Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana tarcz z 280mm na 300mm

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:42, 27.11.2014

No sporo ponad 20% różnicy, ciekawe jaki wpływ na tę różnicę mają zastosowane tarcze i klocki (fajnie byłoby porównać przy klockach i tarczach tego samego producenta).

 

Chodzi o to że w zimę mam 15 felgi i nie chcę ich wymieniać (opony tańsze, większy komfort jazdy), ale skoro różnica tylko w wielkości tarczy i jarzma to można zamieniać na zimę mniejsze tarczy i jarzma a w lecie większe bo na lato mam koła 17. Zaciski są te same więc nie trzeba ściągać węży, płyn się nie rozleje, a przy okazji zmiany kół zmienić jarzma i tarcze i przesmarować cały układ po zimie :)


Użytkownik pawel84j edytował ten post 07:48, 27.11.2014

  • 0

#17 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:47, 27.11.2014

I czekac az zaczna bic przez to przekladanie.
  • 0

#18 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:29, 27.11.2014

Tez jestem po zmianie z 282 na 300 i różnica jest odczuwalna i to mocno moim zdaniem. Auto hamuje zdecydowanie skuteczniej. Co do zmiany jarzma na zimę to jakoś tego sobie nie wyobrażam. Ja sprzedałem 15 z zimowymi. W tej cenie kupiłem OEM 16 i opony zimowe. Pamiętaj, że zimą potencjalnie występuje tyle dano a może i więcej sytuacji krytycznych i nie wyobrażam sobie oszczędzać 200 zł na komplecie opon w zamian za bezpieczeństwo i życie a jak mówię 300 mm hamuje zdecydowanie skuteczniej

Użytkownik skubiszek edytował ten post 08:33, 27.11.2014

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#19 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:56, 27.11.2014

Hej :-)

skubiszek, ja też się zdecydowałem, ale jednak troszeczkę to kosztuje, zakładając obecne 2 komplety kół 15"... (opony droższe ok. 80-100/szt. + 2 komplety felg + jarzma + tarcze) niemniej jednak zgadzam się, że ze względu na bezpieczeństwo warto zmienić... co zrobię...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#20 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:11, 27.11.2014

Tomek ja zapłaciłem za komplet tarcz z klockami i jarzmami i zaciskami, które mam na zapas 300 zł wszystko praktycznie nowe. Zimowe 15 w sumie wymieniłem na 16 bo tyle za 16 zapłaciłem za ile 15 sprzedałem. Wydaje się to uczciwe. Jednak tourer jest ciężki a jeszcze czasem przyczepę ciągle więc od razu na 282 mi się grzały a przy 300 tego nie ma i dodatkowo skuteczność zDecydowania lepsza

Użytkownik skubiszek edytował ten post 11:12, 27.11.2014

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#21 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:20, 27.11.2014

Hej :-)

...ja zapłaciłem za komplet tarcz z klockami i jarzmami i zaciskami, które mam na zapas 300 zł wszystko praktycznie nowe...

Gdzie takie promocje? Widocznie miałeś farta, bo normalnie kosztuje to trochę więcej (za takie pieniądze to nawet grzech byłoby nie wziąć)...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#22 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:39, 27.11.2014

Tomek ja zapłaciłem za komplet tarcz z klockami i jarzmami i zaciskami, które mam na zapas 300 zł wszystko praktycznie nowe.

 

chyba wiem o co chodzi.... dokładnie Przemku 370 zł :D


  • 0

#23 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:46, 27.11.2014

aaaa... to Marcin wszystkiemu 'winien'... no moimi hamulcami, jak tylko doprowadzi się do stanu używalności, też ma się zająć ;-)


  • 0

#24 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:58, 27.11.2014

Coś koło tego Marcin :) wiem ze nie były to wygórowane ceny a zestaw jak najbardziej się sprawdza w dodatku oryginał honda :)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#25 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:08, 27.11.2014

Tomek na spokojnie jak kolega przywiezie mi fotel to pojadę z nim do garage i składam twoje


  • 0

#26 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:12, 27.11.2014

Marcin, nigdzie nie jeźdź, odpoczywaj, mnie się w ogóle nie spieszy - póki co nie mam jeszcze 16" kółek, więc jak dla mnie to do wiosny, albo i lata możesz nie robić...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#27 eggforever

eggforever
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourner
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 16.10.2016

mam pytanie odnośnie swapu bo kupiłem jarzma i zaciski oraz tarcze kotwiczne od 300mm. Byłem u mechanika, który twierdzi, że aby zmienić tarcze kotwiczne trzeba wybić łożysko i to łożysko nie będzie do ponownego montażu stąd mam dwa pytania : czy trzeba wymieniać tarczę kotwiczną oraz czy faktycznie łożysko nie jest do odratowania?


  • 0

#28 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 12:50, 16.10.2016

Musiałbym sobie jeszcze raz obejrzeć schemat ale z tego co pamiętam to nie ma potrzeby wybicia łożyska do wymiany osłony... Jak się boisz to można zawsze zostawić stare osłony a tylko je obciąć na krawędzi ale jak masz większe to zawsze lepiej je porządnie odnowić, zabezpieczyć i założyć

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#29 eggforever

eggforever
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourner
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 16.10.2016

wydaje mi się, że nie ma innej możliwości jak ściągnięcie piasty, tak samo było z tyłu ale tam piasta schodzi elegancko. Druga sprawa, że od 300 tarcze kotwiczne mam odnowione i chętnie bym to zmienił kompleksowo tylko czy faktycznie nie da się wybić bez uszkodzeń piasty z łożyskiem?


  • 0

#30 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:38, 16.10.2016

Ale z tego co pamiętam to mocowania tarczy widać bez zdjęcia piasty

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq