Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

[F18B2] Vtec switchover

VI vtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 15.11.2014

Panowie, tak jak w temacie: kiedy zaskakuje Vtec w F18B2?

U mnie przy dokładnie 2500rpm odczuwam wyraźnego kopniaka potem tak jakby ciągle to samo.

Słyszałem o przeskoku na około 4500 ale jadę sobie tak do 5200rpm około i nie odczułem praktycznie żadnej zmiany.

Jak to wygląda książkowo/u was?


  • 0

#2 93karol

93karol
  • Moderator
  • 2651 postów
  • Skąd:STW/TBG
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS-V
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 26
Super

Napisano 21:10, 15.11.2014

Świeżo zauktualizowalem informacje i koge Ci powiedzieć jak to dziala.
do ok. 2500rpm silnik pracuje na 1 zaworze ssącym na kazdy cylinder.

Pozniej przelacza sie na 16v a przy 4500tys aktywuje sie tze. IAB rogulowane kanaly dolotowe otwieraja sie maxymalnie.
Mam jeszcze watpliwosci czy przy tych 4500rpm wznios zaworow oraz czas otwarcia nie jest wiekszy.
  • 0

#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:09, 15.11.2014

Nie jest. Do ok 2500 rpm pracują dwie krzywki, które otwierają jeden zawór dolotowy normalnie a drugi tylko bardzo, bardzo minimalnie-prawie wcale. Powoduje to lepsze zawirowanie mieszanki przed spaleniem. Przy 2500-2700 rpm załącza się środkowa krzywka, która otwiera oba zawory na maksa. Potem przy 4200 rpm otwiera się zawór IAB. Ale z zaworami nic więcej się nie zadzieje :-)


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#4 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:12, 18.11.2014

Tak całkiem dokładnie jak w innym temacie pisałem, do 2300obr bezwzględnie silnik pracuje na 12v, przy dużym obciążeniu załącza VTEC ostrą krzywkę przy 2300obr, a przy lekkim obciążeniu 3800obr, więc przykładowo jadąc w trasie 120 utrzymując prędkość jedziemy na 12v i mniej pali.


  • 0

#5 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:37, 18.11.2014

Możesz dać namiary na dokumentację z której to wynika? Wg. mojej wiedzy i ESM do sterowania zaworami ssącymi są 3 krzywki. Primary i Secondary (jak sama nazwa wskazuje) działają na oba zawory ssące danego cylindra i pracują bez VTEC. Wznios krzywki wałka rozrządu dla Secondary  jest  o wiele mniejszy niż dla Primary ale jednak powoduje minimalne uchylenie tego drugiego zaworu co sprzyja odpowiedniemu zawirowaniu mieszanki. Czyli nie jest tak, że Secondary wogóle się nie otwiera. Wtedy niepotrzebna byłaby ta krzywka na wałku :-) Przy VTEC zapina się krzywka MID (środkowa) o największym wzniosie i otwiera sobą oba ssące jednocześnie. Jeśli jest inaczej-napisz jak to się dzieje wg. Ciebie. Jakby co-dysponuję rysunkami i parametrami z ESM Hondy. 


Użytkownik pegal edytował ten post 19:55, 19.11.2014

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#6 Mario_Accord

Mario_Accord
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:00, 19.11.2014

Witam panowie odczuwam w moim Accordzie coś takiego ze przy 4k mam tak jakby dziurę jak by coś przytrzymało mój samochód i a potem przy 6k nagle mega kop ale cóż jak zaraz odcięcie.
  • 0

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:43, 19.11.2014

Taki silnik....panie...co zrobić :-) No tak jest przy 4000 rpm jak się IAB uaktywni i da więcej masy powietrza do cylindrów i pewnie sterownik siknie większą porcję beznynki wtedy zaczyna się zabawa. Ale faktycznie dopiero powyżej 5 tys u mnie czuć wciskanie w fotel, hihi.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#8 Mario_Accord

Mario_Accord
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:51, 19.11.2014

Też odczuwasz przy 4000rpm takie przytrzymanie dziwne?
  • 0

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:02, 19.11.2014

Jakoś nie, ale w ogóle auto jest mułem bagiennym do tych 4000 rpm. Potem zaczyna się ruszać po japońsku (jako-tako) i przy 5000 rpm czuć, że się jedzie :-)


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#10 Mario_Accord

Mario_Accord
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 19.11.2014

Czyli nie ma się czym martwić:-)
  • 0

#11 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:00, 21.11.2014

Pegal jest dokładnie jak piszesz, tylko że ja pisząc że chodzi na 12v ominąłem kwestie uchylenia tych 4rech bo one wychylają się tyle żeby tylko się nie grzały prawie nic, tj 1% uchylenia, więc napisałem na 12v żeby ktoś nie pomyślał że chodzi na 16v bo te też pracują. Mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi. Wy czujecie tam jakiegoś kopa przy ponad 4k obr bo się kanały w ssaku otwierają u mnie w coupe kolektor tego nie ma i silnik ciągnie od dołu jednostajnie i dół wcale taki słaby nie jest. Kumpel kiedyś stroił takiego sedana i ustawił mu vtec i IAB od tych samych obrotów to tak mu się agresywnie vtec włączał jak w B serii, dół słaby i nagle bach combo powietrza ;) do 4k ekonomia nawet z pełnym gazem a góra mocna, co kto lubi, ja będę zmieniać żeby był od obciążenia vtec czyli tak jak seria ma 3800 to zrobię tak jak miałem w civiku od 5500 dla ekonomi. Pegal jak to piszesz wciskanie w fotel od 5k,  ja to nic nie czuje żeby coś wciskało za mało niuta za duża masa, jedzie bo jedzie i tyle.


Użytkownik CiviT edytował ten post 14:05, 21.11.2014

  • 0

#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:23, 21.11.2014

"...wciskanie w fotel" było okraszone wyraźna partykułą "hihi" :yesyes


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 nfglory

nfglory
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:54, 21.11.2014

Jakby ktoś szukał generalnie informacji o różnych generacjach VTEC po polsku w jednym miejscu

to tu jest opisane w miarę fajnie http://hondateam.pho...topic.php?t=203

Jedynie szkoda, że rysunki wygasły


  • 0

#14 Mario_Accord

Mario_Accord
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 26.11.2014

Witam już drugi raz mam przypadek ze odpalam rano silnik i po jakis 2minutach gaśnie zapalam drugi raz i jest ok
  • 0

#15 hiszpan98

hiszpan98
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 26.11.2014

Jakby ktoś szukał generalnie informacji o różnych generacjach VTEC po polsku w jednym miejscu

to tu jest opisane w miarę fajnie http://hondateam.pho...topic.php?t=203

Jedynie szkoda, że rysunki wygasły

 

Bardzo ciekawy artkuł  !!!

Dzięki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, vtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq