Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

padnięty rozrusznik (zakup, czy regeneracja) Accord VII

VII rozrusznik Accord VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:40, 04.12.2014

Ja będę jutro chyba wymieniał u mechanika. Tam od spodu auta po zdjęciu osłony trzeba odkręcać jakiś wspornik ?

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:41, 04.12.2014

  • 0

#17 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 04.12.2014

od spodu nie odkręcisz albo jeszcze bardziej sie namordujesz bo musisz zdjąc sanki :) także ta metoda od góry jest lepsza, ale jak kto woli :)


  • 0

#18 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:06, 06.12.2014

Mam klucz dynamometryczny pozostałość po wymianie sprzęgła w motocyklu.
Chętnie bym go użył do dokręcania kolektora. Nie wiesz jakim momentem powinien być dokręcony ??
Lub gdzie to moge sprawdzić ???

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:07, 06.12.2014

  • 0

#19 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 06.12.2014

jak dobrze pamiętam to 25nm


  • 0

#20 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:47, 06.12.2014

Czy ten kolektor trzyma sie tylko na tych 5 śrubach na gorze ?
Odkręciłem te 5 śrub i nie chce zejść. Ewidentne na dole po prawej coś trzyma.

Na dole muszę odkręcić jakoś śrubę ?
Da radę bez kanału ?
  • 0

#21 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:23, 06.12.2014

na dole po prawej masz też nakrętkę którą musisz odkręcić - bez kanału może być problem...

 

Moment dokręcania masz 22NM.

 

przy okazji demontażu, pasuje też wymienić uszczelkę (jakieś 50-60zł w ASO).


  • 0

#22 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:06, 06.12.2014

na dole po prawej masz też nakrętkę którą musisz odkręcić - bez kanału może być problem...
 
Moment dokręcania masz 22NM.
 
przy okazji demontażu, pasuje też wymienić uszczelkę (jakieś 50-60zł w ASO).


Kanału nie mam ale udało mi sie dojść i ruszyć ta śrubę która trzyma wspornik do bloku.
Jak ja odkręcę to uda mi sie wyjąc kolektor ze wspornikiem ???
  • 0

#23 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:10, 06.12.2014

no powinien wyjść - do góry i do siebie - ofc najpierw wszystkie wężyki itd odłączasz.


  • 1

#24 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:12, 06.12.2014

no powinien wyjść - do góry i do siebie - ofc najpierw wszystkie wężyki itd odłączasz.


Rozrusznik wyjęty. Dzięki.

 

 

Małe podsumowanie:

- nie potrzebny jest kanał wystarczy odkręcić śrubę która mocuje wspornik do bloku silnika, potrzebny wygięty klucz oczkowy, nasadka nie wchodziła trochę miałem za wysoką,  śruba jest przy wężu wodnym także można go trochę nagiąć żeby było więcej miejsca

- najlepiej wyjąć cały kolektor ( w wężyki powtykać śruby żeby nie wyciekał płyn )

- kupiłem używany rozrusznik na alledrogo za 80zł z przesyłką, oddałem go do przejrzenia do warsztatu gdzie naprawiają tylko rozruszniki i alternatory,  koszt przeglądu to 30zł, nie było konieczności nic wymieniać , rozrusznik w bardzo dobrym stanie, szczotki długie więc tylko został przeczyszczony i nasmarowany, stary rozrusznik przyjmą ode mnie za 40zł,Nowy rozrusznik kręci jak wściekły :)


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 11:15, 07.12.2014

  • 0

#25 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:45, 25.07.2019

Siema, mam pytanie, bo chcę wyczyścić swój rozrusznik. Chcę wyjąć kolektor ssący dla ułatwienia tego zadania i mam pytanie, czy muszę odkręcać przepustnicę od kolektora, czy wystarczy zdjąć wąż z przepustnicy, który idzie od filtra powietrza? Bo nie wiem czy idą jakieś linki itd, czy tylko węże i wiązka przewodów? 

peyMQbE.jpg


  • 0

#26 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:06, 25.07.2019

Zdejmij tylko rurę z przepustnicy, odepnij od niej niewidoczne na zdjęciu złącze i rurki (ja spuściłem trochę płynu chłodzącego wcześniej).


  • 0

FullChess


#27 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:37, 25.07.2019

Nie trzeba rozpinac przewodów wodnych
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#28 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:36, 25.07.2019

Czyli mam rozumieć, że przepustnica wyjdzie mi z kolektorem tylko przy rozłączeniu kostki i zdjęciu rury od filtra?
  • 0

#29 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:42, 25.07.2019

Ehhhh.. Ciężko odpiać przepustnice od kolektora? Cztery śruby.. Odstawisz ją na bok..kolektor ściągasz.. Tyle

Użytkownik Edson edytował ten post 17:49, 25.07.2019

  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, rozrusznik, Accord VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq