, odradzam użycie młotka ;-), jedynie mocna prasa. Ja niestety uszkodziłem koło pasowe (pękło jedno z ramion, zespawałem, ale bicie było za duże). Tylko, że ... jak się przyjrzałem tarczy i kołu, to stwierdziłem, że są tak zużyte, że w zasadzie nadają się do wymiany (przebieg ok. 160tys. km). Skończyło się zakupem nowego zestawu i jego montażem. Musiałem też dorobić sobie kilka cienkich podkładek, bo jak wspomniałem, przy demontażu okazało się, że jest tylko jedna. Przy nowym zestawie szczelina była za mała. Przy montażu chwilę zajęło mi nałożenie nowego koła (a właściwie łożyska) na obudowę kompresora (oczywiście przeczyściłem ją papierem i posmarowałem) - generalnie wcisnąłem je rękoma, ale miałem już moment zwątpienia. Przy zakładaniu segera warto zwrócić uwagę, czy dobrze się ułożył - na aucie widoczność jest nieco utrudniona. Dostęp jest na tyle dobry, że do przykręcenia można użyć klucza dynamometrycznego.

Podsumowując - jest to do zrobienia w warunkach amatorskich, wymaga jedynie dobrego przygotowania (narzędzia, ewentualnie nowy zestaw sprzęgła). Miałem też krótki pasek wielorowkowy do pominięcia kompresora - dzięki temu auto było na chodzie w czasie oczekiwania na nowe sprzęgło. Powodzenia!

Pozdrawiam

FullChess

 

72f34f496808de16med.jpg


Użytkownik FullChess edytował ten post 08:31, 24.06.2019

  • 0

FullChess


#15 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 30.06.2019

Jaki powinien być luz na szczelinie?
Z czego robiłeś podkladki?

Użytkownik Adi23ck edytował ten post 23:10, 30.06.2019

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq