Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana nagrzewnicy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:17, 21.11.2014

Witam. Jestem w trakcie demontażu nagrzewnicy ,wymontowałem zespól dmuchawy . Może ktoś wymieniał i ma doświadczenie i dobre  wskazówki na co powinienem zwracać uwagę i czego nie robić .Czeka mnie demontaż deski "kokpitu" i  bardzo był bym wdzięczny za porady .


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:16, 22.11.2014

hi,

...że nikt nic nie pisze to może taka wskazówka, bo nie znam powodu twojej wymiany:
http://www.accordklu...rzewnicy-w-cg8/


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:20, 22.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:07, 23.11.2014

Witaj Kardynal , wymieniam nagrzewnice bo nie grzeje a dokładnie nie grzeje jej jedna strona , tak jak większość forumowiczów opisuje problem że jedna strona grzeje słabiej . Problem ten wynika zaniedbania serwisów wymiany płynu chłodzącego i zanieczyszczeń eksploatacyjnych osadzających się na dnie nagrzewnicy    .Po rozebraniu nagrzewnicy z kanału doprowadzającego gorący płyn chłodniczy "czyli dolny "   wyleciały kamienie wielkości grochu .Przed demontażem kokpitu bylem trochę w strachu ,ale strach ma tylko wielkie oczy :wow:  . Po demontażu mogę napisać tyle "da się zrobić" zaczynamy od spuszczeniu płynu chłodzącego i odzyskaniu gazu z układu klimatyzacji i oczywiście odłączamy akumulator   .Następnie  radia i środkowej półki  , wykręcamy przednie siedzenia ,4 śruby na siedzenie łatwizna , rozpinamy wiązki pod siedzeniami , wykręcamy kolumnę  kierownicy wraz z kierownicą i  rozpinamy wiązki ,demontujemy listwy boczne przednie ,rozpinamy wiązki elektryczne pod deską rozdzielczą jest ich trochę   :om:  ,odkręcamy śruby mocujące deskę rozdzielcza jest ich 9 . I mamy dostęp do nagrzewnicy .Bardzo ładnie i czytelnie jest to opisane w programie ESM ,tylko potrzeba czytania ze  zrozumieniem,nie wszystko trzeba rozbierać na części pierwsze.  A tak to wygląda na fotkach

 

 Załączony plik  DSC_05702.jpg   101,76 KB   78 Ilość pobrań

Załączony plik  DSC_05741.jpg   49,59 KB   70 Ilość pobrań

 

Jutro będę składał jak pogoda pozwoli :-?  , mam nadzieje ze żadna poduszka nie wystrzeli  :lol: .


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:25, 23.11.2014

hi,

ale spustoszenie, jak by tam bomba trafiła.  e015.gif
Masz dużo roboty z de-/ i montażem.

 

Szkoda ze trochę późno wpisałem bo może obyłoby się bez rozbierania deski.
Wygląda na to ze u ciebie także jest dość dobre dojście do nagrzewnicy i można ją też łatwo np. octem przepłukać.

 

grzejnik-cl9.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:34, 23.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 fawek

fawek
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:43, 23.11.2014

Robiłem takie zabieg. Nie pomagały.
  • 0

#6 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:05, 14.09.2021

Mam nagrzewnicę do wymiany. Płukania octem, kwaskiem cytrynowym, różnymi specyfikami nie pomagają. Grzeje tylko prawa połowa auta. Od strony kierowcy lodowato.

Mój mechanik ustalił, że przyczyną jest nie kamień tylko zżelowanie i następnie krystalizacja resztek starego płynu chłodzącego - niestety w accordzie przy wymianie jest bardzo ciężko pozbyć się do końca resztek starego płynu

i weszły w jakąś reakcje z płukanką lub nowym oryginalnym płynem. Moje niedopatrzenie w serwisowaniu. Kupiłem Hankę 6 lat temu w salonie Hondy w Niemczech z 6 miesięczną gwarancją i zapewnieniem, że przed sprzedażą wszystkie płyny zostały wymienione.

I tak zrobiłem w kraju serwis, ale płyn chłodzący zostawiłem. Minęło 5 lat i rok temu zmieniałem na nowy + płukanka. I takie gluty się porobiły. Widocznie jednak ten płyn nie był zmieniony.

Zablokował mi się też termostat i sam widziałem jakie skamieniałe kawałki niebieskiego płynu chłodzącego go zalepiły - półprzeźroczyste, niebieskie w dotyku jak mydło. Podejrzewam, że to siedzi w nagrzewnicy i być może też w chłodnicy. Bedę wymieniał te elementy. Z chłodnicą nie ma problemu, mój mechanik poleca Thermoteca jako b.dobry zamiennik.

 

Gorzej z nagrzewnicą. Oryginał odpada ze względu na cenę zaporową ~2500 zł. No chyba, że ktoś ma namiary na dużo tańszy oryginał?

Na allegro jest coś takiego :

 

https://allegro.pl/o...2008-9865873001

 

Ale to chyba strach brać. Chyba jakiś chińczyk.

 

Czy są jakieś warte polecenia zamienniki bardziej renomowanych marek?


Użytkownik modlicha edytował ten post 12:15, 14.09.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq