Nagrałem swój silnik: - "woda" w silniku w połowie skali temp. 3-4 km przejechane + postój na luzie
Wycie zaczęło się po wymianie rozrządu, co ciekawe - pasek jest w miarę luźny. Niestety wymieniłem też pompę wody na GMB (bo moja przy starcie zgrzytała) - i się zastanawiam czy ten dźwięk nie jest przez pompę wody. Ale to nie jest główny problem.
Pod obciążeniem silnik mocno hałasuje jak na moje ucho - jest zdecydowanie głośniej niż w civicu 1.4 czy 1.6. Coś w rodzaju cykania, buczenia.
Jak rozbierałem kolektor ssący - do w 2 lub 3 kanale kolektora było "czarno", pozostałe kanały dolotowe cylindrów czyste.
Na LPG przy wysprzęglaniu opadają obroty po czym się podnoszą / zwłaszcza gdy silnik schodzi z ssania, a nie jest jeszcze dobrze rozgrzany/. Na Pb właśnie testuję jak się sprawy mają.
Stojąc na luzie, na Pb są lekko wyczuwalne drgania w kabinie, przełączam na LPG, drgania są mocniej wyczuwalne.
Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Zawory regulowane tyle co. Świece 12 tys mają. Palec i kopułka też w granicach 12 tys. Co ciekawe, palec YEC, jest już dość brzydki, wygląda na trochę wypalony, co mnie zdziwiło...
Kompresja w okolicach 12.5-13, równa na cylindrach
Filtry gazu wymienione, filtr paliwa 12 tys temu.
Kable pryskałem wodą w nocy - na luzie nie było dyskoteki, na wyższych RPM nie sprawdzałem.
EGR, EGR plate czyste, kolektor ssący czysty, kolektor szczelny.
Proszę o pomoc
Użytkownik p_rafal edytował ten post 18:45, 21.11.2014