Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Praca silnika F18B2

VI F18B2 głośny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 21.11.2014

Nagrałem swój silnik: - "woda" w silniku w połowie skali temp. 3-4 km przejechane + postój na luzie

Wycie zaczęło się po wymianie rozrządu, co ciekawe - pasek jest w miarę luźny. Niestety wymieniłem też pompę wody na GMB (bo moja przy starcie zgrzytała) - i się zastanawiam czy ten dźwięk nie jest przez pompę wody. Ale to nie jest główny problem.

 

Pod obciążeniem silnik mocno hałasuje jak na moje ucho - jest zdecydowanie głośniej niż w civicu 1.4 czy 1.6. Coś w rodzaju cykania, buczenia.

Jak rozbierałem kolektor ssący - do w 2 lub 3 kanale kolektora było "czarno", pozostałe kanały dolotowe cylindrów czyste.

Na LPG przy wysprzęglaniu opadają obroty po czym się podnoszą / zwłaszcza gdy silnik schodzi z ssania, a nie jest jeszcze dobrze rozgrzany/. Na Pb właśnie testuję jak się sprawy mają.

Stojąc na luzie, na Pb są lekko wyczuwalne drgania w kabinie, przełączam na LPG, drgania są mocniej wyczuwalne.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

 

Zawory regulowane tyle co. Świece 12 tys mają. Palec i kopułka też w granicach 12 tys. Co ciekawe, palec YEC, jest już dość brzydki, wygląda na trochę wypalony, co mnie zdziwiło...

Kompresja w okolicach 12.5-13, równa na cylindrach

Filtry gazu wymienione, filtr paliwa 12 tys temu.

Kable pryskałem wodą w nocy - na luzie nie było dyskoteki, na wyższych RPM nie sprawdzałem.

EGR, EGR plate czyste, kolektor ssący czysty, kolektor szczelny.

 

Proszę o pomoc


Użytkownik p_rafal edytował ten post 18:45, 21.11.2014

  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:12, 21.11.2014

..jezeli wiesz ze przed wymiana rozrzadu bylo lepiej to co tu modzic?

 

nowa pompa wody nie robi chalasow.

 

w miare luzny pasek to nie znaczy ze jest tak jak trzeba napiety.

ma byc tak napiety jak sobie Honda wymyslila.

do tego jest napinacz = regulator + sprezyna.

Dopiero wtedy chodzi swoje mninimum do wymiany, przypuszczalnie 100.000 km. (jak w instrukcji)

 

jezeli masz chalasy to przypuszczalnie jest za bardzo napiety pasek rozrzadu albo co innego zostalo zle zamontowane.

 

moj pasek rozrzadu chodzil okolo 200.000 km dawno dawno temu, bo nie wiedzialem kiedy sie zmienia.

stare bledy, dzisiaj wiem lepiej jak i kiedy..co i jak.

ale byl dobrze zalozony i nie robil chalasow chociaz stracil 2 zeby... ;-)


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:20, 21.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:21, 21.11.2014

Sprawdz naciag paska rozrzadu i jego ustawienie. Moze pomylili sie o jeden zabek lub tak jak pisze Kardynal, naciag jest  nieodpowiedni. Moze to zabrzmiec irracjonalnie,ale fachowcow, znajacych sie na hondach, jest malo w naszym kraju. Na forum juz byl przypadek mocno naciagnietego paska, moze nie objawial sie tak samo jak u Ciebie, ale sprawdzic warto.


  • 0

#4 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 21.11.2014

Gość który mi to zmieniał robił swap silnika w hondzie, i w dwóch swoich civicach zmieniał rozrząd...

Powiedział, że może poluzować jeszcze pasek, ale na moją odpowiedzialność :)

 

To jest akurat mało istotne, bo wiem, że to rozrząd buczy.

 

Bardziej interesuje mnie że na wysokich obrotach wyje buczy i jest głośny. I że obroty mu spadają.

 

Czy poza tym dźwiękiem rozrządu, słychać coś niepokojącego?


Użytkownik p_rafal edytował ten post 22:42, 21.11.2014

  • 0

#5 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:50, 21.11.2014

..nie chce tu siac paniki ale?

 

co ten specjalista chce poluzowac?

 

prosta sprezyna decyduje o napieciu paska rozrzadu!

jak bylo zmontowane jak trzeba to nie on tylko ona decyduje o napieciu paska rozrzadu.

nie wolno nic luzowac.

 

tak sie robi jak Honda zaleca.

 

niech lepiej sprawdzi moze inny podzespoly, jak je zamontowal.

mnie i nikogo u ciebie nie ma.

nie slyszymy i widzimy wszystko bezposrednio.

nie mowiac juz o tym, ze nie widac, jak kto co zrobil.

 

ps.: poluzowac na twoja odpowiedzialnosc?

to kto tu jest fachowiec? ...i wie jak powinno byc?

dla mnie nie na miejscu! :-( placisz wiec mozesz wymagac.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:57, 22.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#6 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:57, 21.11.2014

Ja tez nie chce siac paniki, ale jednak na forum byly tematy o zbyt naciagnietym pasku rozrzadu. Co prawda dzwiek byl inny, ale ponoc ile "chorob tyle diagnoz". Skoro niepokojace dzwieki pojawily sie po wymianie paska rozrzadu to na pierwszy ogien idzie wlasnie on. Moge sie mylic ale na pewno nie chce zaszkodzic autorowi tematu. Pewne jest to, ze kazda sugestia moze byc przydatna.

A moze przy wymianie rozrzadu mechanik za mocno naciagnal pasek od pompy wspomagania i alternatora?


Użytkownik lipson edytował ten post 23:04, 21.11.2014

  • 0

#7 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 21.11.2014

Nie place, robi za darmo.
To nie paski od alternatira i wspomagania, sciagalismy je tez.

Wysłane z mojego LG-D280
  • 0

#8 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:27, 21.11.2014

z doswiadczenia, czy-->  to tapeta, czy kran, czy pasek rozrzadu --- za darmo nie nie prosze.

 

jak ci sie wszytko rozwali to stoisz bez niczego.

 

naturalnie sa rozne rodziny i tym samym rozne charaktery.

 

ale z doswiadczenie -> NIE

 

bo 100.000 km spokoju  to duzo.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 23:28, 21.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#9 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 23:45, 21.11.2014

Weź wytłumacz mechanikowi, a najlepiej weź z manuala odpowiednią wartość naciągu paska, bo w F serii pasek odpowiednio naciagniety wygląda tak jak luźny w innych autach...
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#10 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:52, 21.11.2014

Czyli inaczej się go naciąga niż w B serii Hondy lub 1,4 90km (VI gen civic)... ?

Patrzyłem na "zrób to sam", da się go przekręcić o 90*

Nie upieram się, błąd jest rzeczą ludzką.

Użytkownik p_rafal edytował ten post 00:26, 22.11.2014

  • 0

#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:43, 22.11.2014

Z tego co wiem CG8 – F18B2, F18B3 i F18B4 1,8 liter.

Na obrazku:
1. Koło pasowe paska napędu rozrządu (wał korbowy)
2. Regulator naciągu paska rozrządu (napinacz)
3. Koło pasowe pompy wody
4. Koło pasowe wałka rozrządu

 

Regulator naciągu paska rozrządu sam reguluje nacisk (sprężyna), jak się robi według instrukcji.

 

pasek-rozrz.jpg?lgfp=3000

 

Pasek wałka wyrównoważającego też musi być  poprawnie ustawiony a potem naprężony jak trzeba.

 

ogolnie-paski.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:51, 22.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 22.11.2014

Czyli napinacz mogę poluzować bez ściągania osłony rozrządu, sprężyna sobie go napnie jak trzeba i później dokręcić? :D Wystarczy samo napięcie ze sprężyny?

 

Muszę zapytać czy ma siłomierz, zerkniemy tam pewnie kiedyś.

 

Dziękuję za pomoc.


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:33, 22.11.2014

Zgadza się, napięcie sprężyny napina pasek.

 

Ale przedtem musi być wszystko ustawione w rozrządzie jak trzeba, wszystkie koła.

To nie jest proste, chyba ze to ktoś robi bardzo często.
Ale nawet jak ktoś ma doświadczenie to bez instrukcji hondy, (kartek przy robocie), raczej się nie da.
Kto by zapamiętał wszystkie kroki, ja na pewno nie jako hobbysta.

Na wszystko sa odpowiednie posunięcia opisane w instrukcji.

 

Ja napisałem tylko ogólnie, żebyś widział co masz w silniku.
"Siłomierz" nie jest potrzebny do ustawienia napięcia paska.

 

Jak ci silnik "buczy" to nie czekaj tylko sprawdź co jest nie tak.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:38, 22.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 22.11.2014

Rozrząd to jest jedno... Nie sądzę, żeby był przestawiony.

 

A pod obciążeniem wydaje mi się, że być może słyszę kasowniki luzu vtec, to po pierwsze. Mam wrażenie jakby dość głośno silnik zasysał powietrze. Dźwięk z prawego przodu.

 

Po drugie, muszę sprawdzić lampą czy zapłon jest dobrze ustawiony.

 

Trzecia opcja jaka przychodzi mi do głowy, to skrzynia biegów.

 

Sprawdzimy jeszcze ciśnienie oleju jakie jest.


  • 0

#15 manieq32

manieq32
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:type-s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 25.11.2014

U mnie chodzi podobniej co prawda trochę ciszej się to objawia ale jest..... Mechanik powiedział ze dźwięk może być z łożysk czy tam rolek


U mnie chodzi podobnie, co prawda trochę ciszej się to objawia ale jest..... Mechanik powiedział ze dźwięk może być z łożysk czy tam rolek


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F18B2, głośny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq